Niin ne joulukortit… pitäiskös nekin jo tehdä? Enkä yhtään muista millaisia viime vuonna laitoin, teinkö itse vai ostinko valmiit.
Kiitos kiitos, mutta nämä korttimallit ovat aivan yksinkertaisia ja helppoja joita voi tehdä lasten kanssa. Lasten kanssa askartelua ajattelin, kun etsin noita malleja.
Onpas hyviä ideoita.Täytyy pistää muistiin.
Muutama joulukortti on itekkin jo tullut tehtyä. Laitan kuvan nyt näistä meikäläisenkin korteista.
Tässä on sekasin kortit viimevuodelta ja tältä vuodelta.
Askartelutapa on siis leikkaa, liimaa, revi niin kun jo joku aikasemmin mainitsi. Niin ja tietty valmiita tarroja hyväksi käyttäen.
Niin kun näkyy tykkään paljon paksusta kaksipuolisesta teipistä
Olin tossa pari päivää lomalla, kaappeja siivotessa löyty vanhoja joulukortteja ja ei ku askartelemaan! Tämmöstä jälkee synty tänä vuonna. Helppoa ja aika nopeetakin.
Ihania kortteja!
Itse teen usein samalla rytinällä pakettikortit. Iso urakkahan tuo on, mutta kerran kun on nostanut tarpeet esiin, niin mikä jottei uurastaisi alusta loppuun. Muutama vuosi sitten laitoin pikkuhiiret välittämään joulutervehdykset. Tämä paketti kortti jäi laatikonpohjalle. Otin nyt kuvan, jos siitä syntyisi jollekin idea tai inspiraatio.
Teko tapa on hyvin simppeli. Ensin hyvin pehmeällä (B8) lyijykynällä väritetään haalea ympyrä, sitten kuivalla pikkurillin päällä sutataan ympyrä isommaksi. Sitten värikynällä piirretään silmät, korvat, häntä ja lakki. Siinä se. Tietty koko luomus pitää lopuksi kasata, mutta se onkin sitten helpoin homma. Eli kaiken kaikkiaan todella yksinkertainen ja soveltuu aivan varmasti myös lasten kanssa tehtäväksi.
Kerrankin ajoissa joulukortit valmiina. Itse sai muokata netissä taustan, tekstin ja kuvan sijoituksen. Kuvassa nuorimmainen kevään vanhojentanssien jälkeen… (tai ei nyt varsinaista taustaa saanut muokata vaan koristeet)
Teepussit uusiokäyttöön joulukortia varten
Hitsi kun sähelsin kuvat ihan väärään ketjuun. Muka etsin jo oikean paikan ja sitten ne meni minne sattuu!!
Laitan nyt tähän
Lähetettävät joulukortit tulee tänä vuonna tällaisia. Ostan vaan värillisiä korttipohjia (ja kirjoitan oikein;)
Kokeilen tuon ohjeen vielä.
Kyllä on hyvä kortti!
Kyllä on mukavaa katsella omatekoisia kortteja. Ne kertovat niin paljon enemmän, kun vaivaa on nähty ja ihanaa niiden teko on.
Kurpan kortista on iloa vielä joulun jälkeenkin ja mahakin täyttyy …kiva idea
Onko kellään ideoita, miten vois vanhoista joulukorteista askarrella uusia ? Mulla on pino jotain vanhoja invalidien sun muiden kortteja, siis käyttämättömiä ja mietin, miten niistä sais tuunaamalla kivaa. Mulla on korttipohjia, jotain hopean ym. värisiä tarroja ja sellaista. Tiimarista sais niitä valmiita hyvän joulun toivotuksia(tarroja), mutta kun pää on tyhjä. Katselin niitä kortteja mutta en keksi en… nimim." laatikon pohjalla mönkinyt."…
viherpeukalo, siirsin viestisi tänne joulukorttivinkkeihin. Ehkäpä täällä on jo vinkkiä valmiina tuostakin asiasta
kiitokset Nuu
Leikkaa vanhoista korteista kuvia ja liimaa niitä 3D-tarroila joko korttipohjalle tai toiseen vanhaan korttiin, yksikseen tai päällekäin, vaikka muutama tonttu tai lahjapaketti maisemakuvaan tms. Vanhaa korttia jos käyttää, se osoitepuoli pitää tietysti peittää, koko systeemin voi liimata korttipohjaan.
Mitä on 3D-tarrat? kiitos vinkistä, jotain tuohon malliin mietin.
Pieniä, paksuja, kaksipuolisia tarrapaloja. Valmiiksi riittävän pieniä tuohon hommaan.
Alkuperäinen kirjoittaja: Rosmariini&Timjami
R&T, kiitti, täytyy mennä paperikauppaan siis, vai käykö normaali kaksipuolinen teippi?
3D tarrat ovat paksumpia kuin normaali kaksipuolinen teippi, tarrojen on tarkoitus nostaa kuva ylös pohjasta, kuvia voi liimata monta päällekäin jolloin kuvasta/ kortista tulee moni ulotteisempi ja korkeampi
Esim .