Tämä tonttu on yli 30v huolehtinut tulleista joulukorteista.
Tonttu on nuoremman pojan ala-asteella tekemä.
Yleensä lojuvat kasassa pöydällä, mutta innostuksen tullessa saatan ainakin osan laittaa sinitarralla keittiön kaakeliseinään työtason yläpuolelle. Vähensin monena vuonna lähetettävien korttien määrää. Viime vuonna tulin siihen tulokseen, että nyt loppui kokonaan. Yritän soitella tai lähettää jonkun pidemmän viestin sähköpostilla tai facessa tärkeimmille ihmisille, ei niitä montaa ole.
Miulla on paperinaru solmuineen ja pyykkipoikineen riippumassa leivinuunin kupeessa.Siihen ripustan kortit roikkumaan. Puisiin pyykkipoikiin olen maalannut tontun naamat ja alaosan pyykkipojasta punaisella.
Meil on keittiössä puolipaneli minkä reunan taa saa kortit mukavasti näkösälle riviin, helppoo ja nopeeta. Sillon ku muksut oli pieniä, tein veturin ja kortit sit vaunuiksi perään, kiemurteli piiitkä juna keittiönseinää pitkin. Muksut tykkäs laitella vaunuihin pyöriä…
Klemmari ajatus jäi muhimaan mieleeni. Josko löytyisi sen verran viitseliäisyyttä, että punois jonkinlaisen köynnöksentapaisen risuista ja liittäisi siihen klemmareilla nuo kortit? Sen risujutunhan vois vetää spraylläkin. Tuon vois ripustaa sit johonkin vaateriin tai pystyyn? Kuulostaako ihan hölmöltä?
Toihan kuulostaa tosi hienolta!
joulukorttiaskarteluja
Viime Jouluna tällaisia kortteja tein hardagerkankaan jätepaloista. Suuri töisiä, mutta tykkään käsitöistä.
Kortit olivat oikeasti Jouluksi 2011.
No on noissa ollut askaretta!! Hieno idea korttiin!
Tämä päivä meni kansioissa olevien joulu-ym. itse tehtyjen korttien järjestelyyn. Voi valtava kuinka ihania kortteja olemme saaneet. Nuo itsetehdyt kortit ovat oikeita taidon näytteitä.
Tuossa korttien katselussa ja järjestelyssä en huomannut edes päivän synkkää harmautta. Lumi olisi jo tarpeen valoisuutta lisäämään.
Tämän päivän puuhia… Parhaita paloja vanhoista korteista, väripapereita taustoihin ja tarrameiningillä loput. Hidasta mut mukavaa ajanvietettä, ja kauhee siivo.
Mut kätevä tapa luistaa normihommista - isäntä kävi kaupassa ja keitti kalasopat sillä välin ku minä "ahkeroin"…
Muoks. Hups, kuva unohtu!!!
Laitan tännekkin tuon linkin osoitteen jossa on joulukortteja.
http://www.pinterest.com/search/pins/?q=joulukortit&term_meta[]=joulukortit|typed
Tänä vuonna tämmösiä.
Kuvat serveteistä, loput tarrakamaa.
Tänä vuonna tällaisia.
Molin tässä lomalla ni tein joulukortit pois kuleksimasta. Projektikuva
Vien ensi viikolla joulunalustervehdyksiksi/lahjoiksi pikkupurkkeja sitruuna-kurpitsahilloa. Ehkä myös omatekemää sinappia siihen vierelle jos vaan kerkiän tehdä. Mukaan liitän kortin jossa on lyhyt värssy/tervehdys mukana.
Olisko mitään ehdotuksia värssyksi ? Joulu siihen olis hyvä jotenkin saada mukaan, ja tietysti jotenkin sen pitäisi sopia siihen aiheeseen eli syötävään lahjaan/tervehdykseen.
Saiskos apuja ? Runosuoni sykkimään ja värssyjä/mietelauseita/tervehdyksiä rustaamaan. Tuskin oon ainut joka antaa jotain omatekemää suuhunpantavaa lahjaksi, voi olla monella tarvetta tälle värssy-avulle :)
Mie oon saanut kerran semmosen kortin johon oli liimattu juoksevan tontun kuva ja tekstattu kauniisti "Joulu tulla jolkottaapi, makkarankakkara kainalossa."
Lapsille sain sen useampaan kertaan lukea, niitä nauratti kovasti. Nauratti se itteänikin, vieläkin.
Muoks. Voishan sen makkarankakkaran vaihtaa vaikka sinappikikkaraksi tai kurpitsapurpitsaksi.
Poron kuonon punotus
lasten riemu, odotus
ruokapöydän runsaat herkut
ystävien rakkaat terkut
syytä iloon verratonta
jouluna on monen monta.
Hauskaa joulua.
Tällaisen värsyn panen ehdolle.
Tosi hyvin aiheeseen sopivia molemmat, kiitos Eripari ja Rea ! Luulenpa että nuo molemmat tulee mulle käyttöön Lisääkin saa laittaa, varmasti löytyy “ottajia”.
Tällaisen löysin itse, muttei se tuntunut ihan oikealta näihin minun ensi viikolla meneviin tervehdyksiini:
“Joulu tuo tullessaan ison ilon,
ja ehkäpä myös muutaman lisäkilon.
Mutta ei huolta asiasta tästä,
nautitaan nyt elämästä!”