Uskoisin et punainen tai punavioletti on ainakin! Mun tiedot passiflooroista on niin rajalliset, mut ainakin p. edulis ja quadrangularis ja edellämainitun lehdet ovat ton oloisia, nyt ku oikein syynään kuvia kirjallisuudestani. Toivottavasti kukkii, sittenhän lopullinen nimikin löytyy. Hyvin ainakin voi!
tagetes Passiflora Rasemocalla on kovahkot kolmihaaraiset lehdet varsi on puutunut aika kovaksi se on hankala juurruttaa kestää lähes puoli vuotta eikä ole sittenkään varmaa alkaako minulla on kaksikin kappaletta niitä,hoyabellan Passiflora on Edulis isot pehmeähköt kolmiliuskaiset lehdet kukinto on valkoinen mutta siemenistä kasvatettu ei välttämättä kuki koskaan olkoonkin mikä laji tahansa.
floora, mulle laitoit liilaa passionii, kysyinkin joskus nimeä, eli nyt sit tiiän sen, siinä on muuten kax aikas isoo nuppuu! laitan heti kuvaa tulee kunhan nuput aukee!
Hienoa sundae. Seuraava kyssäri olisikin ollut juuri hengissä olosta ja kukinnasta
P.caerulea on toissapäivästa asti avautunut, nyt on auki, ja on ulkona, sietää
hyvin pientä pakkasta
Mihin lie se kuva hävinnyt, mutta uusi yritys. Passiflora "Andy" siis kukkii.
oi kuinka ihana ja hyvin onnistunut kuva. Kukintokin on ihana:)
Oi kun komea:)
Terkkuja Flooralle, star of bristol avasi tänään ensimmäisen nuppunsa.
ihqu. minullakin väsää pientä nuppua mutta taitaa kuivahtaa kun rääkkään kasvia kaiken mailman taivukas juurrutuksilla. Uudet vesiviljely juuret ovat nyt kuiteski tärkeämmät.)
Kyllä nuo minun star of bristolit alkaa kukkaa aukomaan vaikka ovatkin taivukkaaksi laitettu ja puoli varta kosteassa lecasoraruukussa ja juuria pitäisi tehdä. Tytön huoneessa on yksi nuppu miltei auki ja tämä on myös ollut kesän taivukkaana juurtumassa. Aukeavat tietysti juuri kun ollaan loppuviikosta reissussa:/
Ajattelin, että kärismyskukkani aloittaa jo talvilevon, mitä vielä, viisi nuppua tulossa, kaksi kukinassa:
Tässä näkyy ehkä paremmin;:
Itse innostuin ja tilasin Gommerilta 2 ihanaa kärsimyskukkaa,minulla on jo tuollainen mikä on tuossa yläpuolella,tilasin Annikan joka on violetin pinkki ja Lady margaretin joka on ennemminki tummanpunainen,mutta seassa on violettia,en malttas odottaa että ne saapuu=)Nykyinen teki vasta niin paljon kukkia että taitaa olla lepo tilassa välillä=)
Saitko viimeisen Ladyn, kun ei enää webshopissa näkynyt?
lady margaretti on minullakin toivelistassa, se on just hyvän punainen ja se lila kontrasti siinä keskellä on hieno
Tänään tipahti postiluukkuun P. subpeltatan ja P. quadrangulariksen siemenet nätisti Impectalta. Nyt jos malttaisin vielä odotella pari kuukautta, ennen kuin laitan ne multiin. Oletteko kylväneet näin syksyllä?
Kait minä sitten viimeisen margaretin sain koska tuli tilausvahvistus ja siinä oli lady margaret=)se on kyllä hieno,ja Annika kans,aivan ihastuttava=)ongelmana vain ettei tullut mitään viitettä mihin voin maksaa ne(?)
nyt mullekkin tuli hirvee hinku passifloraa hankkimaan…
saat suhvi minulta lilaa star of bristolia jos kelpaa