Kaiken maailman hämmästelyä (alkaen 5.1.2021 ->)

Nuo paperit on kyllä aika huikeissa hinnoissa.
WC paperi oli alkuviikosta k-raudassa 12.40 kolli(40 rullaa)
Ostettiin kaksi kollia “kun halavalla sai”

En tiedä oikein perustuuko noissa noin raju hinnannousu mihinkään mutta hyvä niillä on ottaa hintaa kun niitä ilman ei oikein pärjää.

Kaupassa tulee seurattua kilohintojen nousua. Tänään huomasin naudan sisäfilee palojen kilohinnan, 75€.
Ehkä jätin ostamatta;)

Hämmästelen tätä että telkussakin puhistaan sitä ettei aikuisella ole työvälineitä nuorten rappiokäyttäytymiseen ?
Mietin miten meitä kasvatettiin niin risua ei saatu koskaan eikä remmistäkään vaikka meillä oli todellakin säännöt ja rajat joista ei neuvoteltu. Meillä oli vanhemmat ei kaverit kasvattajina ehkä se johtui siitä ? Muorin kanssa oli kitkaa kun se haistoi et tupakka haisee vaatteissa mut hän ei löytänyt röökiä taskuista ei laukustakaan jonka tonkimisen hän piti oikeutettuna. Näin aikuisena minäkin ymmärrän pointin mut 15 kesäsenä se lisäsi uhmaa tietenkin kun kaikki oli musta valkoista vielä silloin. Nythän nuorten ongelmat on ihan eri luokkaa…

Miten hän nyt suu pannaan,kun NATO hakemukset Suomen ja Ruotsin osalta jäädytetään
Ei taida olla enää kohta muuta vaihtoehtoa,kuin jotkut tai joku maa pannaan pois kyseisestä liittoutumasta.Saa nähdä,miksi tämä soppa sekoitetaan? Itse olen hieman kallellaan ajattelemaan,että sama tuo,kuinka pärjätään,ollaanko vai ei tässä liittoutumassa.Mitä mieltä puutarhurit on tämän päivän uutisista?

Ei ne uskalla potkia Turkkia pois Natosta, sehän liittyis sitten Venäjän kanssa. Onhan se sinne kallellaan jo muutenkin. Ruotsia ei hyväksytä ja Suomi ei liity sitten myöskään, toivon ainakin ettei liity. 

Nato ei ole demokraattinen instituutio koska muutoin enemmistön päätös olisi jo mahdollistanut liittymisen. Myöskään YK ei ole demokraattinen putiikki vaan eliitti kerman suojatyöpaikka. Ihan vaan mun mielipide ei koko totuus suinkaan.

Monissa muslimimaissa tapetaan ja vainotaan kristittyjä, metelin nostavat raamatun polttamisesta ja pilapiirroksesta. Mitenkä jos täällä tapettaisiin joku muslimi, vain sen uskonnon takia. Sota syttyisi. 

Eikös ne polttanut Koraanin,eikä Raamattua
Minä olen sitä mieltä,että Jumalan viha on Suomen yllä,kun muuttuu vaan koko ajan pahemmaksi pakana maaksi.

Miks media tiedottaa kaikista panssareista ja aseista mitä Ukrainaan toimitetaan? Näinhän Putin saa tiedot niistä ja voi valmistautua. Kaikki sodankäyntiin pitäis olla salattua, ettei vastapuoli sais siitä tietoa.
Niin ja koraaneja ja lippuja ei poltettais jos ei media olis siellä kuvaamassa ja tuntuu että sen takia ne sen tekeekin. Saadakseen huomiota. Kaikki on mediapelejä nykyään. 

Ostin muutaman ystävänpäiväkortin ja 4 merkkiä niihin koska vain kaikkein läheisimmille lähtee oikea kortti ja loput sähköpostitse… Aika hurjaa on kun 2,10 yksi merkki ja kortti 1,60 kpl ja kortti seilaa taas viikon postissa jos löytää perille ? Ei ihme et postin johtajalle maksellaan miljoona vuodessa jottei tuu pahamieli.

