Käsityöt, osa 2 (22.10.2008->), Suljettu

Tällaiset huovutetu tossut (huopanen langasta) sain viikonloppuna aikaiseksi. Ensimmäiset yritelmät ovat, mutta ihan tyytyväinen niihin olen. Ovat aika pienen kokoiset, mutta aika hyvin sain venytettyä ja muokattua oman jalan malliin. Huomenna ne lähtevät töihin sisäkengiksi.

Kivat töppöset. Minullakin Huopas kerät odottavat. Oletko tehnyt nuo neljällä puikolla niinkun sukat? Paljonko puikolla silmukoita ja puikon numero, kiitos ettei menis ihan ketuille omat töppöset.

Huopa-tossujen teko olisi minullakin vuorossa, tai siis odottaa vuoroaan. Nyt sain tällaiset sydän-sukka versiot aikaan..

Kylläpä on kauniit!

Liian kauniit:)

Kiurunkannus, tein töppöset villasukkien tapaan ja villasukkien ohjeella, paitsi että ilman vartta. Neljällä puikolla ja jokaisella puikolla oli 14 silmukkaa. Puikkojen kokoa en tiedä, ei kuitenkaan mitkään kovin paksut.

Kiitos jööti, jotenkin helpompi asiaa hahmottaa kun on silmukka luku tiedossa, sellainen ohje että kutistuu vaikka 20 % , siitä on vaikeampi ajatella ,minkä kokoinen se on pesukoneen jäljeltä.

Ihania töitä taas täällä!sydänMinäkin sain jopa rusettitytön valmiiksi viime viikolla. Täytyy ottaa vielä kuva ja näyttää teillekin.hymy

Tässä se tulee, martta-nukeista Rusettityttö. Tällehän on "määrätty" kaikki, minkälainen sen kuuluu olla. Silmien ja hiusten värin sai kyllä itse valita. Nukelle olisi kuulunut tehdä merimiesasu, mutta kun en siitä yhtään tykännyt, niin tein sille tämmösen. Jalat on oikein aika tunkit.

Pellavaa ja pitsiä.

Laitetaan nyt naamakuvakin. Tämä oli siis ensimmäinen marttanukkeni. Ilmoittauduin toiselle kurssille, ja siellä teen Beben.

Salamavalo osui silmiin.. -josko seuraavan osaisin jo tehdä paremmin, sillä aikas monta rumaa sanaa tuli sanottua tätä tehdessä.

Sehän on kuin mun lapsuuden rakkain nukkeni Anni. Nyyyhh, ikävä sitä.

Memuli, kyllä hänestä tuli kaunis… siis on niissä hommaa ja välillä tuntuu, että ei tuu mitään. Tulos on kuitenkin hieno siinä vaiheessa, kuin valmista tulee.

Erittäin kaunis Rusettityttö!

Yksi urakka valmis. Tällainen sukka-paketti valmistui. Nyt pääsee muuta puuhamaan. Ei kun postiin, ehtivät vielä jouluksi..( ystävälle neulottu )

Kiittiallapäin. Nuo rinsessasukat on ylikivat.

Kyllä Memulin nukke on kaunis ja ei se haittaa vaikka jalaat on tunkit(sama vika rahikaisella eli mulla).

Kyllä te olette kaikki osannut tehdä niin kauniita nukkeja ja neulomis töitä + muut kaikki hienot työt täällä kateelliseena katsellaan kun nyt on käsi paketissa niin eipä juuri mitään tehdä

Tuo lanka pula- siis pula sopivista väreistä rajoittaa kovasti noiden Prinsessa-sukkien tekoa. Entistä varastoa oli sen verran, että sain 2, ja 4 v. koot tehtyä. Missään ei ole enää tuota rosan väristä, ei ees Novitalla, joten turha on kauppoihin ootella…

Voi, Kesäheinä, kun se on niin ihana pikku-mies… Onko hän minkä kokoinen,? ( esim, Marjaan verrattuna)

Laitan tähän vielä kertaalleen kuvan minun pojasta, jolle nimi keksittiin vasta jälkikäteen. Hänestä tuli Paavo. Tässä hän on ainoana poikana tyttöjen joukossa meidän kurssin päättäreiden "luokka-kuvassa", on kuin pieni eka luokkalainen..sydän

.. vielä Marjan kenkä, tällainen itse tehty, punaisesta nahkasta..

Ahaa, se onkin noin pieni. Luulin isommaksi.

Juu, pienistä tilkuista saa tehtyä. Kontaktiliimalla vaan kasaa… Pohjaan paksumpaa nahkaa ulkopohjaksi, sisä pohja pahvista, johon liimaa kangasta sisäpuolelle, tulee kivempi.