...ja tässä koko juoru. Ei ole kovin iso vielä. Olisikohan syytä leikata, saisi tuuheammaksi?
Onko vuokkis purppurajuorusi auringossa? Mulla on aamupäivän auringossa, odotan innolla
jos se alkaisi kanssa kukkimaan.
Vuokkis, purppurajuorua kannattaa leikata usein ja laittaa pistokkaita kasvamaan, monta samaan ruukkuun, silloin saa tuuhean ja näyttävän kasvin.
Itse vien aina kesällä oksia kukkamaahan , juurtuvat siellä helposti ja syksyllä ovat komeita ruukkuun istutettaviksi. Myös kesäistutuksissa ulkoruukuissa ovat näyttäviä ja mitä aurinkoisempi paikka , sitä paremmin lehdistä tulee tosi tummia ja kauniita .
Tuohon paikkaan, johon siirsin kuvattavaksi, ei aurinko paista. Vaki paikkana on eteisessä hyllyssä, johon aurinko paistaa aikaisin- aina 13. saakka päivällä ja toisesta ikkunasta taas n. 15. alkaen..
Kukas se olikaan sieltä Helsingin suunnalta, joka oli kiinnostunut ostamaan minulta ylimääräisen fluminensiksen? Lähden to-pe Helsinkiin, joten nyt sen saisi. Juoru on kasvanut pitkin kesää ja näyttää hyvältä.
Miukattuksella paljon kauniita juoruja, tässä minun ainokaiseni
Hieno fluminensis etsiskelee kotia, että jos kiinnostaa, pistä yksäriä.
Uusia kuvia kun arkistoista ei löytynyt sopivia. Toki mukana pari uutta tulokastakin
Tradescantia spathacea eli taskujuoru
Dichorisandra reginae, Kuningatarjuoru, jota olen himoinnut kauan!!
Callisia elegans, pikkuliisanjuoru, toinen yritys, toivottavasti juurtuvat hyvin
Sitten vielä kirjava taskujuoru eli Tradescantia spathecea ''Vittata''
Sekä Tradescantia cerinthoides, Herrasjuoru
Miukattus, sitten kun kirjava taskujuoru on lisäyskunnossa, niin voisitkos mainostaa? :-)
Itseasiassa siinä olisi jo nyt yksi pikkuinen irroitettava kaveri, saat sen toki nytkin jos haluat sekä myös sitä sillamontanaa jota toisella palstalla kaipailitkin. Mutta keväällä tarjolla olisi varmasti muitakin juoruja joita sinulla ei ole, jos kiinnostaa. Niin voisin sitten keväällä laittaa kaikkea, mieti nyt rauhassa mitä haluat
Laitan tähän samalla oman vienon pyyntöni jos joltain löytyisi kurttujuorua tai ruusukejuorua, vaikka sitten keväällä. Muutkin sellaiset juorut käy joita minulla ei vielä ole
Tässä vielä yksi juoru, kiitoksia Hermionelle, hyvin on lähtenyt kasvuun, tuo on siis jo vanha kuva Eli kuvassa Afrikankarvajuoru eli Cyanotis somaliensis.
Juorut on ihania
Äippä: Mulla olis tuota mitä sivulla kaks joku kutsui tamperelaiseksi. Laita hölöä, jos haluat sitä :D
Miukattus, kevät taitaa todellakin olla parempi aika pistää juorua tulemaan Tuo sinulta saamani intiankarvajuoru on nyt intoutunut oikein kunnolla kasvuun. Siitä tulee kaunis.
Kaikkia muitakin ihanuuksia olit laittanut esille… ¤huoh¤
Katsellaan sitten keväällä. Hyvä että intiankarva kasvaa, minulla vaan näivettyi. Toivoa silti vielä on, yksi pätkä elossa Liisantyynykin sanoi sopimuksensa irti, mutta ostin uuden kun kerran maksoi vain kaksi euroa, ihan pakkohan se oli ostaa kun vastaan käveli ja huusi osta minut!!
Laittelen joku päivä taas uusia kuvia, mulla on muutama vielä ennen esittelemätön jemmassa. Gibasis geniculata yllätti ja alkoi kukkia Katson saanko kamerallani siitä minikukasta yhtään järkevää kuvaa. Kyllä kismittää oman kameran heikkotehoisuus, seuraavaksi hankin sellaisen kameran jolla saan kuvia vaikka kärpäsen kakasta jos niin haluan
No jos minun intialainen on vielä keväällä voimissaan, saat täältä lisävoimia tarvittaessa
No niin, eli pari kuvaa vielä juoruista.
Tradescantia fluminensis ''WaxyGreen''
Tradescantia zebrina var. flocculosa
Sitten vielä yksi lemppareistani!
Tradescantia zanonia ''Albolineata''
Wau!!! Enpä muista tuollaista juorua ennen nähneeni!