YTK ajaa vain työnantajain etua ja tunnetusti halvalla ei mitään saa …
Myönnän ettei nyky liitot tee muuta kuin nuokkuu mut joskus historiassa niillä oli vaikutusvaltaa ja selkäranka ja silloin ajettiin etuja kuten työterveydenhuolto ja sairaspäivärahaa ja kesäloma…
Nykyään YTK on parempi. Töissäkin moni maksaa sinne.
Meillä kun töissä oli irtisanomis info, niin liittoon otettiin yhteyttä, mutta liitto tarjosi vain lämmintä kättä.
Liiton etuja en ole koskaan käyttänyt, joten miksi ihmeessä maksaisin liitolle, kun pelkkä kassa riittää.
Siksipä otin halvemman, jossa on lakihenkilöt, kun maksaa yhdistykselle 18€/vuosi.
Viime vuonna, kun olin lomautettuna, niin sain liitosta huomattavasti nopeammin korvaukset kuin työkaveri, joka kuului YTK:hon.
Pepino, on se sitten ollut joulukuussa tai helmikuussa, niin olen sitä mieltä että olet kirjallisen irtisanomisilmoituksen saanut ja sen toimitat YTK:lle.
Muistutus, että liitolla ei ole mitään tekemistä kassan kanssa, vaan liitto kerää rahaa, jotta rikkaat saa nauttia.
Kassa maksaa ansiosidonnaisen veroista.
Minä olen saanut joskus liitolta apua, kyseessä oli erimielisyys jossa minua yritettiin kusettaa pitkälti yli kymmenen tuhannen markan edestä. Se oli iso raha siihen aikaan. Silloin tosin ei tainnut olla yksityisiä kassoja.
Miten voi niin huonot autot osua samalle käyttäjälle? Kolmesta leasing-autosta yksi on ollut kuukausia korjaamolla, toisen korjaamoaika puolitoista kuukautta ja kolmas toimii. Pienempiä vikoja on ollut varmaan kaikissa, mitä olen sivusta kuullut. Itse en ole ajanut, enkä aio ajaakaan niin kauan kuin vanhojakin autoja töissä on.
Kun vasta iltapäivällä tuli auto korjaamolta ja oli pitkiä reittejä, ajoin omalla autolla 72 km.
Näiden heikkojen autojen vastakohtana tiimillä on 21-vuotias auto, mittarissa n. 625500 km.
Meillä töissä monet mietti, että pääluottamusmies vaihtoon, sillä sopimukset oli todella huonoja.
Liiton mukaan työnantaja saa itse päättää.
Pääluottamusmies sopi, jotta saadaan 3centin korotus tunnille. Minä sanoin sille, että eikös ne voisi kerran kunnolla nostaa palkkoja, jotta vähän aikaan ei tarvitse miettiä. Hänen mielestä se oli hyvä sopimus tuo pieni korotus.
Yli 12 vuoden aikana palkka nousi 2.50€ tunnille. Eli ei paljon mitään.
Liittoon kuuluville korotukset ja vapaamatkustajat jäävät ilman korotuksia?
YTK huolehtii vapaamatkustajille korotukset?
Onneksi en ole enää työelämässä mutta kun katsoin miten paperijätit jotka lypsää tukirahoja miljoona voitoista riippumatta niin jäimme ihmetteleen miksi omistajatahot pisuttelee omien murojensa joukkoon ja repii joka sentin minkä saa ja siirtää verosuunnittelulla varat ulos ja hallitus hymistelee. Liitot polvillaan ja duunarilta viedään voi leivältä. Sitten paukutetaan mediassa kuin suomi on onnellisten maa ? Ei jaksa ymmärtää et pahoinvoinnin lisääminen tekee maamme onnelliseksi.
Liitoilla ja kansalla oli ennen hampaat suussa nyt ne on EK:lla ? En pohdi asiaa enempää…ei se miksikään muutu.
