Juoru, Tradescantia

Minä kans tykkään kovasti taskujuorusta, se ei vaadi paljoa huomiota itselleen, aina kukoistaakukkanenja on todella söpöt kukkataskut ..Otin edelliseltä työpaikaltani ihan pienen alun ja en edes tiennyt mikä se oli, kauniit lehdet kiinnittivät huomioni, onneksilamppu

Mitäs hittiä, näitähän on myös eri lajeja, en tiennytkäänoho , minun taskarissani on alapuolelta violetit lehdet ja yläpuolelta vihreät. Ei raitoja..hmm. mistähän tuollaisia kaunokaisia löytää?

Kuva jäi jostain syystäpois, uusi yritys..

Sori vaan, huomasin että olin laittanut nimen väärin...siis spathacea.. en tiedä voiko sen muuttaa ;(

Sinitalvikki, vaihdetaan joskus, kun tulee pieniä alkuja , minulla taas ei ole tuota vihreää. Katsoitko googlesta, siellä oli ihana '' tasku'' jossa oli vaaleanpunainen reuna ja valkoista ja vihreää. Jos jollain on , haluan vaihtaa tai ostaa.

Eikös tällä kasvilla olekin useampi kutsumanimi? Siis taskujuoru, neito veneessä ja olihan niitä vielä muitakin...

Neitoa veneessä en ole kuullutkaan   Mutta pampaskukka ja purppuralehti on tuttuja nimiä....liekö muitakin ??

Myös Mooseksen kehto on ihana nimi tälle.hymy

Mulla on kans tota vihreää mallia ei raidallista ja siitä sais pieniä pistokkaita mutta haluaisin vaihtarina jotain juorua mielellään joko taskua tai jotain muuta värikästä,myös puukakaktus tai joku muu kaktus kiinnostaa.oho

Laita hölöä jos kiinnostaa!

Olen yhdistänyt tänne otsikot Juoru, Purppurajuoru ja Taskujuoru. Muitakin juoruja voi laittaa tänne.

Mistähän johtuu että minun juoruni lehdistä on hävinnyt kaikki valkoiset raidat ,lehtin alapita on vain jäännyt punertavaksi,raidat vain katosiat ei tuu edes uusin lehtiinkään raitoja.oho

Valon puute tai taantuminen lajikkeesta alkuperäiseen muotoon.

Ei voi ainakaan olla valonpuute kun on keskellä ikkunaa ikkuna lännensuuntaan,ei kai tuo sitten taantuu entiseen muotonsa,harmi vaan kun oli niin kaunis lehdiltään ja muuten on hyvinvoiva ja rehevä kukkatuo juoru.täh?

Sama vika rahikaisella, ihan kaupasta ostin valko/vihreä raidallisen juorun olin sitä pitkään hakenut ja ajattelin että siitä saan runsaasti uusia pistokkaita jatkossa mutta mitä vielä, komea puska kyllä on mutta raidotus on väistyvää ainakin tässä sortissa.

Valoa kyllä on ollut riittävästi tai se verran , mitä nyt taivaalta tulee ja kasvilamppukin on ollut lisänä.

Vuosia sitten minulla oli saman sorttinen juoru jossa raidoitus säilyi hyvin ja kesti jatkuvaa leikkaamistakin hyvin, huonoja nämä uudet rehut.

Onkohan tämä kirpparilöytöni T. fluminensis? Miukattuksella oli mielestäni samanlaisesta kuva. Nuo lehdet ovat varsin reilun kokoiset, mutta en sitten tiedä, millaisella hoidolla ne on saatu sellaisiksi, vai kuuluuko se aina asiaan...

Tämä juoru kaipaisi oikeata mimitystä,myö tänään hankittu.

Kirjojuoru(kki)?

Samaa sanoisin minäkin , kirjojuoru, Tradescantia zebrina.

KIITOS !kukkais pyöritystä

Kirjojuorun pistokas olisi hakusessa , olisiko kellään ?

tässä on mun juoru, muuta nimeä en tiedäkään kuin joku
juoru se on ja ihan älyn iso.. oli ihan solmussa ja sekaisin niin availin sitä kun pätkin juurtumaan..