Juoru, Tradescantia

mulla tälläinen juoru ,vaan enpä tiedä nimeä enkä mitä lajiketta on.

olisin vain kysynyt että viihtyykös juorut varjoisessa paikassa johon ei oikein aurinko paista ??

Juorut taitaa viihtyä ihan missä vain :slight_smile: Ihan paahteeseen en laittaisi, mutta varjoisassa kyllä menee jos ei nyt suorastaan pimeää ole.

minunkin juoruni on pohjois ikkunalla john ei auriko okeasti paljon paista hyvin tuo viihtyy siinä

Kun pistokkaita otatte, laitatteko veteen vai suoraan multaan juurtumaan? Olen nyt itse ottamassa pistokkaita ja ajattelin kumpi olisi parempi?

Mä oon aina laittanu vesilasiin juurtumaan :D

Eiköhän juurru kummallakin tavalla, juoru lähtee helposti kasvamaan.

Kyselijöille tiedoksi: kuningatarjuoruni lensi biojätteeseen, koska siitä ei tullut ajoissa tiedusteluja. Fluminensis muutti äidilleni.

meillä sattuu olemaan tota purppurajuorua ja nytpäs kysäisenkin että kukkiikos purppurajuorut? netissä oon kuvia nähnyt kun kukkii mutta meidän monta vuotta ollut juoru ei kuki? täh?

Kyllä se kukkii, omani on kukkinut aivan nuorena, versojen latvoihin tulee pieniä vaaleanpunaisia kukkia...kauniita mutta pieniä   Siksi sitä kannattaa nuorentaa usein pistokkaista. Itselläkin on vanha pitkä rojo, mutta se on vain siksi ,että saan siitä uusia alkuja. Purppurajuoru on lempikasvini ja  vienkin sitä  kesällä ulos kesäkukkaruukkujen reunoille ja kivireunuksista roikkumaan. Auringossa sen lehdet tulee aivan tummanpunaisiksi...ihana.

Ei kuki tämäkään vaikka hyvässä valossa on ollutkin. Ajattelinkin muutaman pistokkaan laittaa parvekkeelle, jospa innostuisi siellä kukkimaan.

Kuva kyllä hieman hämää, ei tuo mikään sinerväjuoru sentään ole naurua

Mikä se vihreä seuralainen on? Näyttää tosi hyvälle tuonsorttista vihreää vasten.

Liisantyny on tuo pieni ja vihreä  "Vahingossa" tuli joskus istutettua ne samaan purkkiin kun ei tilaa oikein ollut.

Onpa kivannäköinen. saakohan purppurajuorua helposti kaupoista? Mulla noi isommat kasvikaupat ovat aika kaukana, kun ihan Helsingin keskustassa asun.. (stokka on ihan tyhmä paikkasilmän isku)

vai että nuorena hän kukkii kieli ulkoa no sitten pitää tutkailla josko juuri istuttamiini pistokkaihin alkaa jossain vaiheessa niitä kukkia sitten ilmestymään silmän isku

laitan nyt tähän vielä toisen kasvin mistä en sa selvyyttää tai juoruhan se on, mutta mikä?kirpparilta ostin ja siinä sanottiin että herrasväenjuoru. tutkittuani asiaa tulin kuitenkin siihen tulokseen että olisi purppurajuoru?

Noita kissuksia en erota mikä on mikin, mutta tuon tiedä varmasti että se on purppurajuoru kukkanen

Täällä näköjään taas uusi palsta: No nämä samat juorut esiintyy jo palstalla, huonekasvit, asiaa lajeittain, Juorut. En viitsi laittaa tänne uusiksi kuvia purppurajuorun kukista, katsokaa sieltä kohdasta:

sunnuntai, 12. elokuuta 2007 - klo 11. 55 (yli 219 vuorokautta sitten)

Purppurajuoruni yllätti ja alkoi kukkimaan. En ole ennen nähnyt juorun kukkivan.

( Tuolla kuva minun kukkivasta purppurajuorustani. )

Olikos täällä vielä tätä taskujuorua,en ainakaan löytänyt.  Tämä on yksi minun suosikki kasveistani. Helppo ja mielestäni tosi kauniit lehdet . Kukka pieni , mutta suloinen

Taskujuorun kukka.