Anteeksi vitifolia
Tuolla madeiralaisella muistaakseni yksiliuskaiset.
Haluaisiko joku valkoisen kärsimyskukan siemeniä? Niitä olikin Madeiralta tuodussa pussukassa hirveä määrä, en sentään viidakkoa pysty kasvattamaan...
Jemmaatko mulle pari ? : )
Jemmaanhan toki! Noissa Jungle Seedsiltä tulleissa kärsimyksissä on kylvöohjeena liottaa 24h appelsiinimehussa ja itämiseen tarvii kirkasta valoa! Onko kokemuksia?
Ohoh, ei ole kokemusta, jos olisi aprillipäivä, suhtautuisin tosi varauksella tuohon ohjeeseen.... Taimena sain edellisen passioni, ompa jännä päästä kokeilemaan idätystä. Onkohan mehun merkillä väliä?
Sitä samaa isännältä kyselin, että ootko varma että tuo sun ostama Rainbow kelpaa... Mietin kumpi siinä on takana, hapokkuus vai sokeri...?
Neljä Passiflora actinia ‘Granadilla’:n siementä itänyt! Niille sitten kelpasi halpisappelsiinimehu. Saa nähdä miten muille käy!
Minä en laita vielä omiani multaan sillä toi tuleva matka verottaa vähän kylvämisiä. Tai oikeastaan se siirtää niitä eteenpäin.
Joo, se onkin ihan viisasta! Viime keväänä oltiin viikko pois ja kuopus hoiti kastelut: punaisen passionin pikkuinen taimi oli onneksi ainoa uhri. Nyt ei ole pitempää poissaoloa tiedossa, niin että voi laitella jotain jo ihan ajoissa.
Pitääkö kärsimyskukan siemenet idättää valossa, eli ei peitetä?
Peittelin ihan ohuesti vermikuliitillä, ja näyttää noissa pusseissakin lukevan: just cover the seed JA needs bright light to germinate. Eli lämmin tä ja valoa!
Mitenköhän käy, osa on peitelty ja osa on kylvämättä…No jos etes yhden taimen saisin.Kiitos nopsis avusta:)
Mulla on näköjään itänyt yksi sekoituksenkin siemenistä. Jos hyvin käy, mulla on noita jaettavaksi asti. Ja kunhan keväämmällä leikkaan vanhoja, on leikkuujätettä tarjolla!
Kiitos nopsis, pistän tarjouksen korvantaakse:)Oma kärsimyskukka on ollut kauan haaveissa, joskus yritin pistokkaasta kasvattaa, mut ei se lähtenyt.
Viime äitienpäivänä ostettiin anopille kärsimyskukka.Se on ollut nyt kellarissa talven.Milloinhan se täytyy tuoda pois ja mitä sille tehdään.Ptääkö leikata vai antaa olla? Kiitos
Viimekeväänä siemenestä kasvatettu passioni on kyllä hengissä, mutta aivan lehdetön vyyhti. Uutta alkua pukkaa juurelta. Kuinka lyhyeksi varren uskaltaa leikata...vai leikataanko ollenkaan?
Vaatiiko joka kevät mullanvaihdon?
Nopsis! Onkos sinulla vielä jäljellä niitä valkoisen passifloran siemeniä, vai ovatkos menneet kaikki?
Ne siemenet meni, mutta ei niistä taitaisi paljon iloa olla: mulla ei niistä yksikään itänyt! Jungle seedsin siemenistä iti aika iso osa… Multa saa kyllä erilaisten kärsimysten pistokkaita keväällä, jos joku haluaa, ei mulla mitään ihan ihmeellisiä ole, mutta muutamia erilaisia.
Mä olisin kyllä kiinnostunut pistokkaistakin kun on niin kauniita kasveja noi passiflorat. Mulla on vain kaupan hedelmästä idätetty kasvi, eli ilmeisesti p. edulis.