Katselin animal planet kanavalta animal cops ohjelmaa.
He pelasti erään koiran ja lääkärillä valutti alkoholia vartaloon, jotta huokoset aukeaa ja viilentää. Koiralla oli lämpöhalvaus.
Jännää katsella miten eläimiä hoidetaan.
Kuvittelenko vain?
Nenään tulee joku hyvä tuoksu, mutta ei vahvasti. Olen itseäni haistella, mutta ei minusta se tuoksu tule.
Se on joku kukkaistuoksu ja mietin onko naapurilla jonkinlainen kukka tuoksumassa.
Tahvosien hortenssialla on hassunhauska nimi ja miksi englannin kielinen, annoin uudelle lyhenne nimen jotta muistan eli kakku hortenssia,tuuraa syyssyrikkää …koko nimi oli : flair£flavours blueberry cheesecake.
Katselin yhtä minun kultasormusta ja ihmettelen kun siinä leimauksessa karateenin jälkeen on M kirjain ympyrän sisällä. Ei se voi olla vuosinumero, koska se olisi yli 100 vuotias.
Mitähän se kirjain tarkoittaa?
Googlella hain tietoa, mutta en löytänyt vastausta.
Luulenpa, että se on ulkomainen leimaus.
Tukesin sivulla kävin, mutta en sieltä löytänyt vastausta.
Materiaton siis ukolle vain elämyslahja kun oli synttikset eli pihvasin pizzat ja munkkikahvit ja kovin oli tyytyväinen…
Appiukolle tarjottiin lounasta meillä ja lahjaksi herkkukassi mökille ja ihan nappiin ei vanhat tarvia tavaraa…
Äsken tuli pihaan kaksi miestä ja kolme pikkupoikaa.
Pojat tulivat tunnustaman ikkunan rikkomisen kesän alussa.
Lupasivat korvata vahingon rahalla ja lisäksi töitä tekemällä. Lupasivat reilusti vielä 5€ enemmän kun sanoin ikkunan maksaneen.
Sanoin pojille että noin pitää seistä tekojen takana jos tulee hölmöiltyä.
Tosi viksuja isiä heillä. Pojat oli muutakin hölmöilleet ja tämä tuli tunnustuksien mukana.
Pojat tulee parin viikon päästä ajamaan puuhamaan nurmen ja maksavat samalla lasin.
Kehuin isiä hienosti hoidetusta asiasta.
Kylläpä tuli hyvä mieli:)
Wau!Ompa hienoa käytöstä vanhemmilta.Ja lapset siinä sivussa oppii kans.
miraemmi,samat sanat täälä.
Meillä oli Santa Cruzissa kerran hotelli, jossa kadun toisella puolella oli koulu - Voi sitä ääntä pihalla, joka kuului sisälle, kun tulivat kouluun.
Me ollaan ihmetelty nyky muksujen tapaa huutaa kurkku suorana erityiseen ulkona ? Appiukon alakerrassa on pieni lastentarha ja kakrujen ollessa pihalla on parvekkeen ovi ja ikkunat oltava kiinni jotta voi keskustella kahvipöydässä.
Kummilapsemme jotka nyt +30 v eivät huutaneet , haettiin joskus tarhasta ne suoraan meille niin normi puhe riitti.
Eikös se lasten ääni tarkoita tulevia veronmaksajia. Ei ole häirinny minua koskaan.
Koirien haukkuminen on eri asia.
Niistä ei veronmaksajia tule elleivät palkkaa niitä kohta vanhusten hoitoon.
Ei pahalla lapsia kohtaan vaan mitenkä he ovat oppineet huutamisen ? Miksi pitää huutaa ? Miksi huutaminen sallitaan ?
Meillä ei koirat huuda ilman et joutuu heti sisälle ja koskaan ne ei ole keskenään ulkona jotta ovat kokoajan kontrollissa. Kiljusen perheessä kun huutaa kaikki eli kolme ja koira kaikki samaan aikaan niin melu on korvia huumaavaa maksoivat ne veroja taikka ei maksaneet.
Naapurien oikeutta omaan rauhaan pitäisi edes pikkusen ajatella. Appiukolla sentään tietyt ajat rauhaisia kun tarhassa on ulkoiluajat ja viikonloput rauhallisia, meillä mekastus alkaa aamusta ja kestää ilta seitsemään paitsi jos sataa niin kaikki on mökeissään.
Ei minuakaan lasten äänet haittaa , jos ne on normaaleja ääniä.
Mutta arvelen millaista on miraemmin tarkoittama meno, minun entisessä naapurissa oli kolme lasta, kaksi nuorinta oli hyvin hiljaisia, ei se kunnolla edes kuulunut, vaikka olisi loukattu ja tullut joku pipikin.
