Raili, olisi kivaa jos viitsisit laittaa muutaman potretin niistä:)
tarkoititko noita joita löytyi ruukusta,vahinko vaan ne on jo mullassa mutta kun alkavat kasvamaan ja kukkimaan niin sitten tulee potretti kuva![]()
Joo, niitä meinasin. Kiva, sitä odotellessa:D
Kahdella eurolla löytyi about 1o mukulaa: 
Huomenna tulee täyteen viikko, kun apilat ovat olleet mullissa, ja vielä ei näy kasvun merkkejä. Osaako kukaan heittää arviota kauanko vielä voisi mennä? (eivät toistaiseksi saa lisävaloa)
herätys on aika hidasta saat ootella tuonne maaliskuun puolelle,
Hyvä Raili, kun selvensit, minä olinkin jo hieman huolissani ![]()
Jaahas, ja mulla olivat tosi nopeita… Muutamassa päivässä nousivat.
Kaisaliisa, olivatko ne omista onnenapiloista vai kaupan ja peititkö ne kokonaan?
Toissa keväänä kaupan ja viime keväänä omista
Eli kahtena vuonna samat sipulit, kahta eri lajiketta. Istutin melko syvälle, suunnilleen ohjeen mukaan.
Lähtivät melkein liian nopeasti kasvuun, tahtoivat mennä roikoiksi.
Mulla näyttää olevan muistiinpanoissa: 8.4.2008 istutettu oxalikset - nopeita! 27.3.2009 vanhat oxalikset uuteen multaan, osa jo kasvussa!
Muistaakseni 2008 meni vain 6 vk istutuksesta ensimmäisiin kukkiin.
Tuli mieleen, että voivatko ne sipulit tietää milloin on kevät? Minullahan oli tuo istutusajankohta paljon myöhäisempi.
Tänä vuonna en ole laittanut vielä kasvamaan, vaan ovat kuivina vanhassa mullassa.
Minulla ovat niin, että osittain mullan pinnalla, ovat olleet yli viikon. Raili jo tuossa hieman aiemmin sanoikin, että voi mennä maaliskuun puolelle.
Vertaillaan!
Kaisaliisa, jos ovat pitkiä roikkoja, ne voi leikata matalaksi, kasvavat nopeaan uutta.Kesällä kun olivat ulkona leikkasin ihan alhaalta ja senjälkeen niistä tuli paljon vahvempivartisia.Auttaa varmaan sisälläkin. Omani on vielä alakerrassa viileässä, tuon ne vasta myöhemmin, ehkä kuukauden päästä.
Mun käpysistä ei taia tulla mittään, yhä ovat ruttusia ku rusinat
oota vaan, ne ovat vielä talviunilla.
mutkun ei jaksais oottaa
Jadeliila, en mäkään, saisivat jo nousta! Pärjääkö onnenapila muuten koko vuoden huonekasvina ilman lepokautta? Minä nimittäin tiedän paljon ihmisä, jotka eivä anna apiloille lepokausia.
Viherpiiperö,ainakin tuo tummalehtinen kolmiokäenkaali on viihtynyt koko talven ikkunalla huonekasvina. Ei se niin komea ole kuin kesällä, jolloin se saa enemmän valoa.
Joo, nekin mitä olen nähnyt, ovat talvisaikaan olleet aika haaleita, eikävtkä kovin tuuheita.
Mulla noussut jo Ken Aslet, Massoniana, Palmifrons, Versicolors. Ja Iron Gross, siinä ei näy vielä mitään eloa. Pari viikkoa sitten laitoin kävyt multaan.