Joko olette avanneet joulukorttitehtaan tälle joululle, kun tuntuu jo aika lähelle ajatellen postitustakin.
Tarvikekassia on kyllä tullut jo kerran hypisteltyä. Ja jouluaiheisia nauhoja jo keräilin käsille. Kun tulis vaan sellainen vähän pidempi vapaa hetki. Mutta kyllä se on niin, että näillä postimaksuhinnoilla meikäläisen postin kautta lähettämät joulutervehdykset jäävät minimiin. Onneksi lähimmät on sen verran lähistöllä ja treffataan vielä ennen h-hetkeä, että kortin voi antaa samaa matkaa pienen paketin mukana.
Minä teen kaikki kortit kerralla parin viikn päästä, kaksi vaan menee postin kautta ja muut suoraan käteen
Ideoita vaan mielessä pyöritellyt ja aiempia kortteja tutkaillut, ettei samanlaisia mene uudelleen.
Alkuperäinen kirjoittaja: Unelmienpuutarha?
Niin varmasti onkin, itse teen yleensä korteista kolmiuloitteisia eli niistä saa irroitettua joulun jälkeen koristeen ja laittaa seuraavana jouluna vaikka kuuseen.
Alkuperäinen kirjoittaja: Unelmienpuutarha?
Virkkaan ohuesta, punaisesta langasta sydämiä ja liitän kaksi sydäntä ketjusilmukkaketjulla yhteen. Sitten vain kaksi lovea korttiin, joihin sydämet kiinni. Lopuksi teksti ääriviivatarroilla tai käsin kirjoittamalla.
Korttien kirjoitus urakka olisi nyt edessä. Muuten on 50 korttiavalmiina.
Olen säästellyt vuosien varrelta vain itse tehtyjä/saatuja kortteja. Pitääkin ottaa kuva noista, niin tulee malleja/ideoita, jos joku vielä tarvitsee. Osa on lasten tekosia, osa muuten vain väkerrettyjä. Tänä vuonna kaikki saa kaupan kortit, ei aikaa eikä jaksamista askarteluun.
Voi kökkö, tuo kuva meni väärin taas. Ja missä on ne parhaimmat kortit, ei löytynyt mistään. Olen tykännyt ihan valtavasti erään naapurini korteista, kun hänellä on kortissa kiinni aina jokin pieni käsin tehty juttu, ristipistotyö, metallisydän tai virkattu lumihiutale
Tällainen oli viime vuoden kortin aarre.
Tässä yhden vuoden kortin aarre.
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Nimim. Ylvalii oli toisaalle laittanut tänään (1.4.2018) alla olevan korttiaskartelu-aiheisen viestin:
Haaveilen paperileikkurista. Suosituksia näppärästä, hyvästä ja edullisesta paperileikkurista? En aio siis kolme ostaa BigGrin
Tänään tuli käytyä 50-vuotisjuhlissa, joihin tein tällaisen kortin:
Onneksi oli autossa ilmastointi, matka kesti jonkin aikaa ja auton mittari näytti +31,5 °C enimmillään.
Aloitettu pääsiäiskortit:
Marttaseurassa teimme vähän aikaa sitten joulukortteja, mutta tietenkään en muistanut kuvata niitä. Teimme myös mobilen, joka ei siis ole kortti, mutten löytänyt sopivampaa ketjua. Kartonkia, helmiä ja pätkä ompelulankaa. Toiset tekivät puna-vihreitä ja helmetkin olivat värikkäämpiä.
Naurattaa nämä tekeleeni. En osaa askarrella ja tyhjästä yritän aina nyhjäistä. Arvostan omatekemiä kortteja yli kaiken, joten yritän miekin jotain.
En enää lähetä kuin muutaman joulukortin. Hyvä että saan ne kirjoitettua, saati että niitä itse värkkäisin. FB:n kautta saa joulun toivotukset toimitettua kätevästi, säästää rahaakin kun postimaksu on nykyään niin kallis.