Käsityöt Osa 4 (alkaen 5.1.2021 ->)

Sonet villahoitoaine, siis lanoliini eli lampaanrasva on hyvä villanpesuaine näille itsekehrätyille. Pitää pehmeänä ja kosteuttahylkivänä, märkänä on helpompi venyttää kokoonsa jos on päässyt kutistumaan.

Vielä muutamat sukat tälle keväälle, Niina Laitisen malleja

Pariisin taivaan alla

Paratiisisaari

ja Tulilintu kakkoset vähän isommat ja paksummasta langasta, ensimmäiset oli ohuemmat ja pienemmät, ne annoin lahjaksi, nämä passaa omaan jalkaan

Kyllä on upeita sukkia Rayalla!!

Onpa Rayalla kauniita sukkia! Miten sinä viitsit ja jaksat tehdä noin mutkikkaita kuvioita. Noihin pitää keskittyä- ei voi ainakaan  telkkaa samalla seurata. Lopputulos kuitenkin upea!

Paita etenee hissukseen.
Ollut liian komeeta keliä, niin on tullut ulkoiltua paljon aina kun töiden jälkeen vaan ehtii.
Ja ollut vähän ylipitkää päivää töissäkin, niin ei tahdo aika riittää neulomiseen.
Siksi kesät minulla yleensä onkin neulomistaukoa, kun en vaan ehdi.
Tämän vielä teen keväällä valmiiksi asti, tulee kyllä kiva paita, oikein odotan valmistumista.

Valmis.
Nyt vain huuhtelu ja kuivumaan.
Tämä on aika lämmin, eli ulkoiluun paras.

Tää on sitte ihan Suokukan syytä, tartutti jonkin kumman neulonta taudin :slight_smile:

Vetoketjua odottelen, sitten helma valmiiksi.

Tässä toinen Unicef-nukke, sain sen valmiiksi tänään. Nimeksi annoin Iivari. Kuvassa näkyy huonosti, mutta päässä on Hankkijan lippis.

Viimeisimmät neulakintaat. Värin nimi on Marttaraita

Sukulainen täyttää kesällä pyöreitä. Vihdoinkin sain valmiiksi jo syksyllä aloittamani lahjan.

Illan rauhoitukseksi ennen nukkumaanmenoa olen tehnyt testikehräyksiä ihan vaan värttinällä, todella rentouttavaa touhua. Tässä testitilkku odottamaan seuraavaa sukkapyykkiä (30 astetta hienopesuohjelma). Ne itsekehrätyistä tehdyt harmaat sukat kesti tuon vastaavan pesuohjelman hienosti ja niitä ei tilkulla testattu. Oli vaan nyt niin erituntuista nuo “alkulangat”, tuo vaaleanharmaa suorastaan ihanan pehmoista. Noilla tulee harjoittelu suht huokeaksi.

Jännä tuo värttinä. Mä en oppis käyttään mutta katselin kun naapuri teki Turkkilaisella värttinällä  lankaa sujuvasti.

Tässä kolmas Unicef-nukke, Aliina. Värväsin 12-vuotiaan piirtämään kasvot.

Hassasin vanhan nahkatakin eväskassiksi.

viimeisimmät tekeleet

Harjoittelin kirjovirkkausta. Ohje uusimmassa Martat-lehdessä.

Kirsi Pihan haastattelussa luki, että ihmisen koti on villasukissa.
Olen samaa mieltä.
Ärsyttää kun olin vahingossa laittanut puhtaasta alpakkalangasta tehdyt unisukat pesukoneeseen. Pilalla.

Neljäs Unicef-nukke, Eveliina

Elokuussa sukuun syntyvälle vauvalle merinovillainen peitto.

Langanjämistä kinnasneulalla sukat ja kintaat. Sukat ovat toiset neulalla tekemäni. Kun lankaa jäi, kokeilin kintaisiin peukaloa eri tavalla kuin yleensä. Ennen olen jättänyt peukalolle aukon ja tehnyt peukalon erikseen. Aloitus ei yleensä ole ollut hyvä, olen tyytyväinen tähän tapaan.