Jättikasvikset

Punajuuria lähti neljä kasvuun. Tämä yksilö saa luvan tuottaa siemeniä ensi vuonna ja siksi istutin sen tupakan ja pionin väliin. Muut kolme on suht samanlaisessa kasvutahdissa, mutta ruukussa olevasta odotan eniten.
Jättisiemenkirjeessä olleista tomaatin siemenistä ei tullut kuin kukkivia versioita. Ei minkäänlaista tomaatin alkua. Oliko muilla samoja havaintoja?
Kurpitsan kasvatuksesta voin todeta, että alavilla mailla on hallan vaara ja se on tosi huono yhdistelmä hätähousun kanssa. Syksyn viherkompostiin tulee kivasti jätettä ja siten parannusta ensi vuoden kurppapenkkiin.
Jättiauringonkukat on mukavassa vauhdissa, mikäli myrskytuulet eivät vie mennessään.
Siinäpä viimeisimmät jättikasvirintamalta

Lapussa lukee että lanttu. Pitääkö tämän olla tämän näköinen? Irvistelee kivasti 

Sama piä kun lanttu, kesät talvet, vaan kyllä tälläkin nupilla lantun tuntee. Oliskos saanut vettä ryypätä välillä vähän reilummin kuivuuden jälkeen? Kyllä siinä tyrät rytkyy…

Tässäpä on uusi Suomen enkka, 1.796 kg, jiihaa…
… ja mikä parasta tämä on kasvatettu kotimaisesta 3.24 Osmala siemenestä, woohoo!!!
Laittelen paremmat poseerauskuvat vähän myöhemmin, mutta tässä jonkinlaiset… ensin mittanauhan kera…

Sivuprofiili

Wau, onnittelut uudesta ennätyksestä   Ja meni ihan komeestikin vielä vanhan ohi !

Onnittelut komeasta tuloksesta

Oikein Paljon Onnea, Komea on !! 

onnea!

Ansaittu ennätys koettelemusten jälkeen. Onnittelut myös Saarenmaalta.

Onnittelut!!!

Menihän se puhki vihdoinkin, Oikke Pal Onnea! Mää oon nyt ilman ainuttakaan SE-tulosta, täytyy varmaan perehtyä tomaatteihin taas ens vuonna…

tamsku, oot ainakin osa hienoa historiaa :slight_smile:

Eikös nuo ennätykset oo tehty rikottaviksi:)

Jorgos largos 114cm eilen illalla, täytyy piikata kohta partsin lattiaan reikä.

Kiitokset kaikille
Tässäpä vielä tämä tomsku… ja tietty ikionnellinen kasvattaja.

Tässon mun isoin x x l nauuris. kuvassa näyttää säälittävältä, mutta halkasija on 11cm. Ja vielä on kesää jäljellä…Mistä johtuu että toisessa vihreet varret, toisessa lilat?

Hieno tomsku, onnea! Mun punajuuri on lopettanut juuren kasvatuksen, työntää pieniä uusia lehtiä. Kai se on normaalia tai sitten ei.

Mie olen ajatellut, että se kasvaa nyt alespäin;)

Mulla on laastisaavissa ja pohja vastassa, joten ei kasva alaspäin.

En mä sentään niin blondi oo…

Sienestäjä - jos kasvatat kaskinaurista, niin siinä ryhmässä on paljon erilaisia kantoja, eri puolilta Suomea.