Joulu- ym. korttivinkkejä ja Korttiaskartelua

Meikäläisen aikaansaannokset tälle joululle…

Onpas upeat kortit! Miten ihmeessä oot saanu ton muovin/pussin kiinni tohon korttiin? vai miten se siinä on? Hitsin hienot ja kiva saada samalla suu makeaksi, kun kortin avaa. Jos malttaa avata.

Se on sellofaanipussi, joka pistetty kaksipuoleisella teipillä tuonne läpän alle kiinni. Pussin avaus tapahtuu alareunasta eli vaikka karkit ottaakin parempiin suihin ei tarvitse korttia rikkoa :slight_smile:

Tämmösiä tänä vuonna - säästin viimevuodelta kivoja lahjapapereita ja sit vaan leikkaa - liimaa - askartele. Maalitussilla tekstit. Kuva ei oo näköjään häävi mut kyl siit jyvälle pääsee…

Meillä on kautta vuosien tehty joulukortit valokuvista…

Saisinko itsetehtyjen joulukorttien malleja ettei tulisi kovin kiire valmistaa.

Olisko kellään kivaa joulurunoa itsetehtyyn tonttukorttiin?

Postiivareiden joulukalentereissa oli runo, musiikki ja kuva: http://www.positiivarit.fi/joulukalenteri

Tässä muutama kuva tämän vuoden joulukorteistani.

Kauniita kortteja löytyi täältä ja ihania lumihiutaleiden ohjeita! Millä tavoin laitatte esille saamanne joulukortit? Kaupoissa oli myytävänä semmoisia rautahässäköitä, mutta hintakin oli sen mukainen.

Meillä ne laitetaan portaiden siihen semmoseen…hmm…isoon puuhun tuossa eteisessä. Mutta tein kaverille sellaisen ketjun, johon kiinnitin verhoklipsuja. Niihin saa ne kortit kiinnitettyä ja ketjun sitten vaikka oven pieleen ripustettua.

Meillä on tapana laittaa joulutervehdykset keittiön kaapiston oviin.

Niin no rautaketjuun vois tosiaan kiinnittää tuollaisilla verhoklipsuilla, mutta ne klipsut pitäis sitten ostaa =/ Varmaan sitten joulun jälkeen keksin jonkun “kuningasidean” kuten tyypillistä…

Meilläkään klipsuja ole käytetty kymmeneen vuoteen mutta kaikki pitää katsos säästää, jos joskus sattuu tarvitsemaan ;D

Pyykkipojilla?

Mulla nuo klipsut jäi entiseen asuntoon. Pyykkipojat on minulla niitä hirveen rumia muovisia. Näin kyllä alessa semmoisia "timjamiini, rosmariini"-maustepyykkipoikia, et ne vois olla kyllä ihan hauskoja?
Keittiökaapin oviin en mielellään laita, kun varmaan jää jäljet? Kiiltäväpintaiset ovet. Tietysti jääkaapin oveen menis magneeteilla, mutta ne magneetit pitäis taas ostaa. Yritän pähkäillä siis semmoista systeemiä, että tarvikkeet sen tekoon/kiinnitykseen löytyis jo kotoa 

Maalarinteippi palaset rullalle ja niillä kiinni oveen.

Mä laitan teipillä lasioveen kun yksi sellainen löytyy taloudesta. Kaveri laittaa nuppineuloilla vanhaan lasikuitutapettiin.

Olen joskus tehnyt pellavakankaasta tällaisen pitkän "seinävaatteen", johon kortit saa kiinni nuppineuloilla.

Minä olen joskus koristellut ristipistoilla seinätaskun, johon laitan kortit.

Paperiliittimet ajaa joissain tapauksissa saman kuin jotkut nipistimet.