Mikä kurpitsa? Lg = pitkä kurpitsa, kasvatetaan katosta alas riippuen ja jos haluaa pitkääään…niin poistat ylimääräiset raakileet. Tai sit kasvatat niitä vaikka koristeeksi. No voi ne varmaan syödäkin pieninä.
mutta eivätkö ne painavat mötikät vedä koko köynnöstä alas?
No vetäähän ne mutta yleensä noi LG:n kasvattajat on hankkinut Ebaystä antigravitaatiokoneen niin ei repeydy. Tai sitten kasvattavat horisontaalisesti mullan alla, samalla saa sala-ojat kaupan päälle, paksummilla versioilla HKI-Tallinna tunnelin.
Tamsku menee nyt takaisin sotapuolelle :)) Olisikin hauska kun saisi Turku-Porvoo tunnelin aikaiseksi. Löytyisi ne viimeiset kasvusalat
huoh, kuulostaa sille, että parempi pysyä perennapuolella, kun lauseesta ei ymmärrä puolia…
peipponen, jättikasvikset on mielenkiintoinen alue - pysy täällä vaan Jättikurpitsoilla on toisaalla se oma kurpitsasotaketjunsa jossa viestien asiasisältö menee väliin huumorilla ja väliin tiukemmalla huumorilla… Se ehkä vähän tännekin vaikuttaa mutta sillälailla hymy huulessa
Minulla on nyt (kiitos Kurpan kun toi taimen) kokeilussa tuon Long Gourdin eli sen kansannimellä "Jorma" kulkevan pitkän ja ohuen kurpitsan kasvattaminen. Laitoin sen kasvamaan pitkin tikapuita, ne varmaan eivät ole moksiskaan alaspäin lähtevästä painosta.
ehtiikö kurpista saamaan vielä satoa, jos nyt vasta kylvää? siis en tavoittele mitään kokoa tietty. ja kiitos, nuu, kannustuksesta!
Kyllä minusta nyt on jo myöhäistä. Tavallista kurpitsaa saa kyllä hyvinä taimina vielä.
aaha… entäs hunajamelonia???olis siemeniä.
Sama juttu, taimia vaan harvemmin myynnissä.
suurta tomaattisotaa ei vissiin pidetä niin tännekkö jättitomaatista lörpötykset?
jos kylväis hunajamelonia kasvariin, niin olis tosi lämmintä.
ei ehdi kyllä satoa tehdä enään jos nyt kylvää…
ookko varma?
olen, joskus sitä kokeillut ja en saanut satoa lainkaa vaikka toukokuussa kylvin… mutta aina sitä saa kokeilla
Tässäpä minun lempparikasvi tällä hetkellä… jättikaali
Aika mukavan näköisiä kukkia minun 3.24 Osmala tomaateissa, hihihiiiii…
mulla kans osmala kukkii
Miks osmalassa ei ole siitepölyä? Se kukkkii, mutta miten pölyttää, kun ei siellä ole mitään pölyä…
Piko, minulla niissä on ollut kyllä ihan hienosti siitepölyä, muutenkin ovat olleet tosi terveitä ja vankkoja kasveja… ja nämä nuppuset jaksavat hämmästyttää aina yhtä paljon