Käsityöt, osa 1, Suljettu

Sama teema jatkuu

Tulppaaneja

Olipas mahtava sukka-galleria! Wau…

Ihania nuo kisu-sukat! Mulla on teon alla pääkallopipo kummipojalle ja omalle pojalle sukat. Valmiiksi sain itselle lapaset, kaverin lapselle sukat, jotka olivat ensimmäiset varpaista aloitetut sukat, mitä oon tehnyt ja vielä sellaisen käärmeen… Ei lähellekään noin hienoja, mut kuvat laitan kun saan kaikki valmiiksi.

Salomonin solmuilla tehty kolmiohuivi on tosi helppo, kunhan ensin hoksaa sen solmun teon.

Lapsen olisi varmaan helpompi tehdä huivi ihan vain ketjusilmukkakaarilla. Langaksikin käy ihan millainen tahansa ja ei ole väliä, vaikka käsiala ei ole tasaista. Salomonin solmu on helppo tehdä, mutta mielestäni se on kaunis vain tasaisella käsialalla ja esim.  mohairlangasta tai yleensäkin ohuesta langasta virkattuna.

Joulupupuja

Hoyabella, katso tänään laittamani linkin takaa:) Minusta tuo on yhtä helppo kun ketjusilmukoilla ja nopeampi.

Salomonin solmut eivät ole helppoja kaikille aikuisillekaan. Olen aika monelle niitä opettanut ihan henkilökohtaisesti. Solmun tekeminen onkin helppoa, mutta kokonaisuuden hahmottaminen ei sitten olekaan. Paksusta langasta tulee vielä vaikeammin luettava kuin ihan ohuesta.

Todella hauskat nuo kissasukat. Tuollaisia en olekaan ennen nähnyt, ja en yhtään ihmettele, että ovat nuorison mieleen, sillä itsekin ottaisin. Ja taas ihkut Tilda-puppendaalit aronjalla!

Vautsi mitkä kissasukat! Ja kauniita käsitöitä kaikilla muutenkin.

Vuokkikselle kiitoksia neuleohjeista! Ensimmäinen prinsessasukka alkaa olla puolessa välissä kruunun osalta ja jälki on melkeinpä nättiä :slight_smile: Ilman ohjeitasi olis tainnut jäädä tekemättä koko homma.

Oleppa hyvä vaan, ihan kiva kun oli hyötyä. Kyllä ne jutut siitä alkaa luistaa, kun alkuun pääsee ja vähän vinkkiä saa. Taitaa tulla kiva joulupaketti siitä! Ainakin erilainen, kuin kaupan valmis-tuotteet.

Kissasukkien ohje oli aikoinaan Pirkka-lehdessä. Samaisella ohjeella on myös tehty koirasukkia mutta ne on annettu lahjoiksi eikä niistä ole enää kuvia saatavilla. Huomasitteko, että kissojen silmät oli heijastavat kuten myös hännänalusreikä. silmän isku

Tällaisia salomoninsolmuhuiveja olen virkkaillut joululahjoiksi ja itselle. Materiaali on ihanaa ohutta alpakkalankaa, yhdessä on hapsut, muut ilman. Pari taidan vielä tehdä ja sitten taytyy jatkaa pipoilla.

Kyllä on ihania huiveja. Ihan olen melkein “kade”. Minun järkikulta on ihan piipussa noiden solmujen teossa. Hölmönä olen tuijotellut niitä ohjeita netissä, ihan sitä kuvien kera olevaakin… kun ei tule mitään, niin ei tule… Kehtaako tässä enää itseään käsityö-ihmiseksi mainitakkaan. HUOKAUS- -

Ota lanka ja koukku tietokoneen luo ja tee sitä mukaan kun ohje sanoo. Kotvanen kesti miullakin ja olen mielestäni virkannut paljon.

Kunpa vaan itsekkin osaisi kutoa noin hyvin. Perus kutominen kyllä sujuu, mutta jos kuvioita pitää alkaa tekemään niin silloin menee kyllä puikot ristiin.Tässä toinen kuusi, jonka sain valmiiksi eilen. Tuota huovutusta ei viitsi harrastaa kuin viikonloppuisin, koska siinä menee niin kauan aikaa. Kuva ei kylläkään ole paras mahdollinen.

Näitä tulee tehtyä arki-illoin.

Nuo salomoninsolmu- huivit ovat aikas veikeen näköisiä