Kanna, Canna

Oiskohan se Canna x generalis -lajike???

Ostin juurakoita, joihin tulee sitten aikanaan ihanan vaaleanpunaisia kukkia. Milloin istutan? Nyt hetikö vai sitten kun palaan matkalta pääsiäisviikolla.

Samaa mietin kuin Pirkko-Martta. Että hakisinko juurakot jo kellarista heräilemään?

Pirkko-Martta, nytkö sä olet jo onnistunut löytämään niitä jostain?

LM-H, mä olen jo nostanut ne autotallista sisälle kun alkoivat jo kasvamaan siellä, sitä en tiedä onko vielä liian aikaista mutta en uskaltanut jättääkään sinne.

Mun cannat ei oo vielä kasvussa (tiiä lähteekö ollenkaan), mutta hain ne kellarista nyt sisälle lämpimään. Katotaan mitä ne alkaa tehä :slight_smile:

http://www.eurobulb.nl/index.php/shop/15/Summer+flowering+bulbs/Canna.htm

Tilasin täältä.http://www.eurobulb.nl/foto.php?x=80&y=80&x_method=fixed&src=1990c090619b

Pirkko-Martta, täytyypä uppoutua tuohon sivuun! kauanko kesti tulla?

Ei niin pitkää aikaa että olisin alkanut kyselemään. Oiskohan ollut n. kuukausi.

hups, tulipa sitten tilattua 16kpl cannoja sieltä.... Mulle EI saa laittaa tollasia linkkejä naurua

Kysele vaan, niin laitan lisääsilmän isku.

Mun mopo karkas just silmän isku

Joko cannat pitäisi/voisi laittaa multiin?

Juuri toi postipoika(setä) paketin Eurobulbilta :wink: Tulikohan taas liioiteltua ylipäänsä tuon tilauksen kanssa… Nyt mietin, että minne minä kaikki nuo survon? Tuolta muuten saa tilata siten, että määrittelee itse päivän/ajankohdan, jolloin haluaa nuo mukulat toimitettavan eli minäkin tilasin jo joskus tammikuussa ja pyysin, että helmi-maaliskuun vaihteessa toimitus ja tänään siis tuli.

Mulla ainakin on ne jo kasvamassa täällä sisällä

Tältä näyttävät jo

OOH! Onpa jo isoja :slight_smile: Mun juuret viel laatikossa olkkarin nurkassa, kun ei oo multaa…

Hohhoijakkaa… Juuri laittelin kasan ruukkuja valmiiksi, mutta nuo kannat vielä ajattelin jättää laittamatta. Kai ne on kuitenkin laitettava -mutta jos vasta viikonloppuna… Nyt iskee “kylvöväsymys”.

LM-H: oli pakko nostaa ne sisään kun alkoivat kasvamaan, ei niitä uskaltanut jättää oman onnensa nojaan

Toin pari-kolme viikkoa sitten vahingossa kellarista kannan mukulat kasvamaan ja ovat nyt saman kokoisia kuin Tupu78:lla. Mitenkä mahdan selvitä niiden kanssa kesään. ( Piti tuoda amatsonin mukulat kellarista, jonne olin ne joulun aikaan kiireissäni heittänyt, mutta erehdyin juurakoissa.)

Kannatkin pääsivät ruukkuun, tosin autotalliin ne sitten tyrkkäsin, en vielä sisälle. Mahdottoman kätevää muuten säilytellä toisten nurkissa kasvejaan, niin ei vie omaa tilaa (jota nyt ei oliskaan) :slight_smile:

Annabella: hyvin ne selviää! muista antaa vaan reippaasti lannoitetta heti huhtikuun alusta!

Otin nyt parvekkeelta ruukun multineen lämpiämään olkkariin, niin saan istutettua cannat. Ovat jo meinaan kasvussa kuiviltaan.