Yksi tuttava on vienyt muutaman ompon ja muutaman kerran luumuja. Riistan ruuaksi menee ompot, haetaan pihasta kun kerään säkkeihin. Matoisia ovat ompot, ei paljoa viitsi tarjoilla kenellekään kun tiedän kokemuksesta ettei kelpaa.
Nyt sitten yllärinä toinen ihan hyvä naapuri laittoi mökkinsä myyntiin ja sitä taas mietitään et miksi ihmeessä…
Muuttaa lapsien lähelle kuulemma muttemme oikein niele asiaa kun juuri keväällä ne laittoi uutta hienoo mökkiin ja isäntä tuumasi et nyt on valmista…voi vanheta ilman huolia…
Surettaa kun kivat naapurit tekee lähtöä…oli syy mikä tahansa ni ei haluaisi vaihtaa.
Minä olen varmaankin ilonpilaaja,kun aina sodasta kirjoitan,mutta pahalta näyttää,onko meillä ensikeväänä.kotimaamme enää meidän? Ja onko ketään enää kauniita puutarhojamme hoitamassa? Ja mikä on tulevaisuusnlapsillemme ja lapsenlapsillemme? En jaksa enää uskoa hyvyyden voimaan?
Kyllä hirvittää, kuukauden päästä loppuu sähkösopimus ja uusi on 11 kertainen hinnaltaan vanhaan verrattuna.
Onneksi emme sentään lämmitä sähköllä, niin ei tarvitse paleltua.
Isäntä jo sanoi, että ulkovalot sammutetaan kaikki, pari liiketunnistin valoa jää, että näkee tulla kotiin, muutenkin varmaan kökötetään pimeässä, telkkaria ei kannata pitää päällä, jos ei jotain oikeasti kivaa tule, saunassa emme käy sen jälkeen, ruuanlaitto minimiin, eli mikrosapuskaa, vaatteita on pakko pestä ja silti sähkölaskut tulee olemaan kovia, on tää yks per…le. :crying:
No ehkä me emme ole sentään välittömässä hengenvaarassa.
Varmaan taas tämäkin vuosi menee ohitse elämässä kuin pikakelauksellla, kuten edelliset koronavuodetkin.
Ruuan hinta on nyt jo aika huikea, tarttis malttaa jättää kaikki ylimääräinen pois.
Ja jos palkankorotus tulee, se on varmaan taas 1% , eli ei mitään, tällä hetkellä vaikka tulis 10% palkankorotus, olisi ostovoima silti miinuksella edelliseen verrattuna.
Kuukausi vielä lämmitetään vain takalla, sitten laitetaan öljypoltin päälle, koska lämminvesi on halvempi öljypannun kautta sen jälkeen. Nyt lämmin vesi lämpee sähköllä.
Meillä on vanhanajan malliin nyt osa asunnosta kylmänä, eli ylimääräisistä makuuhuoneista on ovet kiinni, niin takka riittää pitämään loput lämpimänä.
Ja säästöihini en koske, mieluummin kärsin, en oo sitä varten säästänyt, ne on minun eläke-ja hätävara.
Sähköasia hirvittää mut jos puttepossu pysyy pois meiltä niin ei hätää…muusta selvitään jotenkin. Polttoainekkin nyt halpeni joten akrikaatti toimintaan jos ei muu auta…toivotaan et sähkökin halpistuu kun kulutus tippuu nollaan.
Me otettiin kellaritason lattialämmitys pois päältä niin sähkönkulutus veti alamäkeen oikein tosissaan.
Nyt neljä reikää kaasuputkissa. Seuraavaksi voi rikkoontua esim. Norjan öljyputket. Sitten tietoliikenneyhteydet. Ja sähköverkko voi olla säpäleinä. Nyt Suomeen suunnitellaan isoa aurinkosähköaluetta, se on helppo pommittaa rikki. Kuka puten porukan poistaisi että rauha saataisiin ja sopua kaikille riittäisi.
Kunpa saisikkin joskus,toivottavasti edes viimeisellä tuomiolla kaikki tutkitaan ja hutkitaan.Uutta maailmanjärjestystä.kuulemma puuhaa Puttesetä,mutta tuskin hänkään,sekä.minäkään ollaan sitä näkemässä?
Jostain syystä firefox ei anna kirjautua, tai antaa, mutta heittää samantien ulos. Chrome toimii, mutta en jää kahden selaimen loukkuun vaan siirryn pelkäksi lukijaksi. :crying:
GOOGLE VAROITTAA ETTÄ PUUTARHANET ON VAARALLINEN SIVUSTO …ET KONEENI VOIDAAN KAAPATA JA TIETONI SAMATEN …VAIKKA MULLA ON SEKURITAS SUOJA ?? vaikka menin lisäasetuksiin en saanut varoitusta eliminoitua eli roikkuuko täällä joku spämmääjä ?
Sivuston varmenne on hapantunut kahden maissa viime yönä. Sen vuoksi selaimet herjaavat mahdollisesta uhasta.
Lähetin päivityspyynnön rakentaja.fi :lle sähköpostitse. Eiköhän heidän ylläpitäjänsä osta uuden varmenteen jälleen vuoden ajaksi.
Nyt pääsin tänne vasta tänään ekaa kertaa. Varoitukset joita Firefox ja chrome heittää puutarha.netin sivustolle kirjautuville johtuvat varmenteen vanhentumisesta juuri niinkuin LeonM jo edellä kertoikin.
