Herrasväki päiväkävelyllään

Herrasväki päiväkävelyllään

Voi mahdoton, kun on komeat eläimet!
Mitäs ne tykkäävät uudesta koirasta?
Upeita! Kotona kerroin puolisolle, että sitten joskus kun päästään asumaan maalle, niin meille tulee pieni lauma kanoja ja kukko. Koirien ja kissojen lisäksi.
Tämä meidän uusi koira on lintukoira, joka kuitenkin alkuinnostuksen jälkeen yhä innottomammin ajaa takaa kanaa. Ei koskaan kukkoa. Ja kana on sen verran viisas että tulee aina minun jalkoihini turvaan, ja siinä sitten murisen hampaat irvessä Steedalle että älä kuule yhtään yritä, ja Steeda joko istahtaa nolona tai lähtee muualle ikäänkuin vihellellen että enhän minä meinannutkaan.
Voi kun toivoisin että kana saisi tipuja niin tulisi Steedalle taas yksi opetus elämässä. Maatiaiskana muuttuu melkoiseksi tiikeriksi kun on lapsia puollustettavana. Shelby voisi kertoa siitä pitkälti.
Arvasin, että tuokin teillä sujuu:)
Jaa että kanoista vieroitus sujuu samalla traumatisointimenetelmällä kuin naapuriin karkaaminenkin!? Isännän tilalla vain kanaemo… ![]()
Kävin lenkillä kauempana aamulla klo 8 ja kukko kiekui. ja kiekui. ja kiekui... Aivan ihana erityinen ääni lenkkipolulla. Harmi etteivät pidä enää paikassa, jossa utelias ohikulkija voisi laumaa ihailla. Eivät tosin olleet yhtä komeita kuin tuossa viimeksi laitetussa kuvassa, mutta ääntä riittää kukolla.
Ainokainen maatiaiskanani päätti ruveta hautomaan, ekaa kertaa elämässään. Kanan nimi on Pulu, ja se juontaa v. 05 Farmari-näyttelystä; tämä musti oli siellä emonsa kanssa sellaisena keskenkasvuisena näytillä Lasten Landessa, ja kuulin kun yksi tenava kysyi isältään, että mikä tuo pieni on ja isä vastasi, että se on pulu varmaankin.
Tämä Hyline-rotuinen yrittää samaa hommaa, saapa nähdä, onnistuuko kun munat on välillä vähän leveellään...
Olen joskus rekisteröitynyt tänne ja nyt löysin tämän kanakeskustelun. Minulla on myös kolme kanaa ja kukko.Kanaset ovat Hyline-rotuisia aivan ihania vasta munintansa aloittaneita. Toiveissa olisi myös että tekisivät pikku tipuja.
Olen myös haaveillut viiriäisistä, mutta niitä ei vaan tahdo löytyä mistään.
Kiva että löysit
Eikös ainakin kääpiöviiriäisiä ole lemmikkieläinliikkeissä myytävänä, vai mielitkö niitä pykälää isompia?
Hyvä nimimerkki sulla - mun kuopus on samanniminen, mutta ilman numeroita.
Tänään mies kertoi että saatais hakea yhdestä maatalosta 2 munivaa kanaa ja tosi äkäinen kukko meille.Lupasivat pullakahvien hinnalla ne mulle antaa.Siis että me saadaan niillä kaffit,jos vaan vietäis ne kanaset pois
Varoittelivat vaan että se kukko pitää varmaan hakea sieltä haarniska päällä,jaiks!
Saa sitten nähdä kuinka saan koulutettua sen herra kuukkelmannin meille,no saapahan sentään rouvansa mukaan...Mukavaa saada vähän haastetta,tai sitten ei kohta kukaan meillä uskalla ulos mennä kun se kahjo kukko hyppii päälle![]()
Mitäs tykkäätte mun nimivalinnoista.Kanaset on Impi ja Lempi ja kukko Eevertti
en tiedä vielä edes minkä värisiä ne on,jotain maatiaisia varmaan,mutta mä tykkään niistä silti jo nyt
Ens kesänä otetaan sitten pari tyttö tipua lisäksi,kunhan näkee kuinka pärjäilen näidenkin kotkottimien kanssa.
Hienot nimet olet keksinyt!
Asut siis maalaistalossa, koska voit pitää kanoja. Kyllä on hienoa, että saat sitten munia omasta takaa. Onnittelut!
Kiitti Pirkkis.Juu maalla asustellaan,joten kukon kiekuminenkaan tuskin naapuriin kuuluu![]()
On se kyllä varmasti mukavaa päästä kerään omien kanojen munia,ja niitä kanojakaan en ota liikaa,jottei tule munista ylituotantoa.Ensimmäistä kertaa hommaan kanoja,mutta kokemusta on kyllä omista lemmikki fasaaneista,joten uskoisin että"hoidetaan"aikalailla samaan tyyliin.
Tuosta kukosta kommentoin, että äkäinen kukko on aiheuttanut minulle lapsena lintukammon josta tuskin pääsen koskaan eroon…
Tiedän ettei varpunen tee minulle mitään, mutta olen suht paniikissa sellaisen lähellä eli en mene edes torille vapaaehtoisesti.
Niitä kananmunia olisi ihana saada omasta takaa ja onneksi niitä saadaankin joskus mummolasta.
Kanat olisi hyviä pitämään marjapensaan juuret puhtaina rikkaruohoista!
mutta lissu85,varo todella sitä kukkoa,sillä on uskomattomat voimat.se naarmu ei ole mikään pinta hipaisu,jos päälle käy.nimimerkillä kokemusta on!suosittelisin häkkihoitoa!
Ai, niin se kukko teki jotain sulle, potkaisi?
Ja kunnon keppi mukaan jos on pakko mennä samaan tilaan todella vihaisen kukon kanssa, äläkä käännä sille selkääsi.
Miun veljellä oli joskus myös tosi vihainen kukko. Ei tosiaan uskaltanut sille selkäjään kääntää, hyökkäsi heti päälle ja iski kannuksilla.