Käenkaali (Onnenapila), oxalis ryhmä

Tänään ruukutin Rosettoxaliksen sipuleita. Miul olisi pari satsia pieniä Rosettoxaliksen sipuleita ylimääräisenä. Mielellään vaihtaisin purppurakäenkaalin sipuleihin, toki muutakin vauhtaria voi ehdottaa.

RitvaL…oletko saanut jo purppurakäenkaalia, jos et, vaihdatko noita omiasi niihin !!! Laita viestiä jos vaihtelet.

Oxalikset menneet, purppurakäenkaalia on tulossa.

RitvaL…ok. Sakra…en saa lähetettyä viestiä, mutta saat kyllä tuota purppurakäenkaalia.Laita osoite tulemaan.

Onnenapila on alkanut työntää tällaista honteloa kasvustoa:

Ihana kattila sydän ja valloon se apila kattiloineen silmän isku

Hmmm. Tuli mieleeni, tämä keskustelu on varmaan väärässä paikassa. Jos joku valvojista haluaa laittaa tämän kimppatilauksiin, niin ok.

Tuosta yltä Viipun pyynnöstä siirsin aikamoisen pätkän keskustelua joka oli syntynyt Käenkaali-kimpan järjestämisestä. Se on nyt "yhteistuumissa" täällä Kimppa: Käenkaali

Tässä palstalla sitten voi jatkaa normaalisti käenkaalikeskustelua

Mulla on kirjavalehtisen oxaliksen taimet näkyvissä! Miten muilla?

Kaksi terhakkana jo kurkistelee

Taidatte puhua siemenkylvöjen taimista ? Minä talvetin iron crossia joitakin yksilöitä kellarissa. Huonolla menestyksellä, vain yksi näyttää nyt nousevan, muut kadonneet. Outoa, koska sukulaisensa tummanpunainen käenkaali (se purppura) menee ihan mutkitta talven yli melkein missä vain.

Jutita, tänään pilkisti yksi pieni alku…kyllä se siitä :wink:

Kasuariina, nämä olivat pieniä sipuleita,ei siemenkylvöjä.

Purppurakäenkaali kukkii jo, vaaleanpunaiset kukat olivat tänään avautuneet, iron crossit myös kasvaneet hyvin.

Iron cross talvehtii hyvin huoneenlämmössä sekä kuivana että kasvavana.

Mulla on siinä tavallisessa käenkaalessa ( vihreet lehdet ja valk.kukat) nuppuja tai ainakin oli ennekuin reissuun lähin…

Hyvä tieto, raipel. Virheeni iron crossin suhteen oli sitten viileässä säilytys.

Minulla talvehtivat viileähkössä (noin 10 asteessa), hajavalossa kuivina - omia aikojaan alkoivat kasvaa pari viikkoa sitten.

Avaan uuden keskustelun onnenkäenkaalille. Tällaiseen uuteen tuttavuuteen olen törmännyt. Tietääkö kukaan, kuinka pitkäksi nuo kasvavat. Eivät pysy enää pystyssä ilman tukea ja saisivat mun puolesta lopettaa tuon pituuskasvun...

Lehti vielä lähempää. Kaunis väritys sillä on.

Ne saattaa venähtää aika paljonkin ja varsinkin kukkavarret. Sopii mielestäni paljon paremmin amppeliin kuin pöydälle, kun kasvutapa on niin rento. Mulla oli kanssa vuosia sitten, mutta sepä ei seuraavana keväänä sitten tykännytkään lähteä kasvuun... syy selvisi sillä kun tenttasin silloista poikaystävääni ja hänpä myönsi kastelleensa sitä kun luuli että se talviasussaan oli vedenpuutteessa.. sinnehän se mätäni sitten.

Täytynee siis laittaa hänet amppeliin. Harmi vain, kun en sipuleita kylväessäni yhtään tiennyt, millainen kasvu tuo on. Purkissa ei ole kuin 5 sipulia. Olisi ollut varmaan hieno, jos olisin laittanut enemmän niitä...

Kannattaa laittaa ihan kunnolla käpyjä, minulla on kaksi valkokäenkaalta ja pöydällä ovat nättejä kun ovat tarpeeksi tuuheita Tässä viime kesän kuva