Oliko se sama pitahaya mitä meillä myydään kaupassa? Pinkki kuori ja valkoinen sisus (Hylocereus undatus) taitaa olla se tavallisin, mutta niitä on muitakin.
Mä olen luullut, että ne variaatiot kasvatetaan ihan normaalisti siemenestä, mutta vartetaan aika pienenä. Ebayssä oli niiden siemeniä myynnissä, mutta en viitsinyt ostaa, kun varttaminen ei oikein multa onnistu. Eikä siinä tainnut olla varmuuttakaan, että tuleeko niistä tavallisia vai erikoisen värisiä.
Nyyh ja sniif, menetin vitosen.
En nähny toukkia joten jonkunäkösee hoitovirheeseex se kuoli? Ei pitäis olla ollu liian märkä ainakaa pinnast ku oon ny varonu pinnan kastumist niitten harsosääskien takii, mut oli toisen kylen alareunast pehmenny ja vissii myös puhennu ku oli läpikuultava. Ny toki tulee perästpäi mielee oisko se viel selvinny mut toukkia epäillen kärräsin samantien pihalle...
Alkaa jo epätoivo iskee vaik muut kaikki vaikutti hyvälle...
Toiseksee oliha siin taas mustan näköne piste, oisko toukka ollu viel sisäs, pitäskö miu kattoo jos sen viel löyvän ja tehä "ruumiinavaus"?
Löysin viel vitosen raadon, vaik kui koitin kattoo, en löytäny toukkaa. Tosin kerkes vähä multautuu ja sen ver lämmetä et maholline toukka varmaa kuoli. Elleikö siihe sit oo just vast käyty munimas, pistetty reikä ja munaset sisää, minkä kokosii ne mahtaa olla?
Ebayssä ne oli noin vajaasta kahdesta eurosta ylöspäin + postikulut. Keltaiset taisi olla vähän kalliimpia. Jotain 5-6 euron luokkaa postikuluineen. Siellä oli yksi myyjä joka pyysi 200 euroa 10,000 siemenestä. :D Kuinkahan hyvin ne menee kaupaksi? Mulla iti kaikki pitahayat, jotka kylvin, joten ei viitsi kovin suurta määrää niitä tilata.
Oliko se numero 5 niitä ulkomaalaisia vai kotimaasta tilattuja siemeniä?
Luottaa siihe et tuskin kukaa laskee onx niit 10000 vai vaa pien osa siitä.
Plantagenist ostettuja. 2 pupusta siis menny, onnex niit viel on ja ristin käteni kyynärpäit myöte ettei menis niit ainukaisii laatuaa.
Kuoree tukehtuneet mukaa luettuna menny 4, en ees kehtaa laskee prosenttimäärää.
Mite mie sit olin kattovinaa nii kalliix vai katoinx just ainoot järkyttävän hintast...
Taisin löytää sen mitä tarkoitit. Ne ovat ehdottomasti ylihintaisia. Hakusanalla pitahaya seeds löytyy paljon halvempia. :)
Mietin vain, että jos se toukka on jo ehtinyt tehdä tuhonsa ja poistua. Luulisi kyllä, että se olisi aikuisena sieltä löytynyt. Ellei ole sitten päässyt jostain aukosta livahtamaan. Pitäisiköhän läpivalaista noita omia taimia, ettei niissäkin ole yllätystä sisällä. :/
Mummeli, Ei ole täälläkään mitään tietoa. Epäilen samaa, kuin voikukkane. Sitten, kuin siemenet tai hedelmä tippuu. Ehkä jos tuosta kolosta ottaisi siemenen ja koittaisi lähteekö itämään. :) Tiedätkö mikä kaktus tuo on?
Mut eihä ne kertakaikkiaa voi muuttuu lentäväx nii nopeesti?!? Nuo on molemmat tulla tupsahtanu yhes yös, ei mitää ongelmii havaittavis edellisenä päivänä. En toki joka päivä suurennuslasil syynää mut kyl se näkyy selkeest jo vilkastes et ny on vikaa. Mystistä.
Löysin netistä tietoa, että kun pallukka on keltainen niin voi poistaa. Tässä projektia:)
Kuivattelen siemeniä pimeässä huomiseen, jolloin lopullinen puhdistus.