Eikö ookin herkkua ![]()
No on tosissaan :hehe:
Vielä pitää kokeilla miltä maistuu ku laittaa ruoaksi .
Keittoon olen laittanut kyssäkaalia, nam.
Kaks jätin vielä maalle.
OK,painampa mieleen nimen.On kyllä hyvää ja raikkaan makusta niin raakana ku kypsänäki.
Mitähän tekisin tästä mun kyssäkaalista? Sain keväällä vain kaksi kyssäkaalin siementä itämään ja lauantaina perunan noston jälkeen huomasin tämän jalkapallon kokoisen pallukan puuhamaalla lehtikaalipusikon keskellä. Lajike on Gigant.
Kyssäkaali on herkkua
. Lehtiä niistä riivin kompostin vieressä pois. Kaalin laskin maahan jalan viereen ja aloin riipimään seuraavaa. Katoin sitte, että mikäs rotjakkeella on suussa. No se kyssäkaalii tietysti. Vanha otti jalkoja alleen vikkelästi ku huomas minun huomanneen. Kuoret jäi, sisus meni parempiin suihin ![]()
Rotjake ymmärtää hyvän päälle :w00t:
Help!!
Voinko koulia kyssiksen syvälle sirkkalehtiin asti?
Tämä on eka siirto,kasvimaalle tiiän että samaan syvyyteen,mutta miten on pikkutaimen?
No,nuin minäki aattelin ja varmaan viime vuonna teinki nuin,hyvin kasvovat.Pakkohan net on upottaa multaa,jäävät muuten pintaan huojumaan ![]()
Harvensin ekat syöntiin. Eivät ole tikkuisia kun ei anna kasvaa liian isoiksi.
Oho, nyt jo syötävän kokoisia! Minulla jäi kylvö myöhään liian märän maan takia, ja nyt on harvassa taimirivissä kirppojen nakertamia taimia, joista muutama on hädin tuskin hengissä. Meinasin kylvää tyhjiin kohtiin jotain muuta, mutta mangoldin siemenet olivat loppuneet, salaatti ei kai tällä kelillä idä eikä siemenostoksilla taida kannattaa enää käydä. Keltajuurella lähes sama juttu, mutta ärsyttävästi keltajuuret ovat lähteneet kasvamaan ryppäissä siten että osa taimista pitää varmaan poistaa, vaikka välit muuten ovat liian isot.
No oho.
Tönis kuinka aikasin oot taimettannu?
Innostuin itekin tämän ketjun myötä kokeilemaan kyssäkaalia. Kaalit ovat kasvaneet ilman perhoshaittaa toistaiseksi, vaikken ole harsoa tai myrkkyä käyttänytkään. Penkissä on sekaisia useaa kaalilajia ja ympärillä sekalaisia perennoja, kehäkukkaa, sipuleita ja perunoita. Ehkä muitakin ristikukkaisia on ollut syötäväksi asti tarjolla. Eihän näistä ihan syötäväksi ole, kun tuo “kaali” on sellainen 0,5-1 desilitran kokoinen. Muutama viikko vielä niin sitten…
Hih,tämmönen löyty jo mullaki,hitsi miten oli hyvää.
Superschmeltz kylvetty sisälle esikasvatukseen. Ei oikein osaa ilmankaan olla, on se niin hyvää. Tosin aina tulee liikaa satoa syksyllä. Vaikkei lukumääräisesti olis kuin 7 kyssistä kasvamassa niin koska noi on niin suuria, syntyy pienoinen ongelma sadonkorjuuaikaan. Positiivinen ongelma tosin ![]()
Ja kuka nyt oikeesti laittaa vaan 7 siementä itämään… :doze:
Hmm,anna ku mietin
Ei kukasn ![]()
![]()