Latvamätä? Tollai oli mullakin viime vuonna melkein kaikki.
Latvamätä se muuten onkin, voi perhana. Auttaako tuleviin raakileisiin enää mikään? Jos kalkitsee nyt, tehooko?
vaaleenpunasta säännöllisesti miedolla suhteella. Mennee tovi ja sitten pitäs tulla normeja.
Eikun kauppaan, on päässy vaaleenpunaset loppumaan.
Siis minkä valmistajan se vaaleenpunanen jauhe on? Minäkin tartten mutten tiedä mistä puhutte
Puutarhan Kesä-lannoite on se vaaleanpunainen jauhe. Muistelen että on Kekkilän, mutta taisi muillakin olla sitä ihan vastaavaa. Menet puutarhaliikkeeseen ja pyydät sitä vaaleanpunaista lannoitusjauhetta - varmasti tietävät mistä puhut
Se kilon purkki maksoi hiukan alle 10 euroa kun puutarha-Prismasta kattelin. En ottanut sieltä vaan haen isomman pönikän jostain muualta, tulee halvemmaksi. Viime kesänä iso pönikkä loppui kesken eikä mistään enää löytynyt loppukesästä lisää. Jouduin ostamaan sen pienemmän kalliilla hinnalla. Nyt oon kaukaa viisas ja ostan kaksi isompaa pönikkää kerralla että riittää.
… kastelulannoite, 2.5 kg jotain 15-20 € kaupasta riippuen. Se toinen on niin tiukkaa että saa överit jos on yhtä huono lannottamaan kuin mie.Tietty jos malttia lannotuksessa niin käyhän se toinenkin.
P.s ensimmäinen Jorgos Largos pölytetty eilen illlalla 21.32
greencare nykymuodossaan - tuommoisia purkkeja kun näet (kesä näyttää olevan pakattu tiiviisti pieneen pönttöön, muut leveilevät säkeissä)
Väittäisin kyllä että latvamätä aiheutuu kalsiumin puutteesta tai häiriöstä kasvin kalsiumaineenvaihdunnassa ja täsmälääkkeitä tähän on puutarhakalkki tai tuhka. Ite olen suosiolla jo keväällä istutusvaiheessa tomaatille sekoittanut jonkin verran kalkkia näihin valmiiksilannoitettuihin puutarhaturpeisiin.
…komppaan:-) ja siksi maan kunnon kalkituksen lisäksi tomaattipenkki on jo taas saanut raunioyrttisilpusta paksun kattauksen.
Jorma katos
Mitäs Jormista mutta seassa näyttäs olevan lehdistä päätellen muutama Helianthus annuus joiden pituus omiin verrattuna näyttää aika järkyttävältä, noin kisamielessä!
hei te kaikki jotka olette jormia ennenkin kasvattaneet! Mun jorma vauva kasvaa hieman kieroon, tai siis mutkalle… pitääkö sen kasvua jotenkin ohjailla jotta se vähän ees suoristuis?
Laita joku kouru alustaksi.
Mehupillin läpi kasvamaan,pysyy siten suorana.
Lg kasvaa normaalisti ylhäältä alas päin mutta…
…jos korkeus ei riitä niin laita laudalle kasvamaan…sido kevyesti harsolla siihen kiinni. Kestää hidasta suoristamista sitomalla.
vaakatasossa kasvaessaan tulee kippurainen. Vauva-asteella on hiukan kiemura, roikkuessaan suoristuu
Ens vuonna mä kokeilen taas jormaa.
70 litran saavi, 2 tainta, toistaseks 5 jormaa ja illalla taas yksi lisää pölistäväksi.
8 päivää vanha tuo reilu 45 senttinen ruikula.
Mie vahingossa kitkin oman Jormani pois:/
mä en tajunnu edes laittaa ylös tuota pölytyspäivää… on tuo roikale tuolla jokusen päivän kasvanut. Pitänee iskeä lautaan kiinni niin suoristuu!