Ja tuolla aiemmin mainitsemallani Sinellillä niitä oli tuhottomasti, kun tuossa päivänä muutamana kurkkasin sivuillensa.
Jollei pääse minkään niitä myyvän liikkeen lähelle…
Ja siinä paha - eiku hyvä!!! - missä mainitaan, postitäti toi juuri Sinellin 46-sivuisen 3D- ja ääriviiva-arkki -kuvaston. Nammm, nannaa!!!
Aijaijaijai!! Euffiksella on oikeat juhlaviikot edessä!
Jeps, Tanu! Lievää vaikeampaa runsaudenpulaa :)) Eilen tulivat Slöjd-Detaljer -kuvastot, tänään tuo ja sitten vielä Luontokaupankin sellainen (siitä tosin vain saa lahjavinkkejä).
Anitan joulukortteja eilen nähneenä täytyy kyllä sanoa, että taito on joillakin hyppysissä! Tuo poro on vain yksi malli monista upeista toteutuksista. Menetin sydämeni fleece-liiviin pukeutuneelle nallelle komean suksiparin kanssa...
Väsäsin tänään joulukortteja. Taas kerran kävi niin, että ei niistä tullutkaan sellaisia kuin ensin olin suunnitellut. Pujottelin metallilankaan pikkuruisia helmiä ja muotoilin langasta sydämen. Ripustuslangaksi laitoin kullanväristä nyöriä. Koko komeuden kiinnitin palalle kartonkia, johon sitten laitoin ne pakolliset toivotukset. Ihan mukavia kortteja mielestäni, kelpaisi kyllä minullekin. Sydämen voi ripustaa joulukuuseen tai ovikranssiin tai laittaa vaikka ikkunaverhon koristeeksi.
Miekii tilasin Sinellistä korttitarpeet, olen tehnyt jo vissii 10 korttia, kaikista vissii tulee erilaisia, ku aina keksii jonkun uuden idean ja sehän pitää toteuttaa!Kiva kun on kerrankin aikaa tehdä ihan ite, silleen ettei joku koko ajan nyhdä hihasta ja levittele askartelutarpeita pitkin ja poikin:)Jotain pikkuista positiivistakin, täsä saikulla!
Aloin viime jouluna kerätä itselleni ideoita joulukortteihin. Etsin kaikki vanhat joulukortit ja otin erilleen jokaisen itsetehdyn. Laitoin saaliin pieneen valokuva-albumiin, josta sitä on helppo katsella. No, eipä tänä vuonna tullut kuin kaksi uutta ideaa vanhojen joukkoon. Lähes kaikki tuntuvat turvautuvan ostokortteihin, valitettavasti. Täytynee tunnusta, että en itsekään ole kaikille sukulaisille ja ystäville lähettänyt itsetehtyä joulutervehdystä. Osa lähetetyistä korteista on jo monena vuonna ollut minullakin kaupasta hankittuja. Tapansahan voisi tietysti yrittää parantaa...
Mie sain aika monta itse tehtyä korttia.
Minä olen säästänyt kaikki kortit ja niistä on mukava ommella "laatikoita" joululahjoihin ja joulukalentereiksi. Omatekemät kortit olen laittanut valokuva taskuihin ja ne säilönyt mappiin. Omatekoisten korttien osuus vaan on aina pieni. Kaikesta huolimatta jokainen kortti on suuri ilo. Minä laitoin mieheni kanssa tänäkin jouluna 70 omatekemää korttia. Tässä kuva meidän saamista Joulutervehdyksistä.
Tuossahan onkin pipulla hyvä vinkki. Täytyneepä alkaa itsekkin sitä toteuttamaan. Tallella ovat kaikki kortit, omissa nipuissaan.
Sain neljä itse tehtyä korttia, valokuvia muutama, loput ostokortteja.
Olen kerrankin ajoissa ja sadepäiviä varten etsitty jo ristipistokuvia kortteja varten Enää noin 70 kpl tehtävänä…
Hömppis, minä leikkasin eilen ensimmäisen jouluisen 3D-kuvan
Huokaus teidän kanssanne.
Pitääpä korjata. Ensimmäiset jouluiset 3D-kuvat leikkasin jo heinäkuussa, mutta sitten tuli kuukauden paussi ja eilen jatkoin
Minäkin olen hurahtanut noihin 3D-kortteihin. Muutaman kukkakortin olen jo tehnytkin. Ukkokulta tilasi minulle netistä valtavan määrän arkkeja, joten kohta pääsen tekemään jouluaiheisiakin. Niin hitaita nuo 3D-kortit on tehdä, että voi olla, että ihan kaikki sukulaiset ja ystävät eivät niitä kuitenkaan tänä jouluna saa. Halvimmillaan hollantilaiset arkit (siitä saa kahteen kortiin kuvat) maksoivat 58 senttiä. Postimaksu tulee tietenkin vielä lisäksi, kun maailmalta tilaa.
Minki pitäis alkaa tyttöjen kaa väkertää joulukortteja. Ensinnäkin kun ovat joka toisen viikon isällää ja sittten ovatten viel nii pieniä, etteivät montaa jaksa kerral tehä, ni pitää alottaa ajoissa vaikkei tarvii tehä ku ehkä 40…tai jotai. Ellei sit min äiti halua, et tytöt tekis senki joulukortit…
Vaikee vaa keksiä semmosia mukavia, mutta kuitenki kehittäviä(ei liian vaikeita) tuon ikäsille… Ilona siis 4v ja Julia 2.5v. Saksat jo pysyy ilonal käsissä, Juliakin osaa jo liimailla. Joten eiköhän me kortit saada tehtyä. Ideoita/linkkejä toki otan mielelläni vastaan. Ei tytöt kuitenkaan halua montaa samanlaista tehä
Pipu, mulla on jossain “tallessa” viime vuonna tilattuja 3D-korttiarkkeja, jotka ei kuitenkaan sopineet mun kärsimättömälle mielenlaadulle. Enkä sitä paitsi oikein edes tajunnut miten ne tehdään. Laita hölönä osoite niin laitan sulle ne.
Hilu, eikös kaikkein ihanimpia lasten tekemiä joulukortteja ole ne yksinkertaisimmat. Piirtää vaan kuten osaa vaikka tonttuhahmon ja jos vielä haluaa leikatakin, niin sille päähän tonttulakki punaisesta huovasta ja parta alle pumpulista. Tai pelkästään tontun pää piirroksena ja siihen samat lisäkkeet leikaten. Ne vinksin-vonksin piirrokset on minusta niin hellyttäviä, kun voi kuvitella, miten ne pikkuiset on kieli solmussa niitä väkertäneet. Tee itse vaikka malliksi jonkinmoinen kuvatus, josta pienet voisivat vähän ottaa mallia.
Hilu, aivan ihanan joulukortin saa parivuotiaan yhdellä värillä piirtämästä “viivatöherryksestä”, kun aikuinen sitten sieltä täältä värittää jonkun sopivasti osuvan kolmion punaiseksi tonttulakiksi.