Kiitos hoyabella, tuo piirros onkin tulostettava ja otettava harjoittelu uusiksi. Kiinnostaa tuon huivin teko, vaan minäkään en päässyt muutamaa lenkkiä pidemmälle tuon käännöksen kanssa.
Ahaaa! Kiitos Hoyabella, nyt tajusin minäkin =) Tuollaista huivin tekoa voisikin kokeilla, samalla kun katsoo BB:tä…
Kiitos kaunis kannustuksesta! Ei se nyt taida auttaa muu, kuin keskittyä vaan harjoitteluun. Kunhan tämä pitkä ja raskas työputki menee ohi, sekä vähän siitä toipuu, täytyy alkaa opettelemaan.
Löysin lankapussista kerän moniväristä palmaa ja tein tosiaan tunnin ajan, BB:tä sivusilmllä seuraten ja tämän verran sain aikaan (jouduin 2 riviä purkaa välillä, kun olin tehnyt reunassa väärin ja meinas tulla liian iso reikä..)
Käsiala ei kovin tasaista ole, mutta lanka peittää mukavasti isoimmat pituuserot noissa salomoninsolmuissa..
Mulla tulossa nyt kahdeksas kolmiohuivi salomoninsolmuilla, alkaa olla kohta joululahjat tehty! Aloituksen joudun vieläkin katsomaan paperilta, mutta muuten sujuu jo mukavasti telkkaria toisella silmällä katsellen =)
Leppis sukkia salomoninsolmujen väliin
Onpa kivoja, voisin jopa miekin osata.
Tuilu, kysymys kissasukista! Teitkö varret kaksinkertaisena raidallisena ja jalat, hännän ja korvat myöhemmin vai miten? Katselin kuvia ja mietin että jos tekisi perusjutut neuloen ja poimisi silmukat onteloneuleeksi (jalat ja häntä), mutta mahakin näytti olevan ainakin osittain "irrallinen"
Jos viitsit raottaa salaisuutta kun joulutonttu kyselee...
voi kuinka hauskoja sukkia! Miulla täällä ensimmäinen prinsessa sukka valmiina ja toista lähden aloittamaan tässä koht puolin.
Tässä minun tämän syksyn ompelutyöni....
Jotain pienempääkin piti aina valillä ommella.... patalappujahan aina tarvitaan
Upeita! Mie en varmaan seuraavassa elämässäkään osaa ompeluhommia, saati sitten noin suuritöisiä.
Mitä aarteita tänne onkaan taas ilmaantunut - tosi kivasti osaat soinnutella värejä Pikku-malla!
Todella kauniita! Tuohan on varsinainen tilataideteos sinällään…
Oi kiitos teille.
Monia, monia vuosiahan minä olen noita tilkkutöitä ommellut, kaikenlaisia .... isompia ja pienempiä Joskus ne väritkin sattuvat jotenkin kohdalleen.. ja joskus taas ei
....., Mutta aina vaan pitää joku työ aloittaa.....On samoin kuin noiden puutarhajuttujen kanssa...... kun annat pikkusormen..... vie koko käden
No mutta.... kesällä kukkia ja talvella tilkkuja.
on tosiaankin nätti tuo päiväpeitto ei ole värit risiriidassa keskenään päiväpeiton väritkin sointuvat kauniist toisiinsa ,osainpa tehä itsekkin tai paremminkin ei viitsi onhan se isotöinen.mutta on kiva katsella toisten ahkerien käsitöitä,minä tyydyn vain katselemaanja ihailemaan niitä.
Tosi kaunis tilkkupeitto ja kauniit patalaput , haluaisi itsekkin tehdä (aikaa ei jää kuin päivätyölle ja iltaopiskelulle...voih!). Nuo villasukatkin ovat namupaloja, iloisine kuvioineen
.
Hömppis, mainitsin aiemmin, että äitini kutoo kyseiset sukat, itse en osaa enkä käsi-ihottuman vuoksi edes kykene opettelemaan... mutta tuo varsi on kaksinkertainen ja jalat, häntä ja naama on erikseen kudottuja ja viimeiseksi paikoilleen ommeltuja. Häntä on täytetty vanulla. Neuvoja voin kysyä lisää jos kiinnostaa. En taida edes osata kuvata siten, että kuvista olisi yhtään apua. Meidän täytyisi siis tavata jotta saisit ko sukkia hypistellä ja käännellä... Pikku-malla, onpa hienoja tilkkutöitä, olen mykistynyt.
Upea peitto Pikku-mallalla totisesti. Nyt en saa tuosta innostua.Tuppaa jäämään kaikki pahasti puolitiehen. Eikä edes oikeastaan kuin vähän alkuun. Ostin joskus viisi vuotta sitten kankaat tilkkupeittoon ja tein KOLME tilkkua. Elikkäs mistään tekniikoista ei tietenkään ollut mitään tietoa. hmmm...missähän ne kankaat olis, vai olenko jollekin jo antanut.
Yksinkertaisesta papuketjusta sarja, helmiäispallukoilla koristettuna.