Melkonen vastakohta nykyiseen mustavalkoiseen maailmaan.
ei ku harmaaseen, ei edes mustaa eikä valkosita.
Kesällä näytti myös kovin isänmaalliselta. Viherpeukulta saatu "kieli" nukkajäkkärän kaverina.
Jos suopayrtti pysyisi pystyssä eikä retkottaisi, se olisi oikeinkin kaunis.
Maitokello.
Luulin kurjenkellojen olevan 2-vuotisia ja annoin niiden rauhassa levittäytyä vähän sinne sun tänne, mutta nehän ovatkin monivuotisia ja rehottavat nyt entistä ehommalla innolla siellä sun täällä. Näin humalakin kukkii sinisin kukin.
Kellokukat ovat kyllä leviämistaipumuksestaan huolimatta puutarhani must-kasveja. Ajattelin laajentaa vähän valikoimaa ja toivon, että viime kevään siemenkylvöstaimet talvehtivat oikein hyvin.
Oikeastaan olin laittamassa kuvaa tästä punaisesta pisamakellosta, kun sormi lipsahti. Tämän siemeniä on siellä ketjukirjeessä, noiden muiden ei.
Maurinmalva on helppo ja näyttävä kesäkukka. Kylvetään varhain keväällä kasvupaikalleen (ainakin täällä etelässä). Kasvaa hojottaa itsekseen ja pysyy tukematta pystyssä.
Minusta se kaunis.
(Näitä ei sitten ole siemenkirjeessä, koska unohdin kerätä siemenet). Olen tähän yhdistelmään itse kovin tyytyväinen. Ostin kesällä tuollaisen vaaleanpunaisen värimintun ja se löysi hienosti paikkansa punalehtisen heisiangervon ja tarha-alpien vierestä.
Näin, siellä he saavat käydä olemassaolokamppailuaan. Toivottavasti tuo vaaleanpunainen on yhtä hanakka leviämään kuin punainen sisarensa. Kellään kokemusta?
Tällaisen pikkuisen herkullisen ritarinkannuksen ostin viime kesänä. Söpö, eikös?
Näitä punaluppioita on siemenkirjeessä.
Tätä komealuppiota ja valkoista nuokkuluppiota en sitten huomannut kerätä lainkaan.
Nämä lilat virginiantädykkeet ovat sitten isoja, jättilaukkojen korkuisia.
Niiden valkoisen tulikukan siementen äiti.
Heips. Susta ei ole paljoa kuulunut viimeaikoina. Mitäs olet puuhannut?
Tuo vaaleanpunainen väriminttu on tosi suloisen näköinen, oikein "ihqu". Mitä eroa on maurinmalvalla ja kiiltomalvalla? Näyttävät ihan samalta kasvilta.
Hyvää uutta vuotta kaikille virtuaalipuutarhani ystäville! Ajattelin keväällä, kunhan puutarha alkaa taas heräilemään, aloittaa päiväkirjan tuolla fyllin puolella. Tarkoituksena olisi saada mukaan hiukan enemmän tuota puutarhan "woodland"-osaa ja uusia kokeilujani. Virtuaalikahvipöytä on katettu fylliin sitten joskus huhti-toukokuun vaihteessa. Tervetuloa!