minulla jorma kukki eilen ekalla kukallaan… on se vaan kaunis!
Heh, ne kukat ei ollu vielä ilmeisesti “kypsiä” vasta nyt niistä pölisee…
Ei mahdu enää punajuuri edes kuvaan
Taitaa lykätä pelkkää lehteä ja juuri olematon ;D
Sitä miekin ajattelin, mutta on se ainakin 10cm leveä jo;)
Mites näiden punajuurien kanssa, saako juuri kuinka halkeilla kun kurppapuolella se on ehdottomasti kielletty? Minulla ainakin toisessa on aikamoinen kanjoni tällä hetkellä.
Ja muuten, tuulta kun luvattu tälle päivälle niin auringonkukan kasvattajat; muistakaa kiristää harukset!
Mulla 10 cm juuri halkaisijaltaan, hemmetti se ei kohta mahdu astiaan…
Laitetaan tännekin:
Jättikasvisyhdistyksen Jäsenkirje 2/2011 on nyt jäsenten antamissa sähköpostiosoitteissa. Muutamasta tuli viesti takaisin, joten osoite lienee silloin vanha tai väärä.
Jos et ole saanut jäsenkirjettä muutaman tunnin kuluessa, laita maili jossa on nimesi, ja s-postiosoitteesi juha . ollila ät kolumbus. fi niin korjaamme tilanteen.
Hyvää Juhannusta!
Mun eka jorkkiksen kukka:), noita pukkaamassa nyt läjäpäin lisää.
Karvajorma?
Aukee varmaan torstai-illalla. Alakerran aikamiespoikamiehellä voi aamukaffet mennä väärään kurkkuun jos tuon saa kasvamaan kaiteen yli kurkkimaan sinnetänne.
Jorman kukat on kyllä kauniit, ihan kärhömäiset.
Menee sitten tomaatitkin …ituilleen, jo kaks isoa alkua mädäntyny .
Olikos se liikakastelun syytä vai perunarutto? En mä mielestäni ole liikaa kastellut…
Tänä vuonna ei onnistu mikään, kurpitsat jäi minitaimiksi, tomaatit mätänee, punajuuret halkeilee, aurinkonkukat katkeilee, kurkkujen lehdet vetää joku ötökkä ja marrowin lehdet maistuu myös jollekin pienelle tummalle madolle. Taidan ihan vaan jatkossa keskittyä perennapenkkeihin, ne sentään tuntuu viihtyvän.
Ai ottaako päähän, no ei ollenkaan! Kuka langetti kirouksen mun päälle?
Yritä kastella säännöllisesti, niin eivät halkeile.
Huomasin minun tomaateissa harmaahometta, se tekee tällaista jälkeä… harmittaa kun menetin niin monta hyvää alkua tuohon tautiin.
Nyt kasvusto on ruiskutettu ja toivon mukaan tuo riesa häviää.
Sitten minun suurin punajuuri näyttää tältä… ympärysmittaa 45 cm ja halkeillaan oikein komeasti… niin, että ei se aina helppoa ole näitä jättejä kasvattaa, ei pidä lannistua, tuurillaan se laivakin seilaa, joten kyllä sieltä varmaan joku jätti onnistuu
Tyhmiä nyt kyselen, mutta alkaako punajuuri nousemaan ylös päin? Mun jätti tiukasti maan alla, enkä ole viitsinyt sitä kaivella. Koosta ei mitään hajua
Piko, mulla niitä reikiä hullun lailla ufokurpissa ja nyt myös arskoissa. Isot AG,t joku ötökkä on sentään jättänyt rauhaan.
En ole koskaan ennen kasvattanut punajuurta. Mulla on niitä kolme, joista suurimmassa juuri nousee ylöspäin. Tosin se on just se yksilö, jossa näkyy pari halkeamaa. Mummon punajuuret aikoinaan ainakin vähän pilkotti maanpinnan yläpuolella:-)
Kyllä punajuuret nousee myös ylöspäin. Rippuu varmaan maalajista kuinka paljon nousevat.
…lajikkeesta myös. nuo jätit näyttävät kaikki olevan malliltaan pitkämäisiä. pitkä fonono on vain yhdeltä neljäs- tai viidesosaltaan maassa kiinni.
Mätä tomskun alku, siitä olis ehkä tullut isokin…ainakin isoin mun koskaan kasvattama raakile ja vain muutaman päivän vanha.
Näyttääkö rutolta?