Kärsimyskukka, Passiflora

Toinkohan liian aikaisin autotallista passiflorat: Constance elliot ja Exoniensis sisään lämpimään? Leikkaanko ja aloitan lannoituksen? Nuo ovat sitä kylmän kestävää mallia.

viihtyvätkö passiflorat ulkona auringonpaisteessa? kokemuksia?

Tää tavallisin, caeruleakohan se nyt oli, viihtyy oikein hyvin ulkona auringossa, lisäksi se sietää hyvin kylmää, kukki lokakuussa.

Pari passiflora foetidan siementainta joutaisi vaihtoon. Edellyttäen että säilyvät hengissä ilmojen lämpenemiseen asti.

Jutita, onhan se ihan huonekasviksi tarkoitettu?

jutita, kiinnostaa passiflora foetidan taimi. kiinnostaako vaihto P Incarnatan siemeniin?

Metsänasukas, jemmaan sulle taimen ja jos Turuus joku vaihtelu keväällä niin sovitaan vaikka siellä. Mä yritän nyt parin foetidan kans pärjätä kun ei näistä aikaisempaa kokemusta. Sopiiko?

jutita sopii vallan mainiosti :))

Suhvi: Tämä "Constance elliot" viihtyi ainakin auringon paisteessa. Pakkasen kestävyyttä luvataan taasen -10 asteeseen asti. Kuva on viime kesältä.

Viippu oi kuinka kaunis ja neitsellisen valkoinen… et siis kasvata tuota sisätiloissa…menestyykö se sisätiloissa vai vaatiiko minkälaisen talvilevon?

Floora, pidin kasvia kesän ulkona, ja talven se oli viileässä (plussan puolella) autotallissa ikkunalla. Nyt nostin sen sisälle, eteläikkunalle ja leikkasin huonot oksat pois. Se alkoi heti tekemään uutta kasvua hymy.

Minä laitoin kukkiksesta ostetut siemenet multaan (jätin osan, mullissa 4 siem.), enkä liottanut niitä. Nyt odottelen itämistä, kauanko siihen voisi suurinpiirtein mennä?

tietääkö täällä joku kokenut että kukkiiko hedelmästä kerätyt siemenet ensimmäisenä vuotena?

nimetön kirjoitti:
tietääkö täällä joku kokenut että kukkiiko hedelmästä kerätyt siemenet ensimmäisenä vuotena?- Pistokaskin kukkii vasta seuraavana vuonna, Taimet ~4-5 vuotiaina, mutta voi mennä kauemminkin.

Viherpiiperö kirjoitti:
Nyt odottelen itämistä, kauanko siihen voisi suurinpiirtein mennä?
 - Riippuu vähän varmaan minkä kärsimyksen siemeniä olet kylvänyt (liotus olisi nopeuttanut itämistä samoin lämpö nopeuttaa. Jos saisit kylvöastian alle styroxia, vaikka todella ohuenkin; lisäisi lämpöä ja pitäisi tasaisen lämpimänä; myös nopeuttaisi.).
- Oletan, että sulla on edulista; aika hidas on - voi mennä 3 kuukauttakin.

Mulla on sitä caeruleaa (nimi tuskin meni ulkomuistista oikein).

Vai voisiko ne siemenet vielä kaivaa mullasta ja liottaa?

Minä en tiedä kumpaa mulla on veikkaan edulista,pitäisi kohta kukkia,ihan kukkakaupasta ostin kun entinen ei kestäny talvea.yks nuppu lähti siitä itekseen pois,ja oli vähän auennut niin näytti hieman tummemmalta ku entinen:)

Voiko tavallinen Passiflora caerulea kukkia, vaikka se olisi koko vuoden huoneenlämmössä eli siis ilman viileää kautta? Tietääkö joku, miksi osa kiipeilykärhistä on aivan suoria, mutta osa on pienellä vieterimäisellä kiharalla? Ovatko ne kiharat kenties jotain muita kuin kiipeilykärhiä?

mun Passiflora caerulea on aina ollu huoneenlämmössä ja kukkinu aina tosi upeesti, nyt on ollu toi liila kukkanenki koko talven etelä ikkunalla, patterin yläpuolella ja vääntää nuppuja ahkerasti.

Jee,nyt alko kukkimaan,eka kukka ja toinen ja monta muuta tulossa,ei haittaa yhtään että on samanlainen ku se joka kuoli.https://http://i697.photobucket.com/albums/vv335/tanja-84/krsimyskastakuvia003.jpg