Apua saatu, kiitos Illalla sitten virkkuuhommiin.
Tässähän näitä, pitkältä sivulta aloitus 15 silmukkaa jne....
Kukaa auttaisi tumpulaa. Minä tarvitsisin linkin josta löytyy ohje, kuinka neulotaan sukkaan kantapää. Kahdetkin suuritöiset ja kauniit kirjoneulevarret olisi, tekisi mieli tehdä reikäisiksi kuluneet terät edes yksivärisenä uusiksi. Esteenä on kuitenkin, ei Akilleen- vaan villasukan kantapää…
tanu, hae googlella "sukan kantapää". Sieltä löytyy jotain.....
Minä puolestaan kaipailisin keväisen/kesäisen pitsineule-takin ohjetta. Olen katsellut SK:n ohjeita, mutta en ole löytänyt niistä mieluista. Malli saa olla niin neulottu kuin virkattu, jos jollakulla sattuisi olemaan tiedossa nettisivua tai lehteä vinkiksi.
Jes, kiitos Myskimalva. :)) Löytyi erittäin hyviä ja selkeitä sukkaohjeita!
Yksi harvoista tilkkutöistäni jonka tein kun luin jostakin ettei tikkujen sijoittelu enää ole niin tarkkaa . Yritin liittää tähän kuvaa tyynyn toisesta puolesta, mutta tulee aina vain sama kuva vaikka kuinka valitsee toisen kuvan Täällä uudella puolella tuntuu tämä hankalammalta kuin vanhalla.
Onpa hieno! Ne molemmat kuvat on sinulla tallessa pentin kuvalaatikossa, laita uusi viesti ja siihen se toinen puoli Kuvan laitossa on hankalaa, kun se lisää kuva teksti tulee vähän liian usein, mutta kun olet laittanut muutaman kuvan huomaat, että se onkin ihan helppoa, ei tarvi edes itse pienentää...
No niin onnistuihan se, kiitos Inkin avun.
Kaunis tyyny!
Kaunis on.
Sain tänään ommeltua terassille uudet kukkaverhot. Kyllä oli kova työ, 14 kpl puolitoistametriä leveitä ja noin 50 cm korkeita. Suurin työ oli ommella nauhat,tai oikeastaan lenkit, millä pujotan pyöreisiin pulikoihin ne. Olikohan liian vaikeasti selitetty? Saikohan kukaan selvää? Laitan joskus kuvan.
Noita tilkkutöitä on vielä opeteltava on ne niin viehättäviä. Tämän liinan sain alkuviikosta''
valmiiksi ja sitten piti laittaa koukut ja langat "piiloon"
Hieno liina. Siinä on jo jokunen ilta vierähtänyt.
Pakko oli ommella, kun entiset olivat jo menneet huonoksi, talvenkin jäljilt. Ehkä pesu olisi auttanut, mutta nyt ne on tehty, huomenna laitan paikoilleen. Koko pitkä talvi olisi ollut aikaa tehdä, mutta kun oli kaikennäköistä muuta ajateltavaa, etten muistanut koko verhojen ompelua.
Tähän liinaan on muutamat Kauniit ja Rohkeat virkattu. Halkaisija on 160 cm.
Wau!!! Miten hieno . On sinulla kärsivällisyyttä ja pitkäjännitteisyyttä joista taidoista olen jäänyt tyystin vaille
Todella upea työ!
Pirre, olen yhden tuon kokoisen liinan virkannut joskus lahjaksi, ajattelin ettei koskaan enää noin isoa työtä. Ja sillä oli kiirekin silloin, joka automatkankin virkkasin sormet sykkyrällä. Enää en ala. Hattua sinulle nostan.
Hienoja liinoja taas virkkailtu täällä - melkein tekisi mieli, mutta onneksi tuo vasenkätisyys rajoittaa liikaa yritystä. Eksyin kyllä kerran käsityöblogiin, jossa oli vasurille käännettyjä ohjeita, mutta olen sen tainnut onneksi hukata