Käsityöt Osa 4 (alkaen 5.1.2021 ->)

Neulakintaat kirpputorilta ostetusta langasta Linda tweed, värit vihreä, sininen ja violetti.
Lanka on varmaan markka-ajalta, kerä 50 g, hinta 8.50.

Isännälle tulossa merino-alpakka unisukat. 
Vaan kylläpä on pehmeet ja lämpimät. :heart_eyes:

Uusin Unicef-nukke, Sinikka. Korvallisilta alkavat letit on sidottu takana  yhteen ohuella, sinisellä satiininauhalla. Kaapissa viereksineet tilkut pääsivät käyttöön. Olisipa mukava tietää, mistä kukin nukke löytää kodin

Parit sukat pitäis ehtiä vielä tehdä joulupakettiin. 
Tämmöset hempsukat aloitin eilen iltavuoron jälkeen. 

8 paria oon nyt syys puolella puikotellu luvattuja miesten kirjoneule sukkia, hauskaa on ollu kun on menty ikkäänku ammatti edellä, mm posteljooni, kalastaja , taxikuski, muusikko ynnämuita on saanu sukkansa. Kaivelin ja kopsailin mallien osia netistä ja niistä suunnittelin ja piirsin omaan tarpeeseen sopivia malleja.
Kuvatakkaan en oo muistanu/kerenny, muusikon ja kalankauppiaan sukat oon sentään älynny ihan kuvatakkin.
Nyt taas polvisukkien vuoro naisihmisille, ja huomannu olen että miusta on tullu kummallinen,mikkään sukan malli ei semmosenaan kelpaa vaan kaikki täytyy säveltää jollain lailla uusiks, ihan niinku alkuperäisessä olis jottain vikaa.

Minäkin kopsaan osia ohjeista, osin suunnittelen itse.
Minulla on kyllä paljon simppelimmät sukat, en jaksa noin yksityiskohtaisia laskea/väsätä.
Noissa on kova ohjeiden katsominen, vaan onhan ne kyllä näyttäviäkin.:smiley:

Helppoja 4 silmukan kuviokertoja harrastan enimmäkseen.
Niitä pystyn väsäämään ilman kaavioiden katselua.

Mie vuosia sitten askartelin hyllynpidikkeistä ja parista riman pätkästä telineen kaavioille, kätevä on, vaikka ite sanonkin, neulojan edessä jakkaralla tai missä nyt millonkin.

Ai nii , onhan miulla uudet joulusukatkin, malli on Matami, Heinikin sukkakirjasta

Tämä jämälankapipo valmistui eilen.

Lahjasukat valmiit. 

Joulusukat vielä tekeillä. :smiley:

Ryan kalasukkia  t a a s  huokaillen ihastelen.  Tuollainen ohjetelinekin pitää tehdä kun kohdalle sattuu!!  Ryhdisty nyt hyvä immeinen ja  nyt kuvaamaan sukkiasi itsellesi talteen. Kätevämpi muokata kun sulle tulee tarve tehdä lisää, en usko täysin samanlaisia kuitenkaan haluta tekeväsi. Uniikkeja aarteita.

Blogi tai Instagran sivusto?:yellow_heart::brown_heart::purple_heart: 

Nuo on nyt sellaista jalostunutta käsityötaidetta,  jota katselisi vaikka kuinka paljon. Tykkään noista linjakkaista tyylikkäistä muodoista ja väärinkäytöstä…

Kettu ja hirvi villapaidat, ne koneella tehdyt oli aikoinaan buumi, mutta lapsellisen yksinkertaisia. 

Vielä viimeisille lahjasukille pari ja sitten menee sukkapuikot tauolle. 

Nuoriso tykkää

No enhän malta olla vaan. :grin:
Jämälankasukat tytölle.

Alpakkaunisukat minulle, on kyllä pehmeet pumpulisukat.

Nää sopiikin loistavasti noitten viimeisen päälle hienojen sukkien jatkoks :slight_smile:

Lapaset numero 2 ja 3 sitten peruskoulun. Ensimmäisiä itsekehrättyjä. Punaisissa, oliko se intialainen peukalokiila nimeltään, ei kinnaa mihinkään suuntaan. Siniharmaat kinnasneulalla (tylppä ja liian lyhyt parsinneula se kyllä oli) kaikkea kun pitää kokeilla. Oli sen verran kivaa, että tilasin sen ihan oikean neulankin.

Käytiin likan kanssa lammastilalla.
Hilmalle ostin taljan, koska hän tykkää kölliä niissä.
Ja langat muutamiin neuleisiin.

Aivan samaa mieltä, neulakintaiden tekeminen on hauskaa. Minulla on messinkinen sedän tekemä kinnasneula. On myös kaksi luusta tehtyä, kiitos tekijälle. Sukkien tekemistäkin piti kokeilla sekä erilaista peukaloa kintaaseen.

Rupesin sovittamaan ikkunaan joskus tilaamaani Finlaysonin kappaa. On nyt vähän tukkoisen oloinen ikkuna. Meinasin että otan yläreunasta pois n. 5 cm. ja puran ja silitän alareunan ompeleen niin kuviosta tulee ehyt. Ajattelin sit leikata reunan kuvion mukaisesti kukkien ja paksun mustan raidan kohdalta kaarille. Pitäisikö siihen liimata jokin tukikangas ja sitten siksakata reuna tiheään. Vai mitä sanoo kokeneemmat konkarit? Liepottaako reuna jos vain pelkästään siksakkaa? En ole koskaan tehnyt tuollaista

Kummitytölle paitaa. 
On kyllä ihanan pehmeää lankaa taas kerran.
Suurin osa karitsanvillaa.

Kuvioita kopsattu taas sieltäsuntäältä

Sukkahousu-tonttu Einari koki muutossa pahoinpitelyä, piti nyt ehjätä ja vaihtaa villahousutkin.

Valmiiksi tuli kummitytön paita.

Malli on Niina Laitisen lehto.
Ja lankaa kului 180X2 paksuista suomenlampaan lankaa valkoista 250g ja mustaa 50g.
Eli kevyt, kuten toive olikin , mutta kivasti lämmittää silti.