Joulu- ym. korttivinkkejä ja Korttiaskartelua

Pipu, helpolla ja helpolla… vaihdetaankos sormia? ;=))

Ei taida kannattaa. Omani on aikoinaan pilattu puutarhatöissä. Laikkaamista on välillä pakko rajoitaa, kun eivät kädet toimi.

Niinpä niin… :frowning: aika montaa asiaa tässä on ollut viime aikoina rajoitettava. Onneksi on tuo Kehityskelpoinen Yksilö talossa! Moni aivan arkinenkin asia jäisi muuten tekemättömäksi.

Vaikea sitä on kai kenenkään uskoa, mutta jopa leivän leikkaaminen tms. on (viime aikoina liian usein!) ajoittain se kuuluisa Tekemätön Paikka.

Min kun en noista askarteluhommistole oikein jyvällä, enkä edes hajulla, niin luulin, että teette täällä jollain 3d-ohjelmalla kortteja ja mietin, että olettepa taitavia. (tai siis olette tietysti taitavia, mutta toisella tavalla) Hyvä, etten pyytänyt miestäni neuvomaan minuakin käyttämään suunnitteluohjelmaa;-)

Minä teen yleensä (joko itse tai lasten kanssa) aina läjän hyvin samantyylisiä kortteja kaikille. Muuten menen sekaisin minkälaisen kortin olen kenellekin minäkin vuonna lähettänyt… Paitsi joka vuosi en ole jaksanut kaikkia kortteja itse västätä. Tänä vuonna on vuorossa omasta maalauksesta digipainossa teetetyt kortit. Jos teillä sattuu olemaan lähistöllä sellainen, kannattaa kysellä hintoja. Jos esimerkiksi lapsi tekee erityisen hyvin onnistuneen taideteoksen, voi siitä teettää edullisesti kortit. Täkäläisessä painossa maksaa kaksiosainen kortti 20 senttiä kappale. Lisäksi vaan kuoret, niin ladukkaat kortit on siinä! Ystävänilapsen luokka teetti myyntiin kortteja omista piirroksista ja maalauksista, ja niistä tuli tosi kivoja!

Noista 3D-kuvista en ole ikinä oikein innostunut, muutaman olen itse saanut jouluina.

Näin simppeleitä laitan tänä vuonna. Muut käsityöt vievät ajan. Vintistä löysin pellavankangasta ja huopaa. (Liima vielä märkää.)

Kaunis, ei kaipaa mitään muuta.

Tuo "Simppeli" on kaunis, tuosta minäkin tykkään! -Ja minulla raukalla on vielä kortit aivan ja tyystin tekemättä. Taitaa tätä menoa jäädä, jos en laita töpinäksi. Minulla kyllä olisi sitä pakkauspahvia vielä jäljellä, jos siitä kehittäisi jotain...

Hydrangean kortit kolahtivat minuun kyllä täysillä; nyt tiedän, mitä vanhimman kummitytön joulupostiin menee sytykeruusujen lisäksi. Kiitos!

Tuo onki kiva idea ja helppo lapsen tehdä. Täytyykin huomenna opettaa omille lapsille.

Kas! Sitten jää vielä pikkuisia sydämiä liimattavaksi noista poisleikattavista paloista.

Onkohan tämä oikea paikka ihastelulle itsetehdyistä joulukorteista. On ne todella ihannia saada, mutta todella vähän tulee itsetehtyjä. Oma suku on tässä asiassa kunnostautunut parhaiten ja muutama hyvä ystävä myös. KIITOS kaikille korttinsa väkertäneille. Annan suuren arvon niille.

Joulu tulee ihan pian, mutta eipä täällä ollut vielä mitään uusia vinkkejä :( Lukaisin koko ketjun läpi, tosin omat korttini on jo tehty. 3D-kortteja olen tehnyt tänäkin vuonna, kun niitä on niin mukava väsätä, joskin on ollut käsiongelmia. Toisenlaisiakin kortteja tuli tehtyä, kun sain isoja tarroja, jotka eivät soveltuneet käytettäväksi muuhun tarkoitukseen.

Joulukortit tehty hymy Pidettiin ystävieni kanssa sellaiset tyttöjen pikkujoulut. Syötiin, juotiin ja askarreltiin joulukortteja. Tällaisia syntyi.

Ai kuinka ihania kortteja olette tehneet -ILO SILMÄLLE-hymy! JA MIELELLE!

Oli muuten todella kehittävää tehdä kortteja porukalla. Jokaisella oli omia ideoita ja ne kun yhdistettiin kortteja syntyi kuin sieniä sateella :)Tässä kuvassa mun osuus. Tekohetkellä oli ‘ihan vaan muutama’ kortti esillä.

Tosi hienoja. Mistäköhän innostusta löytyisi.

Saisiko näitä hienouksia lisää.

Nuo on upeita!

Pitäiskö vielä enemmän olla askarteluihminen? ihania hienostuneita kortteja mielestäni. Niin ja parasta vaivan näkö ja itse tehty, ei mitään tusina tuotetta jokaisen käden ulottuvilla. Saaja varmasti osaa antaa arvoa.