Viime kesä oli niin huono, että ei ehtineet marjat kypsyä. Paljon olisi tullut, mutta nekin jotka yritti kypsyä märkänivät. Komeasti kukki kuitenkin lähes koko kesän, liekö ollut jotenkin sekaisin ,kun sää oli niin surkea. Minun on tuota Sonjaa ja kova se on leviämään jos antaa sen levitä.
Viime kesä oli kyllä umpisurkea. Mistään ei tullut mitään. Ei ollut edes pölyttäjiä ilmassa.
Viherpeukalo keskellä kämmentä unohti upottaa karhuvatukan rajauslaarin maahan ennen talvea. Milloin tuosta näkee, onko heittänyt veivinsä? Laatikko on n. 30 cm syvä ja 60 cm leveä. Lajikkeesta ei mitään tietoa.
Meilläkin on mehevät silmut karhunvatuissa.
Tampereen kupeessa oleskelen. Taitaapi tuo raukka olla vainaa. Kuten puolet muistakin rehuista…
Trallallaaa,terkkuja valtsulle.Karhunvattu pukkaa silimuja ja lehenalakuja!!!Jee!!!
Olinpas malttamaton. Tänään alkoi puskea pienenpientä silmua. Ehkä se siitä. Täytyy vain hyväksyä, että mun puutarhanhoito aloitetaan pari viikkoa myöhemmin kuin naapureilla.
Uudessa rautakaupassa piipahdin ja siellä oli Ahosen taimiston taimia. Pari karhunvadelman alkua lähti mukaan, paikallista kantaa kaupittelevat ainakin omilla sivuillaa, joten toivottavasti tuo on sitä. Nyt vaan tarttis tietää kuinka syvältä ne juuret karkaa. Mulla on vielä pari iiisoa muoviputkea, mietin vaan, että riittääkö niiden mitta.
valtsu,mulla kahen litran purkissa vielä.Ei mitään muuta ongelmaa ku että sais talaven yli menemään
Se isoin jonka sain sulta ja joka jopa teki raakuloja veivas edellis talavena.Tämä pienempi nyt tomeran näkönen.
Suunnittelin josko laittais viemärin päälle jossa apinannaamaki talavehtii.Toisaalta haluaapi olla lämpimässä,eteläseinustalla,mutta… Ana kattoo
Mulla kasvaa Sonja nurmikon rajalla ilman mitään juuriesteitä. Viime kesänä ensimmäistä kertaa tunki juurivesoja nurtsin puolelle. Leikkurilla vedeltiin yli. Toisella puolella ryteikkörinne. Lähinnä nokkosta kasvaa. Siellä joku isompi varsi, ei häiritse mua. Ja trimmerillä saa sieltäkin aisoihin jos tarvii. Vielä ei ole ongelma. Joku päivä saattaa ollakin. Ja todennäköisesti onkin😁
Siellä ne nyt on. Huomioikaa tuo tosi ravinteikas maa-aines pönttöjen ulkopuolella.
Uusimmassa kotipuutarha lehdessä lukee, etttä tiukassa savimaassa pysyisi paikoillaan.
Tossa hiesussahan se sitten valtais koko tontin alta aikayksikön
Sonja. Jospa tänä vuonna saisi hiukan aikaisemmin marjoja.
Minäpä oonki oikein kastellut Sonjaa tänä keväänä/kesänä. Kerran pari viikkoon ämpärillinen vettä niskaan. Kananpeetäkin sai alkukeväästä.
Ihanasti kyllä kukkii Piikkiksen Sonja Hoidon puolesta voin omastani todeta, että kun on viime vuonna ostettu taimi niin olen sitä nyt paaponut. Sai kanankakkaa ja vettäkin olen antanut. Luulin että kaikessa leviämisinnossaan on ns pomminvarma, vaan olenpa erehtynyt. No tokihan sitä joka pihassa oliskin, jos niin helppo ja varmasatoinen olis
Vattuja lähdin hakemaan ja ilokseni löysin jo sonjastakin muutaman kypsän.
Oho miten mehevän maukas näkymä ,slurps!
Jollei tänävuonna Karhunvatut täällä pohjoisemmassakin kypsy niin ihme on… jollei siis ole päästänyt pensaitaan kuivumaan.
Mnä ihan kiinnostuin tuosta, kun netissä luki, että karhunvatukkaa voi kasvattaa myös parvekkeella.
Mitenhän talvehtaminen pitäisi tehdä?