Talvialeen katsomaan uusia talvilenkkareita …olipa tuskaisaa kun  vasen jalkaterä on kiero ja jalka on rintava ja leveä enkä halua ostaa suksia…siis myyjät tyrkkii 39 kenkää ja mun jalka on kesäkengässä 37 …Skecherssin liikkeestäkään ei löytynyt kun en maksa 150.-. Rielekelin lenkkarit tuntui hyville ja ihan 38 ostin ja 79.80.- nekin oli kalliit minulle mut pakko oli kun 10 v vanhat merrelin talvilenkkarit tappaa mun jalat ja saa ontumaan…
Nyt on kahdet uudet ja kahdet kymppi ikäiset vanhat lähti roskiin …aiemmin hankin vedenpitävät poistolaarista .
Koskaan en osta täyteen hintaan mitään olen mielummin ilman …mut kun vanhat täyttää 10 v on pakko uusia…hohhoijaa siin hiki tuli.

Olikohan aloittelija aukaisemassa teitä n. viikko sitten? Maanantaina oli n. 10 cm lunta maassa yön jäljiltä. Aamulla pääsin onneksi asiakkaan pihalle, puoliltapäivin tie oli hyvin aurattu, mutta sitten tuli yllätys. Tien päässä ei oltu käyty ollenkaan. En uskaltanut ajaa autolla, kun pikku pihalla kääntyminen olisi ollut hankalaa siinä lumessa. Kävin siellä jalan, palattuani etsin luettelosta urakoitsijan nimen, jotta viimeisestäkin talosta pääsisi tarpomatta.
Tuli sitten mieleen, että mies oli luullut tien päättyvän siihen, missä oli auton jäljet. Viimeisellä pätkällä ei ollut edes hiiren hyppäämää jälkeä.

Arno Kasvi oli hieman arvostellut nykytrendiä puutarhoissa ja huvila-huusissa ja on vähän samoilla linjoilla kun tanskalainen maajussi …ei liian siistiä ja siloteltua missä pörrää robotti pitkin tasanurmikkoa. Hieman olen samaa mieltä …vaikka turun yliopistollinen on suht siisti mitä olen useasti käynyt ihailemassa. Ruissalon seutu on niin kaunista mut aulanko hämeenlinnassa kyllä kanssa …

Kolme pikkupoikaa oli juuri ovella ja tervehtivät: “Päivää rouva, olisiko teillä mitään pihatöitä joista saisi rahaa”
Olen ihan äimänä, en osannut töitä antaa, mutta neuvoin missä asuu vanhoja rouvia jotka varmasti apua tarvitsisivat.
Kehuin kovasti poikia ja moinen antaa uskoa uudesta sukupolvesta.

Tänään labrassa käydessäni kuulin, että kuraattoreitakin koulutetaan katetrin laittoon. Sotessa kaikki on yhtä perhettä;)
Työntekijöillä pitkiä sairaslomia, mutta ketään ei oteta tilalle. Huonoksi menee ja asiakkaat jonottavat tuntikausia.

Taimien hinta eroja pitää hämmästellä …koristepuissa voi olla samassa tuotteessa jopa 30 e erot eli 40 e tuolla ja 75 e täällä siis kannattaa vertailla !

Huomioikaa muuten että 3G puhelimet sitten mykistyy jossain vaiheessa …elisa ja dna ainakin lopettaa 3G …
Menee minullakin puhelin vaihtoon ja sekös sylettää …2012 mallin nokia kun vörkkii ihan hyvin !

Tarvittiin rankkaa vesisadetta ja pari lämmintä päivää, että viimeiset metrit lumitunnelia sortui eilen illalla.

Eilen aamupäivällä tilattiin isännälle reumasiin jalkoihin leveä lestiset kevyet lenkkarit, no, äsken posti toi, kyllä ei voi toimitusnopeutta moittia. Isäntä meinas (hidasliikkeinen kun on) etteihän tässä kerkee sukkia vaihtaan kun on jo uuvet popot tyrkyllä

Isäntä tilasi tietsikaan uuden akun saksasta kotiin toimitettuna 37,50 .-  sama akku hämeenlinnasta haettuna yli 75 e…
Arvatkaa kumpi tuli hankittua ? Sama akku … kotimaista suositaan muttei mihin tahansa hintaan kun akku oli kiinalainen kummassakin putiikissa.