Käsityöt, osa 1, Suljettu

Onpa aivan mahtavan upea liina, pirre! Pienempiä liinoja minäkin olen virkannut vaikka miten paljon, mutten koskaan noin isoa, haaveillut vaan että joskus sitten...

Kesäkäsityö.

No voi hyvä ihme, mitenkähän se tuokin tehtäisiin ! Komea on ja vaikean näköinen.

Kaunis liina ja tosiaan, mikä on tekniikka???oho

Se on nyplätty kaulahuivinaurua.

Ai nypläämälläoho, sinulla on sitten sekin taito hanskassa, voi ihmettä!

OHOH! Olipas taas hienoja töitä täällä, ei ole tullut vähään aikaan katsottuakaan.Tuo nypläys onkin sellainen taito joka on vielä opettelematta.

Niin on. Eikö tuo ole mahdottoman suuritöinen?

Nypläys on aikaavievää käsityötä erilailla kuin räsymaton kutominen. Räsymattoa saa paljon enemmän päivässä kuin nypläystä, mutta kivaa ajankulua nypläys on. teen sitä yleensä tv-työnä ja kun en muuta viitsi tehdä.

Tuo on vasta toinen kaulahuivi jonka tein, on vähän hakemista värien kanssa, tuostakin piti tulla vaaleampi, mutta värit käyttäytyvät erilailla toistensa kanssa. Mutta uutta pitää yrittää. Nuo kaksi ovat menossa Rauman Pitsiviikolle näytille.

Nemesia oletkin tehnyt tosi upeita töitä. Täytyy sitten käydä minunkin niitä heinäkuussa syynäämässä. 

Täytyypä täälläkin käydä, ettei vaivu unholaan... Kun uutta ei ehdi tehdä, laitanpa tänne muutaman pitsiverhon, jotka olen aiemmin virkannut..

AIvan ihania pitsiverhoja, osaisipa sitä itsekin virkata . Ehkä sitä oppisi, jos keskittyisi siihen multatouhujen sijaan naurua.

Kauniita ovat pitsiverhot. Virkkasin kahdet erilaiset jo vuosia sitten muutamaan pieneen ikkunaan, mutta sitten tuli ikkunaremontti ja verhoni eivät enää sovikaan uusiin ikkunoihin. Harmittaa kyllä kovasti. Parhaillaan virkkaan sinistä verkkokassia. En ole lainkaan varma , tuleeko tuosta tekeleestä käyttökelpoinen, vaikka ohje on kyllä hyvä. Lanka on vaan sellainen, että en siitä muutakaan keksinyt.

...

Sepä, se, hidasta hommaa... un isompaa tekee, loppu alkaa olla "tervan juontia" Kun tuota Joutsen verhoa jouduin jatkamaan parin kuviokerran verran, se kesti enemmän, kuin koko verho siihen asti...

Minullakin tekeillä parisängynpeitto kalastajalangasta... pitkään on kestänyt, aloitin 7 vuotta sitten esikoisen odotusaikana, nyt ehkä 1/3 tehtynä... aina välillä muistaa ottaa esille... mutta eihän sitä yhtään nyt kesäisin ehdi

Valkoiset on 6.säikeistä kalastajalankaa, siitä tulee ns. kestävämmät ja napakat, sininen verho on jotain ohuehkoa puuvillalankaa, jonka olin joskus varannut kesäpuseroa varten, mutta käyttötarkoitus muuttui.

Vuokkiksella kaunis joutsenverho, tuollaisesta olen itsekin haaveillut, joutsenia vain pöytäliinaan tehnyt joskus.

Kalalankaa kyllä olisi, Finlayssonin tehtaan loppuunmyynnissä tuli oltua ahne.

Kauniita töitä taas täällä, tykkään erioisesti tuosta joutsenverhosta, tämän liinan 47x92 sain tänään valmiiksi.