Kaiken maailman hämmästelyä (alkaen 5.1.2021 ->)

Pihan rytmi muuttui niin totaalisti kun iso kuusi poistui ja toiselta puolelta iso kuusiaita lähti ja jätti tuomi lähti…ja vanha koivuengervo kutistui 4/5 osaa … ilmavampaa ja erillaista. Jätti jasmiinistakin ukkeli leikkasi puolet pois…niin nurkkakunnat on erillaiset.
KYSSÄRI ??? MIKÄ KIRSIKKAPUUTA VAIVAA KUN ERITTÄÄ PIHKANTAPAISTA …MÖMMÖ ON KUIN PIHKAA…
Varmaan selviäisi jos jaksaisin etsiä…onko kaput ?

Miraemmi, se on varmaan kirsikan versotauti.

Jahas, meillä oli pihkamaista vuotoa oksista ja lehdet kuihtuivat, mutta jos vuoto on rungosta, niin kuulostaa erilaiselta.

Samalla luokalla on nuori tyttö, joka on aika pyöreä. Hän puuskuttaa aika usein ja asuu aika lähellä minua, mutta silti bussilla matkustaa kouluun ja kotiin. Mielestäni hän voisi alkaa harrastaa liikuntaa. Minä kun aloin taas kävellä, niin paino on pudonnut.
501 levikset mahtuu hyvin. 501 on hyvä muoto ja hyvät napit.  Minulla on 3 levikset ja jokaisessa eri koko. 

Joo, mutta jos haluaa leipuriksi, niin täytyy olla hyvässä kunnossa. Terveys on etusijalla.
Hän on ollut välillä minun parina ja tuntuu ettei tuo tyttö saa happea.

Eiköhän tuo lie kuiteski jokaisen oma asia missä muodossa ja kunnossa on :roll_eyes:

Minä en voi itselle mitään, kun olen huolissaan toisista joiden kanssa olen tekemisissä. :unamused:

Tuo ei kyllä kuulostanut huolissaan olemiselta, vaan ittensä ylentämiseltä.

Kyllä jokainen saa olla ihan itsensä kuntoinen ja kokoinen. Ja osaa varmasti tarvittavat kunnon kohotukset ja laihdutukset tehdä ilman holhoamista.

On siellä pari muutakin ylipainoista, mutta he ovat hyvässä kunnossa. Tuo yksi on huonossa kunnossa ja hänestä olen huolissaan.
Ei haittaa jos on ylipainoinen, kunhan on hyvässä kunnossa.

En minä ainakaan tykkäisi, jos minun ystävät tai työkaverit esim. kummastelisi minun olomuotoa tai  kuntoa keskustelupalstoilla.

Ihmisellä voi olla joku muukin syy hengästymiseen tai tuhinaan, kuin huono kunto.
Eiköhän terveydenhuolto, lääkärit ja ihminen itse ole ne oikeat tahot huolehtimaan tämmöiset asiat.

Pepino,miksi koko ajan korostat tuota ylipainoa? 
Ehkä he eivät saa painoaan tippumaan omin voimin,tai eivät ehkä haluakkaan.
Joikainrn on mitä on eikä se kuulu muille.

Ei se ole hyvä juttu, jos joku kuolee juuri sen vuoksi. 

Jokaisella on oma tunne ja sille ei voi mitään.

En kuitenkaan tuijota kuka ei pidä suusuojaa! Kun sekin on jokaisen oma asia.

Jollain on liian iso paino, jollain toisella on liian iso suu.  :confused:

Ymmärsin hyvin Pepinon pointin, miksei muut? Jos jollakin sokeritauti ja syö vain makeaa, voi siitäkin olla huolissaan.

Ei lihavat ole aina herkku peppuja tai liikkumattomia.
Tietyt lääkkeet esim.lihottaa ja kun emme voi tietää kenenkään syitä niin minusta on parempi pitää mölyt mahassa.
Olen normaalipainoinen mutta ikäni joutunu taiteilemaan  sen kanssa että monet lääkkeet ei vaan sovi mulle.
Valitettavasti vaan ei voi valita aina terveys vaiko ihannerunko.
Oviaukot on yleensä sen verran leveät että kaikki niistä mahtuu kulkemaan.

Niin ja yleensäkään harva ihminen hyväksyy kanssaihmisten viisastelua ja holhoamista. :roll_eyes:
Olen minäkin välillä huomauttanut omalle lapselleni tupakoinnista, mutta siinäkin olen antanut periksi, että aikuinen on ja oma päätös. Ja kyseessä on sentään oma lapsi, kellekään muulle en menisi elintavoista napisemaan.
Ja varsinkaan jos ei tiedä faktoja, ei kannata puuttua ja huolehtia muiden asioista turhaan. 

Aito välittäminen on mielestäni muuta, ja sen pitäisi lähteä liikkeelle henkilön omasta tahdosta. 

Poltin nuorena tupakkaa. Auttoiko läheisten kommentointi lopettamaan - no ei auttanut vaan vain ärsytti. Puolisolle on kertynyt kiloja viime vuosina ja on tietenkin tietoinen asiasta. Auttaako se, että sanon miten kannattaisi laihduttaa. Ihan varmasti ei.

Sopii joka asiaan, ettei neuvo ellei neuvoa pyydetä.

En kirjaudu ulos pentistä, mutta jonkin aikaa on käynyt niin, että luettuani yhden aihealueen ja siirryn seuraavaan, en enää olekaan kirjautuneena. Mistähän moinen mahtaa johtua?

Olen ylen hämmästynyt. Myin tavaraa tori.fi:ssä virolaiselle naiselle: vein paketin automaattiin tiistaina ja hän kuittasi äsken saaneensa sen. Eihän täällä mene nykyään kirjekään edes samaan kuntaan samassa ajassa.