Käsityöt, Osa 3 (alk. 4.5.2016) SULJETTU , jatkuu -> Käsityöt Osa 4

Kiitos -risa-.

Näihin meni sitten reilu 63€ :blink:

Tosin itse työt mitä tilasin tulee jälkitoimituksella. Aika hyvää bisnestä, asiakas maksaa tuotteet tilatessa, firma ei pidä varastoa kuin pientarvikkeista vaan tilaa kerran kuussa ne työt mitä asiakkaat ovat jo heille maksaneet. Ei ole firman rahat kiinni.

Ai niin. Sain kaupanpäällisiksi noi helmet, korvissetin sekä ilmaisen helmityöohjeen mutta sitä en laittanut kuvaan. Eli tuo lankakerä sekä helmineulat on ainoat mitä noista olen tilannut.

Pikkasen kun muokkasin hakua löysin juutalaisten miesten hius/parta sivuja :sweat_smile:Jos voisit linkittää mut oikeille sivuille? :relieved:

Täss on miun yks keskeneränen (yks monista) joulurannekoru, tai ranneke olis parempi sana.

Virkkasin muutaman tähden…

Syksyn “puhdetyökausi” aloitettu  :slight_smile:

Kesän ajan olen antanut sukkapuikkojen levähtää. Tuli kuitenkin hyvä syy aloittaa kutominen.
" Villasukat veteraaneille Suomi 100 vuotta". Fb:n ryhmä, jossa kudotaan kaikille veteraaneille samanlaiset villasukat, jotka annetaan heille ensivuonna. Tavoite 22000 paria.
Tässä ensimmäisiä, joihin löytyi kotoa lankaa. “Kesäterässä” vielä kutomisjälki, mutta eiköhän se vielä tasaannu kun kutoo enemmän.

Kontista löysin tämmösen kirijan 2,50 eurolla, ja on ku uus. Ei oo sivut ryystehessä jne,

Enhän mä tajua helekattiakaan ohojeista. Saapi äippä tulla opettamaan pentustaan ihan käjestä pitäen :slight_smile:

Kyllä siitä Jadetsu ihan varmasti tulee kuvan mukainen kukka, kun vain rupeat tekemään :wink:

Auttaisiko Jadetsu sinun äitisi minuakin?! :smiley: Oma äiti aikanaan virkannut varmaan kilometrin lakanapitsejä kaiken muun lisäksi, mutta virkkaa enää pitsejä taivaalla.

Ei ole helmityöt vielä tulleet :triumph:

Puuvillatrikoosta virkkasin maton, liina mallina. Ei ihan tasainen, mutta eiköhän se siitä oikene.

Vihdoinkin valmiit. Tuntui, että tein noita ikuisuuden. On niillä kyllä kokoakin jotain 46 tai sinne päin. Nyt pääsee arpomaan, mitä värejä laitan seuraaviin tekeleisiin :slight_smile: Suurin ilo sukkien teossa on mielestäni lankakasan penkominen ja suunnittelu.

katsotaan koska valmistuu :slight_smile:

valmis keinutuolin päällinen

tässä vielä virkkaajille haaste :slight_smile:
https://www.youtube.com/watch?v=iTJqOQfBM-I

Mun pitäs ostaa langoille muutama semmonen kirkas kannellinen muovilaatikko. Nyt non pusseissa ja se pittää pelemuta koko pussi ku hakkee jottain tiettyä lankaa

Mulla oli langat aikoinaan (läpinäkyvässä) muovisessa sängynaluslaatikossa. Siitä oli helppo penkoa. Nyt saisi olla niin monta laatikkoa, ettei sänky enää riittäisi…

Mun pitäs järijestellä kujelmapuikotki ku nyt on kaikkia kokoja yhessä nipussa. Mennee ikuisuus ennen ku siitä löytää 5 saman kokosta