Kannattaa kyllä syödä aikaisessa vaiheessa, muutama jäi viime vuonna myöhäseen, mätäntyneitä olivat sisältä. Voi olla että täällä ne jatkuvat sateet aiheuttaa sen.
Jukupliut, joka ikinen 3 päivää sitten kylvämäni parsakaalin siemen on nyt itänyt ! Siis ne kaikki varasiemenet myös. Mikä kiire niillä nyt oli, oisivat hyvin voineet vielä vähän ootella :crazy:
Sama täälä,kaikki pinnassa ja pitkällä
Luulen että parsakaalin kasvatuksessa oikea lannoitus olisi tärkeää, että saisi sen kukka-aihion mahdollisimman isoksi. Epäilen että liika typpi ei ole hyväksi. Selvästi liian tiheässä kasvaa myös kaalini. 40cm x 40cm välein.
Koitan jotenkin punnita sadon ja katson että onko hommassa mieltä.
Parsakaali kuuluu tämänhetkisen kokemukseni perusteella lajiin jota ei aio jatkossa viljellä. Kamala vaiva ensin esikasvattaa taimet ja ne taas sitten kasvimaalla saada kasvatettua satokuntoon.
Sitten satoa tulee muutamia kukkavarsia harvoine nuppuineen jotka nekin osin ryhtyvät kukkimaan.
Ja tää tässä kuvassa on siis tosi runsas
Totesin että on sellasta ajantuhlausta etten siihen jatkossa ryhdy. Hommassa ei ole mieltä mun mielestä !
Oon kasvattannu parsakaslta useina vuosina.Hyvin on tullu satoa,saanu pakkaseenki.Tänä vuonna laiton vyokramaalke 12 tainta,ötökkäverkon ja harson alle suojaan.Yks taimi on juuri ja juuri hengissä.Prkleen kaalikoit märehti kaikki yhettömiin.Kotipahalla on nelijä tainta,mutta ei tuota niinku on muina vuosina tuottaneet.
Taijjan pitää välivuosia tuossa.