Minä kylvin tämmöistä tomaattia mutta ne kasvoivat paljon korkeammaksi ja tomaatit on keltaisia ja ihan mauttomia. ![]()
Isäntä osti pellavankukansiemeniä semmosen jättipussin 4 eurolla prismasta ja nyt on puna-apilaa ja pellavaa…
ainakin kahta väriä ukkelin kukkapeltoon tulee ensi vuonna. Prisman puutarhaosasto oli niin surkea et haudalle hain tädykkeet muualta…ei kanervia siis tänä vuonna !
Pellava on hieno kuivakukkana maljakossa.
Mulla oikiassa nivusessa/reisilihaksen yläosassa on ollu pitkään kiputila.Eioo voinu joissain asennoissa jalakaa liikuttaa.Sitä on hoijjettu fyssarilla koko vuojen ajan.Välillä oli tosi hyvä,nyt taas vaivaa kovasti,ei pysty juoksemaan eikä pitkillä askelilla kävelemään.Kipu levinny lonkan ja koko reiden alueella.
Tiistaina treeneissä joku kyseli että miksien pysty tekemään ja selostin miksen.Hän sano mee lääkäriin,minä että miten täälä pääsee lääkäriin,ei mitenkään.Hän sano että mee kaupungin sivuille ja sieltä hyvinvointipalaveluihin jossa voi tehä ns.ilimotuksen vaivasta.No,minä tein eilen illalla,ja tänään iltapäivällä tuli viesti etton keskiviikkona aika lääkärille!!!
No,huh,en kyllä jaksannu uskoa pääseväni lääkärille,arvelin että fyssarille tai päivystävälle sairaanhoitajalle.
No,nyt ”pelottaa” että vaan joku kandi kattoo ja käskee ottamaan buranaa.
Toiveena olis että sais lähetteen ortopedille Roihin.
Kylläpä maailmassa on ollut kielivirheitä.
Reed sea tarkoittaa ruoko tai kaislameri, mutta käännetty red sea eli punainenmeri.
Portugalissa on annettu nimeksi valaiden tappaja, mutta vännetty tappajavalas. Miekkavalas ei oikeasti ole valas, vaan delfiinien sukulainen.
Nuu,toivottavasti on joku tolokun lääkäri.
Ja pääsis semmoselle jokon erikoistunu tämmösiin vaivoihin.
Alakaa jo veetuttamaan ku on koko ajan kipiä,ja tekemiset rajottuu ![]()
Perin outo juttu, kun tarkistin onko aktiivisessa Pepinon Varjo ja näköjään on, vaikka poistin sen tiedot.
Ensin kirjauduin ulos ja tuota testasin ja yritin kirjautua takaisin, mutta ei onnistu vaan väittää, että "kirjautuminen epäonnistui! Tunnus tai salasana väärin.
Samoilla tunnuksilla toisella tabletilla onnistuu ja Chromella.
Mistähän johtuu ettei toisella tabletilla pysti Edge selaimella kirjautumaan. Olen kokeillut myös vanhalla salasanalla kirjautumaan, mutta ei silläkään voi.
Chromella on vanha salasana ja se toimii, vaikka edgellä vaihdoin salasanan silloin, kun en päässyt keskusteluun.
Ei kannata tällä tabletilla tyhjentää historiaa ja välimuistia ts. tämän sivun muistia muuten en pääse enää tänne kirjautumaan.
![]()
![]()
Käsittämätöntä, 3 erilaista salasanaa löytyi ja yksi ei toiminut.
Pakastimen tila on heikko …ikinä ei näin vähän ole mitään ollutkaan koskaan. Muutama omenasose purkki ja pari rasiaa mansikkaa ja yksi vadelma. Normisti tähän aikaan mietitään miten saisi lisää mahtumaan ja nyt on vajaa… Joskus aikojen alussa meillä oli kellarissa vielä pieni 115 litranen minipakastin arkkukin mehuille ja kalkkunalle…
Siihen aikaan kun setäni niitä kasvatti ja me saatiin pari pientä lintua pakastimeen.
Nyt yksi pystypakkanen riittää ja tänä vuonna ei edes marjoja ole sinne tupsahtanut…lopun alkua vai mitä on.