Ostin messuilta virolaisilta kaksi nigeriä kympillä. Olivat jo vähän kulahtaneita mutta hengissä, paikkaan niillä traumaa jonka jouluksi ostetun menetys aiheutti.
Niin että koskahan ne vois viedä pihalle ruukuissaan? Laitoin ne nyt kylmään kuistiin, mutta kai ne ulkonakin menisi jos ei oikein kovia pakkasia enää tulisi?
Täältä tullaan!
Niin täälläkin. Tänään he ovat lumen alta paljastuneet.
vilks vilks
Tänä vuonna noita voisi harventaa kunnolla.
Vanhat lehdet naps pois, niin hyvältä näyttää. Ei niistä enää ole nupuille suojaakaan. Kun nuput ovat vielä maata vasten, ne eivät säikähdä pakkasia.
Puolet otin viime vuonna pois, jatkan harventamista kunhan maas sulaa.
Voinko mä viedä vintinrapusta jouluruusut jo ulos? Ottaako ne nokkiinsa, jos vielä menee pakkasen puolelle?
Kyssis,mää veisin jos mulla olis
Kiitos Juti. Sä olit jo sinisarjankin ulkoistanu, sekin on mulla sisällä.
Aina jaksaa hämmästyttää, että tällainen ihanuus voi kukkia ulkona tähän aikaan, kun osa pihasta on vielä kinosten peitossa.
Meillä vasta ovat varjopenkissä lumet osittain sulaneet. Yksi jouluruusukin sentään on jo paljastunut ja nyt sitten odotellaan niitä upeita kukkia.
Nuppuja on paljon, eivät vielä auenneet vaikka kaikki lumet sulaneet pohjoissenustalta. Olisipa muutakin väriä, ainoastaan valkoisia meillä.
Ostin muutamat plantut Tukholman messuilta. Niissä on joku ihme rengas heteiden ympärillä, onko tämä normaalia? Aikaisemmin olen luullut ettei niissä mitään ole (kuten tuo alimmainen):
AnnaW, olikos jouluruusut hinnoissaan Tukholmassa?
Nuput auenneet
tuo rengas kuuluu kyllä asiaan, ole huoletta!
kertokaahan viisaat, että nyt kun olen saanut talvella ostetun jouluruusun pidettyä hengissä tähän asti niin koskas saan sen tuonne ulos viedä? Tarvitseeko se totuttelua ulkoilmaan vai käynkö sen vaan iskemässä multiin? Ja koskas sen voi tehdä ja minne se kannattaa laittaa ja lannoitetaanko paljon ja, ja… tää on vaan niin perin uutta minulle…
Meillä vielä nuppuvaiheissa (lumikin lähti viikko sitten).[/URL]
Timjami kyseli ruukkujouluruusun istutusaikaa, kuten minäkin tuolla aiemmin. Viisaammat ei ole vastanneet ja minähän en mistään tiedä, mutta messuilta ostamani istutin maahan tänään. Ovat nyt ulkoilleet viikon ja vaikuttavat tyytyväisiltä ruukuissaan, nyt sitten ovat lopullisilla paikoillaan.
Sopis kyllä joku tumma jouluruusu niin nätisti nigereiden seuraksi… Tai punertava.
hienohelma - täytynee minunkin kokeilla tuota raa’asti ulos vaan- metodia.
Jos maa olisi vaan tarpeeksi sula…
Ensimmäisenä aukaisi mini niger[/URL]