Mutta vanhin huusi ihan koko ajan ja jos ei huutanut, niin hakkasi jollain kepillä, vasaralla, jne esim. rakennusajasta jääneitä kattopeltejä, tai rääkkäsi pikkusiskoa, että sai sen kiljumaan, tai jotain muuta mahdollismman kovaa ääntä tuottavaa toimintaa.
Minulla on yksi teoria nykylasten huutamiseen, monet huutavat koska eivät saa äidin/isän huomiota muuten irti kännykän ruudusta.
Surullista kuunnella vierestä kun pieni lapsi sanoo, että äiti olisi kiva kun äiti leikkisit mun kanssa, mutta mun äiti vaan katsoo kännykkää.
Nytkin kun kävin koronarokotuksella, siellä rokotuksen ennen ja jälkeen kun ihmiset odotteli, vain yksi vanhempi mies minun lisäksi oli ilman kännykkää, yleensä se kaivettiin heti esiin kun ovesta astuttiin, sekä vanhat, että nuoremmat. :crying:ja ilman ruutua nenän eessä ei voi olla montaakaan minuuttia yhtään missään.
Muokattu ja kiukkupäiset terveisetki menneet luultavasti perille.
Vastaan saman tien kun epäilen, että joku varmaan kysyy miten se minua haittaa jos minut täällä tunnistetaan?
Alun perin halusin vain jutella täällä samantyyppisistä aiheista kiinnostuniden foorumilla, sitä ei tarvinne tarkentaa, kuitenkaan koskaan ei ollut tarkoitukseni tehdä blogia, mutta sehän tästä tavallaan on minulle tullut.
Miksi minä sitten edes kirjoitan tänne? kai koska täällä on aika mukavia tyyppejä ja etenkin samantyyppisistä pää- aihepiireiltään- kiinnostuneita ihmisiä, joiden kanssa “on vaan yleensä aika kivaa” olla interaktiivisessa yhteydessä.
Kaikki eivät aina tykkää minusta, sehän nyt vaan on niin, mutta kun en oo pepun-nuoleksija luonne ollut koskaan, eikä minusta tule mielistelijää eli saa minusta vapaasti sitte tykätä tai sitten olla vaikka tykkäämättä, tosin mielistelen ketä haluan -ja nuolen myös kenen saappaita haluan, pidätän siis siihenkin oikeuteni ja-
niin kauan kuin ei ajeta täältä ulos… Olenhan oman elämäni hanurin soittaja.
En tiedä tyydyttääkö vastaus edes itseäni, mutta sitäpä miettiessä…
Bobbie … sanoit vielä et muuta landelle :hehe:
Nää kiljusen kakarat sentään kasvaa nopsaan ja palaa rauha … toisin kuin kyläkyylät jotka pahuuttaan elää satavuotiaksi ja kiusaa naapurustoaan ikuisesti.
Landella missä serkkujani bunkkaa niin tietynlaiset riidat jopa periytyy ja kähinää on jatkettu sukupolveltakin toiselle pahimmoisillaan. Serkkupojalle valitettiin kun ajoi puimurilla porukan yhteistiellä vaikka serkku kunnosti ja levensi tien omatoimisesti puimuriaan varten ja siinä hyötyi kaikki. Ihmisiä on niin kummallisia …siksi minäkään en kiljusille valita vaan menen sisälle ja puhisen siellä ja illalla meen uudelleen kun kakarat on iltapalalla. Itsessäni on se vika että keskittymiskyky on kuin oravalla jos on taustamelua.
Alakerrassa luki, että elokuun aikana kahvisuojelu ja jotku alueet rajattu.
Mikä ihmeen kahvisuojelu?
Tai sitten luin väärin , ehkä siinä luki kasvinsuojelu, sillä tänään ne nyt leikkaa niitä ruusupuskia tuolla pihalla.
Käväisin eilen tyttären luona.
Heillä on iso vanha pihlaja pihassa.
Se oli niin täynnä marjoja, että en oo koskaan aiemmin nähnyt.
Ei siis meinannut yhtään vihreää näkyä, kun oksat notkui marjoista melkein maahan asti.
Nyt sitten vissiin pitäis tulla taas lumeton talvi.
Eikö se ollut jotain, että ei pihlaja kahta taakkaa kanna.
Pakko oli ottaa ikkunan läpi kuva, kun parvekkeen kautta ei voinut.
Meidän pihalla ainakin 2 pihlajaa.
Enpä aiemmin ole kiinnittänyt huomiota, kuinka paljon pihlajapuita täällä on ja jokapuolella punaisia marjoja.