Juki on ollut hyvä teollisuusompelukone, suorastaan unelma, mutta mistäs tietää onko siinäkin joku muuttunut.
Mulla on elna ompelukone ja helmauskone (joka on nyt ainakin toistaiseksi systerillä lainassa, siis helmauskone); ei järkkyjä, mutta ku 20 vuotta on työkseen teollisuudessa hyvillä koneilla hursuuttanu, niin tietty parempaa toivois vissiin kotikoneiltakin.
Mikähän toi paff olis, luulen, että systeri on semmoiseen ollu joskus tyytyväinen.
Kun tulee arki (maanantai), kysyn mikä saumuri hällä nyt on ja mikä hänestä ois hyvä…on mahdoton ompelija ja tekee ihan unelmajälkeä. Mä oon semmonen rutturäätäli hänen rinnallaan, jos verrataan.
Mäkin suosittelisin kalliimpaa kunnon konetta, joka olis ollu esittelykoneena ja sais huokeammalla.
Noi oli vissiin ostanu tuon brotherin merkin ja ruvennu tekemään vaan siitä kehnompaa…mäkin menin halpaan, kun on ollut niin hyvä kone aikoinaan. Kyllä siellä joku Taiwan luki, kun syynäs, kun niin kurja oli.
Kait tuo oma moka oli.
Kastehelminen niin näköjään mullekkin, kun mennä pläjäytin ja tilasin koneen vain nimen perusteella, tuli het kunnolla opetus.
32 paria sini-valkoisia sukkia valmiina Suomi 100 vuotta keräykseen vastasyntyneille.
Mie neuloisin mieluummin yksivärisiä sukkia, koska on aika haasteellista saada pitsisukkaan kahta väriä.
Kuplasukkaset kokoa 70 cm.
“Villasukat veteraaneille, Suomi 100 vuotta”-keräykseen sukkia.
Mulla on Elnan saumuri ollut parikymmentävuotta, joista kyllä vaan viisi aktiivisessa ja loput satunnaisessa käytössä. Jos jaksaa säätää, saa siistiä tasosaumaa ja vaikka mitä. Ompelukone on Pfaffin, sillä ja saksilla olisi kyllä pärjännyt vallan hyvin ilman saumuriakin, sen verran on pistoissa valikoimaa.
Raitakausi vain jatkuu ja jatkuu…
Justiinsa tänään mietin että pitää kysellä helmityötilauksen perään. Kohta puolitoista kuukautta sitten tilattu ja maksettu. Taisi alkaa korvia polttelemaan. Jo tuli sähköpostia että nyt ovatten lähteneet kotio päin Onneksi ei ole niillä kiire, ei ole lahjaksi menossa kenellekään. Suomen kieliset ohjeet vasta yhteen työhön mun meilissä. Saas nähdä ymmärränkö ulkomaasta mitään kun edes tiedä mitä maata ovat
No nyt ne tuli. Ja ohjeet venäjää…
Eihän tällaista santtua voi mitenkään vastustaa
Tämä tuli neidin työksi:
Vaikka kuinka käänteli niin aina meni nurin…
No, kokeillaan kolmatta
Se sentään onnistui Josko talvella joutaisi aloittamaan. Tuon taulun osaa ehkä ilman ohjeitakin
Ohjeita odotellessa…
Varmaan parempi ku minen ees yritä tehä
Mistä toletta hommannehet semmoset jättipuikot vai ihanko luuvanvarsilla kuvoitta? Haluttas kokkeilla tehä semmonen jättineulepeitto
Kattelin kans jättineulepeiton tekovideota juutuubista ja mietin, että kuinkahan toi homma käy käsiin ja olkapäihin? Kaunis se peitto tahi siitä samaisesta langasta valmistetut huivit on. Tollaseen olis kyllä ihana käärylöityä pakkaspäivinä kaakaota hörppimään…
Oliko siitä linkkiä jo, en ainakaan huomannut? Nyt on: Jättineulepeitto.
Pirun kallis peitto tulee jos sen tekis siitä jättilangasta. Palijon tekevät semmosista Ikean ja Jyskin halppis fleecepeitoista, ja peitosta solen mäki aatellu sen tehä
En edes katsonut kuinka paljon yhteen peittoon lankaa menee, mutta langan kilohinta on kyllä kohdillaan, onhan se kuitenkin 100% villaa.
Mä karsastan fleeceä koiraihmisenä vimoseen asti, se kun pakkasilla ja muutenkin imee itteensä kaiken karvan, on jumalattoman sähköstä ja helposti kerää itseensä hajut joita ei meinaa sitten millään keinokuidusta pois.
Makuasioita, joista voi kiistellä hamaan loppuun asti
Eikös siinä voi käyttää käsiä puikkoina?
Keväällä aloitin olohuoneen erkkeriin verhon virkkaamisen, pituutta vajaa 7 metriä. Nyt se on valmis, virkkaaminen ei aivan heti kiinnosta. Tulipas taas pimeä kuva…
Villalangatki on aika kalliita ja siks tuntuu hullulta ku jokku myypi villasukkia ( aikuisten kokoa ) 15 eurolla / pari