Kolme kohtalaista punajuurta sain lopulta vauhtiin. Termiitit sai tuhottua partsilla niistä kaksi parasta ja viimosen kannsa arposin että vienkö töihin,palstalle vai mihkä. Tämän sain siirrettyä lopulta 15.6 saaviin tuohon talon eteen. Juuri alkaa nyt nousta mutta on pahasti jäljessä mun viime vuoden vauhtia. Oisko joku 20 senttiä nyt jos venyttää vähäsen.
Siis mitä venytetään, lehden pituutta, juuren ympärystä vai peräti halkaisijaa?
Kuka tunnustaa kasvattavansa jättikurppaa porissa vanhankoiviston alueella? vai mahtaako olla penttiläisiä?
Katselin vaan toissaviikolla kun pojan kanssa mentiin neuvolaa, että niin komeet versot tulee jo ihan aidan yli kompostista, et ihan oli pakko hiljentää vauhtia ja jäädä ihailemaan…
Oli aidan toissapuolellakin yks pallukka ja jos en olis näin rehti ja rehellinen niin oisin voinut nappasta siitä palluran itselleni ja kerätä siemenet itelleni
Tai siis en nyt voi mennä takuuseen että onko jättikurppa mutta näin mä sen diagnosoin
Muutenkin näkyi hieno kasvimaa olevan pihassa ihanan kasvarin kera.
Ai että mä oon niin kyylä
Tämän kauden ensimmäinen "jätti"kasvis punnittu, tämä huikaisevan suuri JÄTTISIPULI painoi järisyttävät 806g
Ekmanska, ei siemeniä vielä tässä vaiheessa ole.
No mut kuhan sanoin
Mene syksyllä uudestaan;)
milläs jätti tomaatti tuetaan että ei repee terttu, painoa kun tulee näköjään kokoajan…
Tupla D on pätevä jos kasvaa isoks.
Suhvi, viritä pehmeällä narulla terttu varteen kiinni.
Suhvi, minä olen käyttänyt nippusiteitä, ne on niin käteviä sujauttaa kannan ja hedelmän välistä… sitten sen vaan kiinnittää runkoon niin kylläpä tomaatin kelpaa kasvaa jättiläiseksi
Voihan sinne väliin halutessaan laittaa jotain pehmikettäkin…
Täytyy valittaa myös tällä palstalla… Mun tomsku ei taida toeta typpiyliannoksesta, sekin meni sitten pieleen (huoh).
Ihan vaan semmoista tulin sanomaan että kantsii pistää varpaat ristiin…Se mun SE-tomaatti 1.666kg on näillä näkymin vihdoinkin kalpenemassa tässä viikon max parin sisään. Pikkukurpitsa voi kohta vaihtaa nimen Pikkutomaatiksi…
Jos menee yli niin sitten yritän taas ensi vuonna altavastaajan asemapoterosta…
kertokaa nyt tyhmälle että miten ihmeessä kötöstän tän mun jorman kun se viistää kohta lattiaa… eilen mittaa taisi olla 82 cm… en kyllä ajatellut yhtään että miten se tulee kasvamaan kun sen kasvariin jätin… ensi vuonna olen paaaaljoooon viisaampi… kai… ?!
Laita sille vaikka vanhasta rännistä kouru vinoon asentoon.
Muistathan vanhoista jutuista kuinka “jormaa” kasvatetaan. Sexi hepeneet päälle, puhutaan tuhmia ja hivellään samalla hedelmää;D
entäs kun mulla on sellasia perunoita?
mitähän naapurit tuumaa kun hilpasen illalla kasvihuoneeseen sexi hepeneet ylläni hivelemään jormaani? voi tulla ukkokin mustasukkaiseksi…?!
(Tsottsot rouvat, tämä on asiaketju ;D)
no mutta neitihän minä vielä… =)
Perunoiden kanssa en osaa neuvoa;D
Nuo äskeiset olivat muiden neuvoja, ei miun kokemuksia;D
Eiköhän ne naapurit pidä meitä jo ennestään kajahtaneina, tuskin paljon tuosta lisääntyisi.