Käsityöt Osa 4 (alkaen 5.1.2021 ->)

Joulusukat valmiit. :slight_smile:

Meidän metsä -villasukat

Onpa täällä taas kauniita sukkia! Jatuulin sukissa ainakin minun pitäis tosi tarkkaan keskittyä vain kuviontekoon, siinä ei telkan katsominen samalla onnistuis

Täällä syntyy vaan tosi yksinkertaista.

Pipo tulee valmiiksi nopeaan. Sukissa kestää jokunen ilta, kun olen hidas.
Edullisia lahjuksia laitokseen kun ei omalle työlle laske.

Loppusuoralla tämän värinen lanka.
Alpakkalanka ihanaa neuloa.

Näitä väsäsin koko eilisen päivän. Napin löysin sitten äiteen vintiltä aarrekorista. Pikkasen oli tekijä ruosteesta, joutui välillä oikein miettimään, ei tullu enää suoraan selkäytimestä. Ihme sinänsä, että vanha saumuri hurahti iloisesti liikkeelle. Seissy käyttämättä ainakin kymmenen vuotta, joista noin kolme kylmässä autotallissa.
Tyttären pojalle softshellistä hieman lämpimämmät housut. Yritettiin ettiä zalandoa myöten, mutta näköjään nykynuorison on joko palennuttava tai käytettävä lasketteluhousuja. Jäbä vielä laiha luikku, joka mahtuu sopivan pituisissa yhteen lahkeeseen.

Onneksi viiminen huivi menossa. Vähän tylsää ohuesta langasta.

Sukat vielä asiakkaalle niin joululahjat on taputeltu.

Tämmönen hauska tekele tuli tehtyä.
Ohjetta ei ollut, meinasin alkuun tehdä liivin.
Sitten hain lisää lankaa ja tulikin paita.
Painoa noin 300g , ihanan kevyt mutta lämmin.
Villaa, silkkiä ja alpakkaa, eli kahta ohutta lankaa yhdessä neulottu isohkoilla puikoilla. :wink:
Tuurilla tuli just sopivan kokoinenkin , sitten jos ohjeilla teen aina vähän väliä  menee purkamiseksi ja jopa useampaan kertaan, ennen kuin koko osuu.

Langat oli dropsin alpakkatarjous lankaa. 
Kyllä aika halvalla saa neuleen, noin 20 euroa maksoi langat.
Eikä oo mitään muovilankaa, vaan kunnon luonnonkuituja vaan.
Tämä kahdella ohuella tehty on niin ihana, että pitää joku muukin tehdä joskus. Tulee elävä pinta ja toinen lanka oli sileä ja toinen pörhöinen.

Ihan peruspiirakat siskontytölle jouluksi:

Näitä pitäisi vielä jokunen pari saada valmiiksi ennen joulua. Sama juttu joka vuonna, liian myöhäiseksi jää lahjusten neulominen. Ensi vuonna aloitan jo tammikuussa (kuten olen itselleni luvannut jo useamman vuoden :roll_eyes:)…

Perus sukkia joulupiprujen seuraksi ohuesta villasekoitelangasta ja suvun pikkuprinsessalle vähän paksummasta alpakkalangasta mukaellut junasukat.

Syksyn pakerrus: melkein valmiit tallukkaat. Pientä koristelua vielä ja pohjat pitää laittaa suutarilla.

Voi pahus, miksi se kääntyi matkalla🤨

Kiitos:smiling_face:. Kävin kurssilla paikallisella opistolla. Oli kivaa vaikka alkuun näytti siltä että ei riitä taidot eikä aivot.

Kausisukat 

Veljestriolle ihan perussukkia, jotka mahtuvat talvijalkineisiin.

Ohuesta alpakkalangasta pehmeät sukat herkkujen lisäksi asiakkaalle. Hän ei pysty noita kuluttamaan, mutta toivottavasti tuntuu mukavalta.

Pipoja oon väsännyt.
Osa puuttuu kuvasta, kun on jo lähteneet maailmalle.

Stressi/paniikki/ viime kevään muutamia viimesiä ja nuo punavalkoset valmistu eilen, eli sain sentään alotettua tällekin syksylle.