(Firefoxilla kun menee varoituksen alla olevaan kohtaan “lisätietoja” tulee esille seuraava info: " Sivustot todistavat identiteettinsä varmenteella, joka on voimassa määräajan. Varmenne sivustolle puutarha.net vanheni 5.10.2022.")
Olen ollut pentin yhteyshenkilöön yhteydessä ja asiasta on hänen toimestaan yhteydenoton jälkeen infottu Norjan päätä. Siellä tehdään se korjaus mutta äsken sain tiedon ettei se ole vielä onnistunut.
Anyway, täällä on edelleen turvallista oleilla ![]()
No nyt näköjään aukee sivusto ilman varotuksia, ainakin FF:llä. Koko päivä menikin enemmän tai vähemmän kärvistellessä. Takaisin normaaliin, onneksi ![]()
Koko eilisen päivän varoitettiin että sivu voi olla vaarallista avata. En siis avannut.
Nyt ei tartte enää miettiä turvallisuusasioita. Tänä aamuna tuli ylläpidosta viesti että “Nyt on Puutarha.net:n varmenne uusittu eli sivusto toimii normaalisti kaikilla selaimilla.”
Kiitos Nuu,itse jo olin varma,että.hyökkäys on tapahtunut?
Nyt lyyli taas kirjottaa …mut arvaattekos kun googlen päivitin niin sähkis näkymä muuttui enkä saa sitä skulaamaan, viestit tulee ja voi vastata mut roskiksen kuva ja muut valikot poistui ihan simsapim …sama viimeksi kun erehty ottaan päivityksen niin google sekosi gmailin kohdilla…voi että nyppii…
Eikö kukaan lukenut minun sepustusta Pistiäinen,Pörriäinen,Kimalainen palstalta,jossa kirjoitin Susihukkasen näkemisestä? Haloo??
Tänään oli kummallinen päivä…prisman pihalla yks akka meinasi ajaa kyljestä sisään sillä perusteella et hän tulee oikealta …mut hei parkki alueella ja me tultiin juuri alueelle ja täti tulee kaasarit pohjassa…ukko kerkes just jarruttaan.
Niin eukko otti kärsäänsä ja seurasi meitä …minä nousin autosta ja kävelin sen ohi kuin olisi ollut ilmaa …siin se nökötti ikkuna auki vihaisena kuin ampiainen…
Oli mun ukolle käynyt keuhkoomassa OIKEUKSISTAAN AJAA PARKISTA TOISEN KYLKEÄ KOHTI KOSKA KERKIÄÄ NIIN TEHDÄ JA VÄITTI ET MUN UKKO OLI FINGERIÄ NÄYTTÄNYT HÄNELLE JA ET UKOLLANI ON ASENNE VAMMA :-) Kyllä meillä naurua piisasi kun siit kahville lähettiin ja tuumattiin et olipa kuumana misu…
Isäntä tuumasi et onneksi kuljin ohi ja menin asioilleni …tiesi että mun terävä kieleni olisi pureskellut moisin lyylin pieniksi hetkessä… Todettiin et misulla oli huono päivä…
Mut vaikka mul ois huono päivä ni en menisi vieraille miehille aukomaan päätäni …mitä jos isäntä olisikin suuttunut ja paukauttanut nyrkillä päin lättyä ??? Pitää muistaa et vaikka korpeaa niin vastassa voi olla vielä hullumpi ???
p
Taannoin oli juttua lehdessä siitä että vakuutusyhtiöiden tilastoissa ylivoimaisesti eniten näitä kylkikolareita ja pikku törmäyksiä sattuu markettien parkkipaikoilla. Siellä ei ole ns pääväyliä ja sivuteitä vaan kaikki tulee toistensa suhteen oikealta tai vasemmalta ja oikealta tulevia pitää väistää. Minulle suurempi ongelma on ne jotka tulee sieltä marketin pihalta tielle. Vaikka siellä on kolmio, se on usein siellä ennen jalkaväylää tai pyörätietä ja moni kuvittelee että yksityisalue päättyy siihen kolmioon. Olen tuossa ison marketin portilla meinannut saada auton keulaani ainakin kerran kuukaudessa eikä auta että painaa onnettoman äänistä torvea. Olen jo kauan halunnut sellaisen moniäänisen junatorven. Ihme kyllä kukaan ei koita mitata isännän refleksejä isompaan autoon tai matkailuautoon.
Jossain itäpuolen automarketin portilla näin kyltin jossa huomautettiin että ollaan tulossa pihalta tielle tms. Sellaiset kyltit saisi olla joka marketin pihassa.
Meillä Fiat vm.2005 on saanut kolme osumaa parkkipaikalla, joista kaksi kolhijaa ilmoitti, yksi peruutti kohti ajaessani parkkipaikalle. Ensimmäinen sattui, kun kuskin luminen jalka lipsahti polkimelta ja autonsa kolhi etu- ja vähän takaovea. Tuulilasissa odotti yhteystietolappu.
Kolmas kolhu oli minimaalinen kuoppa auton kyljessä, kun viereisestä autosta lapsi löi ovella. Äiti löysi minut saman kadun varrelta pihakirppikseltä ja ilmoitti myös vakuutusyhtiölle.