Käenkaali (Onnenapila), oxalis ryhmä

On se nätti

Saa nähä kuin näitten kolmen Versicoloren käy samaan aikaan laitettu multaan mutta ovat vasta tässä vaiheessa yksi on isonpi kahdesta muusta vasta mullasta ulos pilkiistää pikuiset kärjen alut. ehtisköhän vielä kukinta vaiheeseen .

Purppurakäenkaali ja '' Iron Cross'' asuvat samassa ruukussa, olivat kesän ulkona ja toin ne sisälle pakkasia pakoon. ''Variegatat'' taisivat kuolla, ensin tuli lehtiä, sitten kuihtuivat pois , kuinka muilla ne on säilynyt ?

Satues, tätäkö tarkoitit

Mulla kuihtuneet kaikki kesän olleet lehdet, mutta nyt alkanut nousta uusia kuten kuvassa oleva. Suurin osa uusista vasta mullasta nousseita.

Nämä käenkaalit ovat kukkineet kesän ruukussa gladiolusten juurella. Mitähän niille nyt pitäisi tehdä, eli saisikohan ne jotenkin säilymään talven yli?

Jutita, juuri noita tarkoitin…tuo on kaunis. Lähetit minulle pieniä käpyjä, niihin tuli heti lehtiä,mutta sitten ne kuihtuivat pois, eikä senjälkeen ole tullut ;( Toivotaan että sieltä alkaa pilkistää uusia lehtiä.

Jatuuli,minun on osa noista huoneessa, kun niitä kastelee normaalisti,ne kyllä kukkivatkin talvella.

Mutta jos jättää kastelematta ne kuivuvat ja keväällä voi ottaa kävyt mullasta pois ja istuttaa uudelleen.

Onko tuo triangulariksen lajike? Ne nousevat aina jos maantasalle menevät.

Kiitos neuvosta. Ehkäpä nyt sitten annan käenkaalieni kuivahtaa ja tökkään uudelleen multaan keväällä.

Mitäs met teemmä sen versicolor tilauksen kanssa?

Versicoloria toimitetaan vain syksyisin. Ainakin niistä paikoista, mistä etsin. Siihen kimppa viimeksi tyssäsi.

Mites Raili-45:den versicolorit, saitko ne kukkimaan?

Sain syksyllä muutaman versicolorin ja istutuin ne runkoruusun kanssa samaan pyykkikoriin. On talven lämpimän puolella pysyvässä varastossa. Saas nähdä miten niiden kanssa käy.

Viippu kyselt Versicoloriastani et sainko kukkimaan,katinkontit en saannut kukkimaan,pitäis ottaa kohta tuo ruukku käsittelyyn ja tutkia onko siellä ruukussa mitään,mun onnella tuskin on yhtään mitään.

Millon ruukaatta nämä nostaa päivänvaloon?

Minä äsken pelemusin nuo ruukut ja voi mahoton ku käpyset oli kuivettunu surullinen

Mistäpäin olette apiloitanne tilanneet?

Katselin, että ainakin Viherpeukalot myisivät joitain eri sortteja, mutta kuitenkaan ei valinnanvaraa kovin paljoa ollut.

Itsekin mieluusti ko. kasvin hommaisin, mutta reissaan aika paljon, ja silloin olisi riski, että kasvi kuivahtaisi paljon, sillä eikös ole totta, että onnenapila on aika juoppo?tuoppi

Voiskos silloin ajatella, että laittaa multaan kastelukiteitä, vai mitä ne on nimeltään? En ole kyllä itte kokeillut.

Vasta helmikuun puolella (yleensä lähempänä kuukauden loppua) olen kaivellut käenkaalini vanhasta mullasta ja vaihtanut uuteen. Samalla olen laittanut käpyjä useampaan ruukkuun, kun kuitenkin joku tuttava niitä haluaa itselleen.

OK, Raili-45. Taitavat olla versicolorit niitä "haastavia" kasveja.

Toivottavasti löydät käpyjä purkista, niin voisit koittaa uudelleen.

Ovatko ne kävyt sellaisia, että ne kestäisivät postitusta/ne olisi helppo postittaa suht. edullisesti?

Minä oon yleensä maaliskuussa pyrkinyt kaivamaan armaani kellarista. Sitten vaihdan mullat ja tilanteen mukaan harvennan. Ovat aika kovia lisääntymään…

Syksyllä kun pakkanen jo pureskelee, tuon ne sisälle, kuivatan kuoliaaksi (niin kamalaa kun se onkin), leikkaan varret, vien kellariin ja kierros alkaa alusta. Minulla mitä ilmeisimmin siis noita iron cross eja.

pistin tänään ruukut ynpäri ,versicolorissa ei yhtään mukulaa,keltaisessa 3kpl vaaleanpunaisessa tusinaverran.versicota harmittaa olis ollut varmasti kaunis kukka.no tänään ebystä ostin sitten siemeniä.blue oxalis siis siemeniä ei mukuloita.katsotaan mitä niistä tulee vai tuleko mitään.