Näyttäis olevan juuria.
No minkähän tähden se niitä juuria varteen tekee.
Samajuttu mulla on rahapuun kanssa se tekee ja juuria tai jotain höytyleitä oksiin.
Oiskohan niillä liian huono multa.
Niin mullakin mehikasvit tekee varsiin juuria, luulen että se ei ole mitään ihmeellistä, korkeintaan yrittävät ottaa ilmasta kosteutta, ehkä, luonnossa juurellinen palanen kun putoaisi maahan niin olisi juuret valmiina.
Huonot mullat on varmaankin minunkin mehikasveilla, koska en niitä vaihtele, kun mielestäni ei tarvi.
Tämä viisikko sai uudet mullat ja nuo neljä taaimmaista myös isommat ruukut.
Ou mai gaad, kaktus itänyt
Piikkejä kasvattelee
Onkse kuollu kun on noin ruskee…?!
En usko kun se ainakin kasvaa se on varmaan puna-kaktus
Jos sen sisällä pullisteleekin niitä kärpästoukkia? :)) aijuu, kauniita unia!
Kertokaa nyt joku mikä kaktus se "Vanhapoika" oikein on virallisesti plaatuaan?
Siis onko se joku tietty laji vai onko se jonkinlainen yleisnimi tuommoisille isoille komeille kaktuksen möllyköille?
Echinopsis
Vanhapoika eli raspipallokaktus on kirjallisuuden mukaan tarkalleen ottaen Echinopsis eyriesii.
Mun käsittääkseni kultasiilikaktus = anopinjakkara = Echinocactus grusonii
Vanhapoika on Echinopsis eyriesii. Eri laji siis.
(Tänään tarttui Kankaanpäästä mukaan kultasiilikaktus, ei ole täältä kotiseudulta osunut vastaan)
Churrita on aivan oikeassa. Kultasiilikaktus eli anopinjakkara on Echinocactus grusonii.
Kaktuksista mitään tietämättä, onko järkeä roudata niitä kesäksi ulos? Minun kaktukseni ovat pieniä, Terrasta talvella ostettuja parin euron juttuja, nimistä ei harmainta haisua. Yksi on se pallomainen jossa julmat piikit ja toinen taas sellanen punanen mötikkä vihreen varren päässä.
Itse en vie kaktuksia kesäksi ulos, koska niihin tulee kirvoja ym. ötököitä. Jos ne vie ulos, pitäisi paikan olla sellainen, etteivät ne kastu liikaa sateessa. Pienet kaktukset (kuten monet isotkin) ovat melko herkkiä voimakkaalle auringonpaisteelle (korkkiintuvat ruman ruskeiksi), joten itse en veisi kovin pieniä ainakaan suoraan paahteeseen. Jotkut tosin sanovat, että kesän ulkoilu saattaa auttaa seuraavan kevään kukinnassa. Toisaalta kovin pienet kaktukset tuskin kukkivat, ja kukkiakseen kaktukset vaativat yleensä myös viileän kauden talvella.
Kiitos Meritähti, pysyköön piikikkäät suven sitten sisällä.
fragesia, sun punainen mötikkä vihreän varren päässä kuulostaa ihan mansikkakaktukselta eli täsmällisemmin mansikkapallerokaktukselta (Gymnocalycium mihanovichii), jossa punainen pallero on vartettu eri lajin vihreään ja pitkulaiseen varteen. Punaisessa pallerossa ei ole lehtivihreää, ja siksi se on vartettu vihreään varteen, joka yhteyttää ja tuottaa sille ravintoaineet.
Pallomainen kaktus, jossa on paljon piikkejä, kestää yleensä hyvin aurinkoa ja suoraakin paahdetta.
Mitäs se tämä meinaa? Kuten näkyy niin kalanruotokaktuksen pistokashan tämä on -mutta katselkaapas tuota uutta kasvua. On mutkaa ja aaltoa ja vaikka mitä -mutta uudet versot eivät muistuta tuota alkuperäistä kasvia muodoltaan ollenkaan.
Korpikello tuo kuvasi näkyy senverran pimeänä, että on hankala arvioida mistä olit huolissasi.
Olen yrittänyt tiirata kuvaa, mutta en saata nähdä siinä mitään erikoista. Ihan normaalilta vaikuttaa senverran mitä kuvasta nyt tiiraamalla näkee. Kyllä nuo muodot ja kurvit kehittyvät kohdilleen ajankanssa.