Sukulainen,eläinlääkäri, täyttää vuosia heinäkuussa. Kun tätä vuotta on kulunut niin pitkään, on tässä ensi vuoden päivät. Melkein kaikki kuvat on piirtänyt tyttärentytär, 12 v., vain kolme kuvaa on löydetty sieltä täältä.
Sukulainen,eläinlääkäri, täyttää vuosia heinäkuussa. Kun tätä vuotta on kulunut niin pitkään, on tässä ensi vuoden päivät. Melkein kaikki kuvat on piirtänyt tyttärentytär, 12 v., vain kolme kuvaa on löydetty sieltä täältä.
Muistoja menneiltä ajoilta. Koulussa tehty, ehkä kolmannella tai neljännellä luokalla. Silmät huovasta leikattu ja paikalleen liimattu, suu hävinnyt. Hiukset pellavaa, jota sain tädiltä. Tallessa on muitakin koulussa tehtyjä, mukavaa välillä katsoa niitä. Millä mielellä muut muistelevat koulukäsitöitä
Villapaidan kudoin kouluss 12 vuotiaana. Se on pidetty ja poistunut. Jonkun käsityöpussin tein ja yhden revinmäisliinan. Yksi kotitakki tehtiin myös. Muuta en muista tai sitten ei tehty mitään muuta.
Filolle kiitos tämän myssyn ohjeesta. Jopa tumpelokin osasi ohjeen lukea ja oli mukava tehdä.
Nauhat vuelä puuttuu.
Villatakin viimeistelin, mallina käsityökekkerit halaus. .
Tämäkin on ihan suomenlampaan villalankaa.
Käsin värjättyä, valitettavasti yksi vyyhti oli aika paljon vaaleampi.
Purkasin vähän ja jätin sen viimeiseksi, silti oli pakko tilata uusi vyyhti ja se oli onneksi tummempi.
Hihaa purkasin, mutta helmaan jätin raidat, siihen tuli raitaa, koska yritin hävittää värieroa raidoittamallakin.
Napit myös suomalaista mallia, eli suomalaista koivuvaneria.
Näin rajusti erottui väriero ennen purkua.
No nyt mulla on lähes kaksi vyyhtiä keltaista jäljellä, ehkä teen raitapaidan tumman harmaan tms kanssa.
Oikeesti väri on tummempi kuin kuvissa, lähinnä okraa, sisävalo valehtelee väriä.
Kohta alkaa opistojen kurssisyksyn tutkiminen ja ilmoittautuminen. Olen käynyt vuosia käsityökursseilla, askartelukursseilla, ruoanlaittokursseilla, jumppakursseilla ja ties millä. En siksi etten selviäisi itse kaikista tekemisistä vaan siksi että porukassa on kivempaa kuin istua kotona. Nyt kuitenkin tuo vuoden vaivannut peukalo leikataan muutaman viikon päästä ja toinen peukalo on alkanut vaivaamaan, se ei enää edes napsu vaan on jäykkä ja turvonnut ja tietysti ihan sikakipeä😨. Ei auta voltareenit sun muut, on kuin sähköisku kun se osuu johonkin. Eli ei sillä(kään) tee mitään. En tiedä kannattaako ilmoittautua kursseille mutta tulee pitkä syksy jos istuu vain kotona. En tiedä mitä sille leikattavalle peukalolle tehdään kun kuulemma kaksi niveltä avataan ja toipuminen sanottiin kestävän kuukauden eikä sitä ennen saa kutoa, mistä ne tiesi että sellaista odottelen😇. Koko kesänä en ole koskenut puikkoihin tai ompelukoneeseen. Jos saan toisen puolen kuntoon, toinen kestää iäisyyden saada samaan tilaan. Tällä hetkellä en saa edes kirjoitettua nimeäni kynällä😕.
Niin, ostin kesällä lisää lankaa Öölannista:face_with_peeking_eye:.
Toivottavasti peukku tulee kuntoon, kastehelminen!
Mua alkoi kuitenkin ärsyttää tuo helma.
Purkasin senkin, koska oli vähän liian pitkä, liian lörppä ja tuo väri.
Nyt tein uusiksi puoli kokoa pienemmillä puikoilla ja tummemmalla langalla ja kelpaa.
Kiitos Henni. Kyllä se joskus tulee😀. Nyt on sellanen olo ettei tarvitse mennä edes metsään. Keskeneräinen villatakki on siinä vaiheessa etten edes muista mistä pitää jatkaa.
Sateisen lomapäivän iloksi käväisin vähän shoppailemassa.
Eli lammastilalla lankaa hakemassa.
Tyttärelle tulee koiranhoitopalkaksi yhteen paitaan langat ja minulle oikean puoleiset harmaat ja kasvivärjätty oranssi toiseen paitaan.
Ihanan pehmeää lampaan tuoksuista suomenlampaan lankaa.
No näin minä lampaitakin, he on aika söpösiä.
Piti minunkin tilata lankoja kun ihan syksyiseltä tuntuu. Löysin muuten NANOKS nimisen sivuston missä kivoja neulemalleja . Yhden mallin ostin niin on jotain mielenkiintoista mitä tehdä kun ilmat ei suosi ulkohommia.
Unipupu, muiden neulomuksien kaveriksi pienelle tulokkaalle. Ei siitä kummoinen tullut, mutta en suostu lähemmäs 30€ kaupassa maksamaan.
Upea mekko pupulla.
Paita valmis.
Lämmin ja paksu tuli.
Ja mallin nimi siis Tania Barleyn heartwood.
Sain näihin upotettua monia pikkujämiä. Toisen tein laivassa matkalla ruotsiin ja toisen eilen illalla ja tänään, kun satoi. Käy ne peppi sukat kotij käyttöön.
Luulin saavani noista enemmän samanlaiset, mutta arvioin määrät huonosti ja kaikki loppui kesken.
Pitsipaita tulossa.
Taipuu se suomenlampaan villa hienosti pitsiinkin.
Karitsanvillaa tämä.
olen ahkera villasukkien neuloja, pitiäisinkn taas alkaa jotain neulomaan