Kärsimyskukka, Passiflora

Mulla oli se viime kesänä ulkona hyvässä paikassa. Samassa ruukussa ollut kelloköynnös kukki, mutta kärsimyskukka kasvoi vaan pituutta. Talvetin sen autotallissa ja se taitaa nippanappa olla vielä hengissä.

mulla on Lauantaina plantagenistä ostettu Passiflora Caerulea, ja se viihtyy parvekkeella. On jo avannut 3 kukkaa siellä… :smiley: Vilppu näkyykö sun kärsimyksessä nuppuja? voitko laittaa kuvaa?

Se on ihan raasku, kuten kaikki mun kärsimyskukat. Nostin ne suoraan autotallista ulos sunnuntaina. Mulla ei ole sisällä tilaa hoivata kasveja, niin ne saa vähän turhan kovaa kohtelua.

Upea Hoyabellan kasvi kuva.

Minäkin pääsen nyt kokeilemaan näiden kasvatusta. Kiitos Hoyabellan. Tänään paketista kaivoin esiin 2 kasvia.

Mulla on kivankokoinen P.edulis "Amigo" kasvarissa. Noin 6m pituus. Satoja nuppuja ja eka kukkakin on ilmestynyt. Jos haluan hedelmiä niin pitääkö käsin pölyttää ja tarviiko kaverin?

Moi haluaisin tietää pitäisikö ostaa punapassio kasvi joka maksoi 7 euroa. Voisiko joku kertoa että onko tämä kasvi helppohoitoinen vai ei. Nyt olisi hyvä hetki ostaa tämä kasvi koska suomessa tämä kasvi on varmaan aika kallis vai pitäisikö minun aloittaa kärsimyskukalla alussa ja jos se selviää niin ostan punapassio

Punakukkainen kärsimyskukka ei ole yhtään sen vaikeampi hoidettava kuin tavallinenkaan! Tosin talvella se on vaativampi valaistuksen & lämpötilansuhteen! Osta taimi jos noin edukas hinnaltaan!!! :slight_smile:

ok kiitos vastauksesta

Hoyabella, onko sulla kuvaa siitä Eugenie Empressistä?

Lisäsin mun Passiflora Caerulealle muutaman uuden tukikepin, kun se otti kiinni vieressä olleesta Perhosorkideasta, niin voi kiemurrella keppejä pitkin eikä perhosorkidean kukkavanaa pitkin :D yrittää puskee joka suuntaan...ylös, eteen, taakse ja sivuille.kuva

Lisää Aapo pidemmät kepit - kasvaa useita metrejä 

Kukkii ulkona, pitäisköhän ottaa sisälle ensi yöksi..
kuva

Mietin tässä, että minkä kokoisia muiden Kärsimykset ovat? Ovatko isoja jättejä vai nuoria kasveja eikä niin suuria? ja monta kappaletta teillä on?

4 ja vanhoja (3 sisällä + 1 ulkona), marraskuisen melkein tappiin leikkauksen jäljiltä aika jättejä nyt

3 kappaletta. Cary, Ely ja Constance elliot. Suht pieniä kaikki, vaikka Constance on jo monta vuotta vanha. Ovat erittäin huonolla hoidolla, mutta kukkivat sillointällöin.

Hei! minun ystävälläni oli Tämä kaunis pinkkikukkainen kärsimyskukka, mutta se kuoli viime talvena, ja mä en tiedä mikä laji tämä on, niin en voi antaa mitään hoito-ohjeita, niin onko täällä joku joka pystyisi auttamaan selvittämään lajin ja antamaan vähän hoito-ohjeita. Kärsimyskukka siis kuoli viime talvella, kuivatti ensin lehtensä ja kastelukaan ei siinä auttanut. minun ystäväni olisi kiitollinen jos joku pystyisi kertomaan vähän tästä lajista (Esim. talvehtimisesta)kuva 

Hoyabella, miten hoidat sitä?

Passiflora "Lavender Lady"
kuva

kuva