Mulla on tuo wolfin kanttausrauta ja tykkään siitä. Sopii lyhyellekin ihmiselle Ilman kanttausrautaa ei tule toimeen! Kanttaan pari kertaa kesässä, se vähän riippuu… (isäntä vielä teroitti sen)
Kyllä kai kaikki vasurit sentään ovat ainakin yrittäneet saada boolia tai mustikkasoppaa lasiinsa oikeakätisten soppakauhalla :D? Jessus sentäs kuinka paljon onkaan läikytelty. Jos menet buffetpöytään syömään niin ekana saa leivän kääntää jotta voi leikata. Intopii, Fiskarsin alasinmalli on ollut ihan the best! Ja jotta pysytään kanttausraudassa niin se on oikeajalkaisille
Tuo puolikuun muotoinen sopii myös vasenjalkaisille:)
Morsinko, sitä tässä justiin äimistelinkin
Miksi tuo on terä on tuollainen pyöreä? Mitä etua siitä on? Tuumin vaan, että enemmän kerralla tulisi suoralla terällä. Osoa tässä harkitsen, siksi tämä pähkäily.
Menee paremmin maahan ja yhtä paljon se leikkaa vaikka olisi suorakin. Sehän riippuu terän yläpäästä miten leveästi se leikkaa, koska se painetaan maahan kokonaan.
voinko tehdä tuolla härvelillä ns. n. 10 cm “ojan” mutta tasaisemman kukkapenkin ympärille? ostin tuollaisen puolikuun…ja kirpasi. Voisko montun täyttää sanomalehdillä ja vaikka kiviä päälle?
Voi sillä tehdä “ojia” Minä laitoin ihan muovisuikaleen kivien alle. Laitoin niin pieniä kiviä (ja suurinpiirtein samankokoisia), että on nurmikon kanssa samalla tasolla, joten ruohonleikkurin pyörä kulkee siinä kivien päällä. Vähän laitoin hiekkaa kivien väleihin, että pysyvät paikallaan paremmin.
Vihdoinkin koko kesän odottelun jälkeen iski kanttauskohtaus. Olisi kannattanut jo aiemmin…
On kuitenkin jotenkin hallitumman näköistä kantattuna
Ovatko vaarallisia tuollaiset kohtaukset? Vaan hieno lopputulos tuli tuosta kohtauksesta! Tänä kesänä minäkin jo hankin moisen kapistuksen, ja on sitä jo käytännössä kokeiltu muutamaan kohteeseen. Mulla on se fiskarsin rauta, mutta tuntuu hiukan, että meidän maaperässsä saisi olla järeämpi:)
Jo vain tuli upeaa jälkeä!
On vaarallinen kohtaus, oli pakko samantien kantata kaikki penkit niin siitä seurasi semmoinen, että ukko alkoi kiukuttelemaan tyyliin “…jollei muuta tekemistä oo niin voisit kantaa noi laudat…” yms.
Lapiolla saa kantattua ne järeämpää asetta vaativat kohteet, siinä mielessä on helpompi tuo itse rauta, kun viisteellä saa kuljetettua jouhevasti eteenpäin. Siis silloin kun on tarpeeksi pehmeää maa
On se vaan niin siisti ja huoliteltu tuo kantattu reuna! T: Uuden raudan omistaja! Ps. Olipas hankala löytää rautaa! Ehkä kymmennessä liikkeessä vasta onnisti. Fiskarsin vehje löytyi.
Komiat reunat Heksu! Pitäskö munkin lähteä kanttausostoksille? Kivan näköinen härveli.
Voi elämän kevät nyt urkeni uusi elämä kun kävin näiden kuvien ja keskustelujen innoittamana ja penkin villeihin reunuksiin kyllästyneenä ostamassa kanttausraudan. Mieskin oikein tuli kehaisemaan, että kylläpä tuli hieno (vaikkei yleensä tuon taivaallista välitä, hymisee vaan )
Yksi käännynnäinen lisää:-) Ihan ehdoton vehje!
Ilmottaudun onnellliseksi uuden kanttausraudan omistajaksi.
Enkö mä täällä olekaan mainostanut, kun mulla on sellainen kierrätysversio. Appiukko leikkasi vanhasta lapiosta kippuraan vääntyneen terän poikki ja väänsi lopun terän suorempaan. Kyllä silläkin paremmin kanttailee kuin tavallisella lapiolla.
Tämä ei taida ihan kuulua tähän ketjuun, mutta kehaisen kuitenkin! Kävin eilen ostamassa kaksi jykevää meiseliä rikkakasvien kaiveluun. Rautakaupan myyjä naureskeli ettei hän ole aikaisemmin myynyt meiseleitä kitkemiseen. Sanoin että kerta se on ekeki ja alappas vaan mainostaa.
Kanttausrauta on mun suosikki :-) Pysyy penkit ojennuksessa!