Pirkkis - aika ovelasti noiden kukkien väri joskus kasvin vanhetessa muuttuu - liekohän tuo sitten ollut tuo vaaleanpunainen vai keltainen alunperin?
Meillä kukkii vielä resuisena se perinteinen punainen ja onhan tuossa värikannassakin aivan olematon kukka kasvin kokoon nähden. :)
Lähes 2 metriseksi kasvoi tämä upeus tänä vuonna.
Edellisellä sivulla oli minun kuva, se ei ollutkaan Raakilta saatu, ne on vielä nupuillaan. Saas nähdä kerkiävätkö kukkimaan ollenkaan tän syksyn aikana. Onneksi meillä ei ole vielä ollut pakkasia.
Tässä Raakilta peräisin oleva, meinaa keritä kukkimaan.
Ehtiiköhän tämäkin vielä kukkimaan(?) (ensimmäinen kannani, jota olen sipulista kasvattanut)
Ehtiiköhän tämäkin vielä kukkimaan(?) (ensimmäinen kannani, jota olen sipulista kasvattanut)
Tässä kokonaisuus (huonolla kuvan laadulla)
Täällä tuulee sen verran reippaasti, että nostin "hänet" sisätiloihin.
Kannattaa jo näillä ilmoilla pitääkin se sisällä lämpimässä ja mahdollisimman valoisassa paikassa, niin kyllä se siitä kukat aukaisee. :)
Minulla on vielä ulkona, aukaissut muutaman nuppunsa jo (tämä on Raakilta saatu, tai ostettu maatiaisen kautta).
Taitaa olla lämmin ja suojaisa paikka, kun vielä on noin hyvässä kunnossa.
Meillä on jo kaikki kannat lopettaneet kukintansa, enkä niitä enää kovin paljoa edes kastele.
Niin on lämmin paikka, eteläseinustalla ja ihan seinän vierustalla.
Pidän jo sisällä kannaa, ja tämä kukka on kyllä uskomattoman kaunis:
Onko kellään valkoisia cannoja?
Tai onkohan valkoisia cannoja ees olemassa?
Tipilintu, en ole aivan varma onko puhtaan valkoisia cannoja olemassa mutta oiseau dór on ainakin aika lähellä (kellanvaaleat kukat) ja toinen on snow bowl (valkoinen tai vaalean keltainen)
tässä linkki mistä löytyy upeita cannoja http://www.eurobulb.nl/index.php/shop/15/Summer+flowering+bulbs/Canna.htm
Tuolla siis on valkoinen canna! Mutta loppuun myyty… Toivoa kuitenkin on siis semmoisen saamisesta.
Tipilintu, niiden myyntikausi alkaa vasta helmikuun tienoissa, itse tilasin sieltä keväällä 16 cannaa, ja melkein kaikki kukki jo tänä kesänä, mutta eipä tullut ostettua yhtään valkoista.
hmm…on se vaan harmillista ettei kaikkia näitä harrastajia voi saada asiakkaaksi omalle taimimyymälälle!! kun lukee täällä näitä tekstejä niin tuntuu, ettei mitään löydä mistään myynnistä… vaan kun on monia näistä ollut koko kesän myynnissä niin harmittaa… kun on esimerkkinä tuota valkoista kannaa(valkoinen, jossa keltainen nielu)jäi muutama kappale jopa myymättä… samoin monen perennan, puiden ja pensaiden suhteen… =((
laita bluedreams rohkeasti luettelo niistä jotka meinaa jäädä myymättä,niin varmaan kauppa käy.eihän liikkeen nimeä tartte mainita,vaan että on saatavilla!voisin vieläkin ostaa valkoisia kannan juurakoita,jos vain sää salii kuljetuksen!laita hölöä hinnoista ja muista mahdollisuuksista !