Kärsimyskukka, Passiflora

Minulla lähti Passiflora Minai hyvin kasvuun pelkäsin että menee kaikki kun tuo talvi oli niin huono.

Yllätys on P. Violacea mikä on täynnään nuppuja heti kun tuli aurinko niin alkoi tapahtua IHANA KEVÄT!!!

Just äsken huomasin, et tarleenalta saatu kärsimyskukan siemenet ovat alkaneet itämään. Meinasin jo heittää koko purkin pois, kun ajattelin että eivät idä ollenkaan.

Minullakin on kärsimyskukan siemeniä, odottavat kuitenkin vielä pussissa.Kuinka kauan itäminen kestää?Menestyykö talvella normaalissa huoneenlämmössä?

Hyvä, Pirkko-Martta! Ajattelinkin että sinulla on paremmin taito hyppysissä. (Olen täällä laittanut sinun antamia siemeniä itämäänkieli ulkoa)

Kesti todella kauan, varmaankin yli kuukauden. Juuri kylvin itse syksyllä Israelista keräämiäni siemeniä Katsotaan mitse ne itää?

Multa kuoli yksi P.caerulea, mutta onneksi tuo vanhempi on elossa ja pukkaa lehtirypästä ja nuppua kamalaa vauhtia. Odottelen tänä kesänä kahden passiflorani kukkivan ensimmäistä kertaa, toivottavasti toteutuu. Toisen oletan olevan p. alata, toinen on ''Empress Eugenie''.
Alban siemeniä kylvin (kiitos pirrelle!) mutta ei ole näkynyt vielä mitään, saattaa olla ettei mitään tulekaan.

Minulla lähti granadinan siemenistä yksi ainoa itämään. Ei niitä ollutkaan kuin viisi siementä... Ainokainenkin on kovin hentoinen taimi, vaikka siinä on jo kuusi lehteä. Tavallisia kaupan passiohedelmän siemeniä laitoin multaan joskus sydäntalvella; osa iti viikkojen päästä, ja osa nostaa mullasta sirkkalehtiänsä vasta nyt!

Miten voisi varmistaa/edesauttaa kasvin kukkimista? Kovasti työntävät uutta kasvustoa..Onko hyvä idea laittaa kesäksi ulos?

Jos se on siemenestä kasvatettu kukintaa saa odottaa useita vuosia mutta valmiiksi ostettu tai jo kukkivasta kasvista saatu pistokas kukkii melko pian mutta tarvii paljon valoa ja vettä ei polttavaa aurinkoa tykkää kyllä olla kesällä myös ulkona.

Muistaakseni passionilta sain vuosi pari sitten kärsimyskukan siemeniä ja pistokkaita kahta eri lajia. En vaan muista enää mitä lajia nuo pistokkaat ovat..olisiko toinen voinut olla joku punakukkainen lajike?? Laitan muutaman kuvan..

ja kuva toisesta lajista..

Eikö kukaan tunnista??apea

Tuo Ylin On Passiflora Atropurpurea Ja Alin on Passiflora Coriacea.Anteeksi en ole nyt hetkeen ehtinyt P-Netin sivuille töissä on tosi kiire.

Kiitos passion!! Odotukseni palkittiin sitten kuitenkinhymy

Tässä kärsimyskukan taimeni, osa on tarleenalta saaduista siemenistä lähtenyt ja osa Israelista tuoduista siemenistä. Sekaisin menivät.

Minulla Aukesi kesän ensimmäinen kukinto Passiflora Elishabethiin on aivan upea kukinto sääli että kestää vain päivän

Laitan Tässä Passiflora Jelly Joker yksi suosikki kukkanen

Tässä vielä yksi

Noi mun taimeni kasvavat kovalla vauhdilla. Laitanko yhden taimen aina ruukkuunsa? Pitääkö katkaista latvaa, miten toimitaan? Olen vähän nyt niinkuin H Moilanen, kun kyselen yksinkertaisia asioita.