Pilkun viilaaminen meinaa ärsyttää ja ihmetyttää et eikö porukoilla ole muuta elämän sisältöä ? Iltapäivälehdessä ruoditaan onko jollain mimmillä nyt 5 vain 10 kg liikaa painoa tai liikaa tatuointeja ? Tai joku kirjoittaa jonkin sanan väärin lehteen niin alkaa räävitys ? Miksi ihmeessä ihmiset näin tekevät.
Eihän ravintoarvolla ja itävyydellä ole mitään tekemistä keskenään. Ehkä sillä on enemmän vaikutusta että niitä lintujen siemeniä ei ole peitetty kosteaan maahan. Minä kylvin tillinsiemeniä lavakaulukseen ja nakkelin loput siihen pintaan sikin sokin että saa vaikka linnut siitä mussuttaa niitä. Isot tillit on jo kerätty ja kuivattu ja sinne tänne huiskitut irtosiemenet on noin 3-5 senttiä korkeita.
Uusi etanalaji on rantautunut espanjansirun lisäksi …kirjanpainaja örri tuhoaa kuusikkoa … mitä kaikkea tää globaali meininki meille tuokaan iloksemme ???
Oravat jemmailee kaikenlaista meillä ainakin … kun naapurin ukko antaa niille pähkinää niin se kätketään meidän hiekkaan ja aikanaan kun ruokimme lintuja auringonkukansiemenillä niin niitä putkahteli oravien toimesta.
Nyt ruokimme lintuja muovittomilla palloilla automaatista …siistimpää eikä oravia näy enää niin paljoa pihassa.
Meillä kasvoi auringonkukkia lintulautojen läheisyydessä kunnes viime talvena annoin kuorittuja siemeniä linnuille, ei yhtäkään auringonkukkaa tänä vuonna.
Meillä ei ole annettu linnuille enää vuosiin kuorimattomia auringonkukan siemeniä kun niitä kukkia alkoi kasvaa joka paikassa. Joskus harvoin ostetaan kuorittuja mutta pääosin tarjoillaan palloja joista toiset kelpaa ja toiset ei, pähkinöitä ja sitten niitä tintti-makkaroita joita on monenlaisia eri vuodenajoille. Ja kun vähän tuulisessa rinteessä asutaan niin hyttysbaari meiltä puuttuu😁.
Mitä mieltä puutarhurit on tästä.viisumivapaudesta.Onko oikein ettei niitä myönnetä muille kuin sukulaistapaamisiin tai aviopuolisoiden luokse menemään.?.Onko Shengen sopimusta tai siihen liittyvää lakia odotettava ja noudatettava meidän.maan?
ehkä ongelma ratkeaa ilman suomettuneita poliitikkoja
Erdogan 2
saa nähdä kauanko EU pysyy kasassa
Turkki ei ole EU maa eikä neukkula ole shengel maa …joten EU:n toimimattomuus on kummallista, ihan ihmetellä pitää onko ihmisten omatunto kukkaronnyöreissä kiinni ? EU voisi halutessaan sanoa isoille valtioille ei kiitos mutta lompakkoon ei myötätunto yllä kenelläkään.
Nyt alkoi tyhjät vaalipuheet taas kansaa aletaan viilaan linssiin jotta itse pääsevät ansiottomille etuisuuksille.
Kukaan ei lupaa tulottomille eks veronmaksajille ansaittua eläkettä sen lupaajalle vois ääni tulla mut pitäisi nauhottaa lupaus ja vaatia eroa jos ei sitten teekkään asien eteen mitään.
Mietin tässä juuri et kuinka appivanhempien synttärikortin sisältämällä lahjalla olen saanut paljon pihaan kasveja ja multaa …isäntä osti mulle sen kalliin likusteri syreenin niin se vissiin saa mut näkeen punaista kun vaalivalehtelu taas alkaa…
Käytiin Salon torilla ja taas kerran tuumattiin et voisi muuttaa kokonaan sinne ja mielellään keskustan tuntumaan, mut kämppien hinnat siellä jopa korkiammat ko täällä ja olenko valmis luopumaan pihastani sittenkään kuitenkaan ??
Ei meillä ole mitään ei ketään täällä mut salossa olisi mun serkkuja ja perttelissä mulle hautapaikka…asia jää kypsymään … Kauhea vaiva on myydä tämä ja pakata ja mitä sitten saakaan tilalle ??
Jo toinen kerrostalo tuppukylässä, missä on liian pieni hissi. Sama juttu kuin ensimmäisen kerrostalon asukkaalla. Ambulanssin jouduin kutsumaan, paarit eivät mahtuneet hissiin. Onneksi potilas pystyi istumaan tuolissa, mutta tuli ylimääräinen siirto tuolista paareille. Entä jos olisi loukkaantunut niin, että olisi pakko kuljettaa paareilla?
Meitin huushollissa on nyt suurena ihmettelyn aiheena ollu viikko kausia Omenat, ts. kun ei löydy isännälle omenoita mistään.
Hänellä kun on yks osa pakastimesta joka syksy varattu omenasose purkeille, niitä menee paljon talven aikana. Mie en välitä koko ompuista mutta joka syksy niitä meillekin on kassi tolkulla tutut tuoneet, joskus pitäny jopa toppuutella, isäntä sitt ite keitelly mieleisensä soseet. Niin hän varmaan ootti tänäkin vuonna mutta kun ei omppuja alkanu ilmestyä alko sitt kyseleen, no, eipäs kellekkään tuu omenoita, kuulemma eka kerta kymmeniin vuosiin.
Toinen asia mistä hän on erittäin huolissaan on Nahkiaiset, ennen sairauksia hän pyyti about koko kylälle nahkiaiset ja nyt muutamina vuosina kun ei ole itse pystyny niitä pyytämään on tuttavat kauempaakin tuoneet hälle herkkuja.
Niitäkään ei nyt oo saanu Siikajoesta kun EI OO joessa vettä kuulemma.
Mie en syö omenoita enkä nahkiaisia mutta nyt on isännällä on mietittävää mitä tilalle.
Ja OHO, juuri kuulu radiosta että kuningatar Elisabeth on kuollut, huh.
Raya viestin jälkeen kiirehdin nettiin lukemaan uutisia. Surullisia sellaisia ![]()
Leikkipuistossa perhe joilla kaksi pientä lasta. Kävin kysymässä, että tarvitteko omenia.
Vastasivat, ettei heillä käytetä.
Juuri tuollainen ilme taisi miullakin olla.
Suomalaiset on aika tavalla omissa lokeroissaan. Vähän väestöä ja kaupungistuminen kesken ja lähiomaiset toisella puolen maata. Elämä selviytymistä. “Oma apu paras apu”. Kontaktit ulkopuolisiin ihmisiin vähäisiä. “Meillä ei käytetä omenia”? Tilannetta tuntematta, voisin ajatella että omenatarjous pääsi vaan yllättämään ja vastaus sen tasoinen.
Ainakin itse saatan yllätettynä sanoa sellaistakin jota en sitten asiaa harkittuani sanoisi.
Olen joskus mm.sanonut “En syö pitsaa”, kun en keksinyt mitään muuta, päästäkseni hankalasta tilanteesta.